Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Thant
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 20 фев 2008, 10:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 TDi
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от Thant » 04 юли 2008, 20:27

Здравейте имам Форд Фиеста 1.4TDCI 2002 година. Проблемът е много странени и не знам от какво може да е породен. Сега когато е топло на вън забелязах странно менене на оборотите когато и както си поиска без някаква логика. Значи вчера беше 32 градуса на вън, паля си аз спокойно фиестичката и какво да видя 1000 оборота ги закова от макс. Покарах аз около половин час и хоп оборотите на празен ход 850 оборота, което е нормално. Сутринта си паля колата и хоп 850 оборота на празен ход, покарах аз пак половин час и хоп оборотите скочиха на 1050 оборота. Всичко това е направено без включени каквито и да е било коконсуматори. Не знам защо така произволно си мени оборотите когато и както си поиска, но не е свързано със външната температура, защото и на топло време ми е държала 850 оборота при запалване и после ги е променяла към по високи, но ми е палила и на 1000 оборота и после ги е смъквала на 850 оборота. Някой може ли да ми каже какъв може да е проблема. Януари са и правили диагностика преди да я купя от Мото Пфое и всичко е било наред не знам това дали ще излезе при една нормална диагностика тъй като тя обикновенно е за текущото състояние на колата в момента и евентуално натрупани някви малки грешки от нещо, но не ми се дават 50 лева за диагностика и да ми кажат после че всичко е наред и ще ги избия там в Мото Пфое

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от synthez 3D » 04 юли 2008, 20:52

Нормално е когато е студена, оборотите да са около 1000 в първите няколко минути.След като загрее падат до 800-850.Потдържането на 1000-1050 при движение по инерция също е нормално.Това,което си мисля е, че може климатика да е останал включен при последното изгасяне на двигателя и от там да се обърква нещо.Като казваш,че не са включени никакви консуматори,това важи ли и за климатика?Защото,когато той е включен оборотите също са около 1000 ,независимо от температурата на двигателя и външната температура.Освен това,когато вентилатора на радиатора се включи,оборотите също се повишават, а от купето няма как да разбереш дали се е включил,освен ако излезеш и го чуеш.Надявам се,че тази информация ще помогне по някакъв начин.
Изображение

Thant
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 20 фев 2008, 10:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 TDi
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от Thant » 04 юли 2008, 21:08

ДА климатика е консуматор и е изключен, под никакви консуматори имам в предвид че няма нищо включено което да ползва ток освен радиото. Отделно ако навън е 32 градуса не мисля че колата е студена и трябва да държи 1000 оборота, а при условие че я паля сутрин в 7:30 часа когато наистина е студена да държи 850 оборота. Отделно съм забелязал че когато включа климатика, оборотите не се променят към по високи, а колата ги компенсира по някакъв начин и продължава да ги държи на 850 оборота. Второ колата съм описал че тези обороти са на празен ход, може би съм забравил да кажа че съм на място не по инерция, абсолютно съм спрял. Просто оборотите си ги прави каквото си иска, когато както и е кеф, през повечето време ги държи около 850 оборота, но по някога откача и си ги прави 1000 оборота, 1050 оборота, 900 оборота и не зависи дали двигателя е топъл или студен прави го и на студен двигател и на топъл двигател и съм спрял на место не се движа, просто на празен ход.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от synthez 3D » 04 юли 2008, 22:15

За съжаление не съм запознат как точно става регулирането на оборотите на празен ход при дизела,но имайки в предвид,че педала на газта е електронен(не със жило) сигурно е същото,както и при бензиновите инжекционни двигатели.Предполагам,че дроселовата клапа се задвижва от сервомотор,управляван от компютъра и свободното движение на клапата може да бъде възпрепятствано от замърсявания и нагар(както и при бензиновите).Така,че е хубаво да се провери първо дали проблема не е от там.Щом когато включиш климатика оборотите не се вдигат,значи има нещо нередно в управлението на дроселовата клапа.Дали е механично замърсяване,лош контакт,или липса на информация от някой датчик,не знам, а и ще е трудно да се прецени от разстояние.За сега не съм имал никакви проблеми с оборотите,но е възможно с времето и километрите да се появят.Ако има някой колега с подобен проблем,дано да се отзове с повече информация.
Изображение

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от DTM » 05 юли 2008, 08:21

Дизела няма дроселова клапа :D , управлява се само подаването на горивото, въздуха си постъпва свободно (или принудително) като се мери температурата му (IAT) и (или) количеството му по обем (MAF).
Според мен напълно е нормало оборотите да не се менят при пускане на климатик, или друг консуматор на ел. енергия. при тези дизелови двигатели. Управлението на двигателя компенсира товара с повече гориво, но оборотите се запазват!
Дори при отрицателни температури, двигателя при студен старт държи в рамките на 50-100об./мин. повече от нормалните за празен ход. Т.е. при нормални да кажем 750об./мин. стават 800об./мин. което трудно се забелязва на таблото с уредите, при мен това вдигане на оборотите се изразява с вдигане на една дебелина на стрелката за обортомера.
Дизела в движение по енерция не си вдига оборотите, ABS системата и хидравликата на волана нямат отношение тук, т.е. не е нормално да държи по-високи обороти от тея на празен ход.
Колега, няма как ще трябва да ходиш на някаква диагностика. Common Rail-а е само електроника и датчици, трябва да се мине диагностика иначе си е жива мъка.
Лошото е, че проблема както казваш не го прави постоянно, а това е кофти ситуация за диагностициране.
Гледам че си от София, преди време ходих в Супер дизел, но не останах доволен. Имаше тема в която се споменаваха и други сервизи из София.
Успех ти желая!

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от synthez 3D » 05 юли 2008, 11:58

Старите дизели може и да нямат дроселова клапа,но Comon Rail дизелите имат.Дроселовата клапа служи за регулиране на постъпващото количество въздух и измерването му е важно за образуването на горивната смес.Количеството гориво,необходимо за определения обем въздух се регулира от компютъра чрез по-дълго или по-късо отваряне на инжекторите.В общи линии съвременните дизелови двигатели са направени по същият начин като бензиновите,с единствената разлика,че налягането на впръскване е много по-високо(1400 + bar) в сравнение с бензиновото(3-3.5bar).Другата разлика е наличието на турбо компресор,който е и основната причина за по-големия въртящ момент на дизеловия двигател,сравнен с атмосферен бензинов със същия обем.Проблема обаче си остава при ниските обороти,където въртящият момент е нисък(турбото се включва около 2000 об.) и малките двигатели не могат да си позволят включване на консуматори(не само електрически)без регулиране (повдигане)на оборотите.Климатика не е само електрически консуматор.Мощността,необходима за въртенето на компресора е около 3000W (4-5 к.с.),отделно от това вентилаторът на радиатора консумира около 15-20A (200-280W) и вътрешния вентилатор около 100-150W и в крайна сметка цялото това натоварване се случва около най-ниския въртящ момент на двигателя.Затова винаги се прави компенсация на натоварването,чрез вдигане на оборотите при включването на климатика.Като съм казал,че оборотите се вдигат, аз съм го проверил и мога да ви уверя,че това е така и така трябва да бъде.При движение по инерция вдигането на оборотите също е факт.Може би при двигателите с по-голям обем нещата са по-различни,но при Фиеста 1.4TDCI са точно така,както съм описал и това е така от първия ден,когато беше на 20км. в магазина.
Изображение

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от Mondeo18TDI96 » 05 юли 2008, 12:52

synthez 3D написа:Старите дизели може и да нямат дроселова клапа,но Comon Rail дизелите имат.Дроселовата клапа служи за регулиране на постъпващото количество въздух ....
от де толкова смелост да пишете подобни глупости :)

дизела затова му викат дизел - защото е дизел, т.е работи на съшия принцип от какти Дизел го е кръстил !

при дизела винаги се впръсква гориво (няма такива работи като горивна смес!) след като въздуха е вече в цилиндъра (компресиран до над 600град.C) - за къф чеп ти е да ограничаваш/регулираш количеството на въздуха (повече въздух е винаги по-добре - затуй слагат и турбината). единственната разлика при команрейла е че горивото се впръсква на порции (до 5-6) което осигурява по равномерна (тиха) работа и по-рецизно дозиране на горивото (икономии) ... това е до към 2000обр. след това работи като "стар дизел" :)

понеже на колегата му играят оборотите (нещо необичайно за "стар" дизел :)) - това говори за проблеми в електрониката (датчици...) или дюзите (или там както им викат) - тъй като оборотите се регулират единственно от впръскваното гориво !

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от DTM » 05 юли 2008, 13:57

synthez 3D написа:Старите дизели може и да нямат дроселова клапа,но Comon Rail дизелите имат.Дроселовата клапа служи за регулиране на постъпващото количество въздух и измерването му е важно за образуването на горивната смес.Количеството гориво,необходимо за определения обем въздух се регулира от компютъра чрез по-дълго или по-късо отваряне на инжекторите.В общи линии съвременните дизелови двигатели са направени по същият начин като бензиновите,с единствената разлика,че налягането на впръскване е много по-високо(1400 + bar) в сравнение с бензиновото(3-3.5bar).Другата разлика е наличието на турбо компресор,който е и основната причина за по-големия въртящ момент на дизеловия двигател,сравнен с атмосферен бензинов със същия обем.Проблема обаче си остава при ниските обороти,където въртящият момент е нисък(турбото се включва около 2000 об.) и малките двигатели не могат да си позволят включване на консуматори(не само електрически)без регулиране (повдигане)на оборотите.Климатика не е само електрически консуматор.Мощността,необходима за въртенето на компресора е около 3000W (4-5 к.с.),отделно от това вентилаторът на радиатора консумира около 15-20A (200-280W) и вътрешния вентилатор около 100-150W и в крайна сметка цялото това натоварване се случва около най-ниския въртящ момент на двигателя.Затова винаги се прави компенсация на натоварването,чрез вдигане на оборотите при включването на климатика.Като съм казал,че оборотите се вдигат, аз съм го проверил и мога да ви уверя,че това е така и така трябва да бъде.При движение по инерция вдигането на оборотите също е факт.Може би при двигателите с по-голям обем нещата са по-различни,но при Фиеста 1.4TDCI са точно така,както съм описал и това е така от първия ден,когато беше на 20км. в магазина.
Колега ти откриваш нов дизелов двигател, най-меко казано! Къде е дроселовата клапа и каква функция изпълнява?
Няма понятие турбото се включва, и как преди 2000об./мин. е толкова нисък въртящия момент, че -> ( двигател 1.4 TDCI максималния въртящ момент е на разположение OT 1750об./мин.).
Прочети малко за конкретния двигател, поспори със себе си и тогава с другите.
Не съм тръгнал да споря!
Не, не се прави компенсация по начина които го обясняваш, на нито един консуматор. Каква е компенсацията от 100 об./мин. примерно на 850об./мин. празен ход, точно никаква! Разгледай графиката на въртящия момент и конските сили спрямо оборотите и ще се увериш.
Спирам дотук, не мисля че трябва да превръщаме темата в някакви спорове!
Поздрави и нищо лично :wink: .

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от synthez 3D » 05 юли 2008, 14:24

Да, и понеже това са глупости, интересно какво е това на чертежа HOUSING-THROTTLE PLATE,превеждащо се като КОЖУХ-ДРОСЕЛОВА КЛАПА?
Как според теб става смесообразуването?Само чрез регулиране на количеството впръскано гориво ли?
И въздуха винаги ли е едно и също количество?Понеже всяко гориво изгаря най-добре само и единствено в определено съотношение с определено количество въздух,защо мислиш че не е необходимо да се регулира количеството на постъпващия въздух?
to DTM:
Аз също не искам да споря и затова също спирам до тук.Моята идея беше да помогна по някакъв начин и да споделя опита си от същия двигател,който карам почти всеки ден и имам известен опит.Поздрави и от мен :)
Прикачени файлове
throttle plate.jpg
Изображение

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от DTM » 05 юли 2008, 14:57

Съгласих се, но тая част която ми показваш е от раздела Fuel System - Engine. Т.е. свързано е с горивната система.
Виждам че, е някакъв вид дросел, но каква функция изпълнява и защо не е посочен в Air Intake на двигателя не мога да разбера :roll: ?
А ето това е раздела AIR Intake - Engine
Изображение
Изображение

Има си MAF, друго не е посочено :roll: .

edit: въздуха се отчита именно от MAF (Mass Air Flow) т.е. по масата на постъпилия въздух се отчита количеството на кислорода в него. И се извърша корекция в подаваното количество гориво.
Въздуха които постъпва в двигателя не е константен, зависи от турбината (ако я има) и още други фактори. Но не се коригира подаването му към двигателя, както това се случва при бензиновите двигатели.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от synthez 3D » 05 юли 2008, 15:46

Не съм специалист по дизелови двигатели и е възможно да греша(казвам го след като отново и отново разглеждам чертежите на Air intake).За щастие все още не ми се е налагало да правя някакви ремонти и да видя отблизо нещата :) А това ми е първият дизелов автомобил.Всичко, изказано от мен по-горе беше основно разсъждение и предположение с цел да помогна на колегата.Единственото,в което съм 100% сигурен е,че оборотите се коригират в различните режими,както съм го описал.Може би причината е в това,че двигателя е малък и наистина в ниските обороти му е трудно,както се вижда и от графиката на мощността и въртящия момент.Надявам се поне част от тази информация да е полезна. :wink:
Прикачени файлове
1.4 torque.jpg
Изображение

Thant
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 20 фев 2008, 10:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 TDi
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от Thant » 05 юли 2008, 21:06

Добра разправия е станало тук. Идеята беше ако може някой да помогне не да се избиваме в спорове. Значи двигателя си коригира оборотите, но спецялно моя двигател съм забелязал че каквото и да му включа като консуматор, дори и всичко което дърпа ток оборотите са си 850, но просто тъпия двигател или някой смотан датчик нещо лъжат и решава да вдигне оборотите просто ей така без причина, после ги сваля, после пак ги вдига при едни и същи параметри

PPenev
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 16 юни 2008, 11:23
Модел на автомобила: FIESTA 1.1/90/б
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от PPenev » 05 юли 2008, 21:41

850-1050 об. : не е кой знае каква разлика, покарай така известно време пък може да се оправи и от самосебеси1 >:D<: >:D<:

Thant
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 20 фев 2008, 10:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 TDi
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от Thant » 07 юли 2008, 10:05

Е то хубаво да карам така, но все пак не смятам че е редно, а и разхода е по висок. Не знам, но в тази кола има сигурно сто датчика за регулиране на оборотите, кой може да прави такова нещо в това е проблема, кой датчик може да се държи толкова странно, при всички положения е грешно подадена информация към компютъра и той гледа да компенсира за това и вдига оборотите, но кой датчик може да прави такива мизерии.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от cocoff » 07 юли 2008, 11:27

Нищо не отбирам от дизели, но все по-малко се притеснявам, четейки тази тема :P
Причините могат да бъдат поне 5-6, вкл. и най-прозаичната: окислен конектор на някой датчик...
Диагностика му е майката. Ако трябва в пет различни сервиза иди, пак по-евтино ще ти излезе от смяна чрез налучкване.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Thant
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 20 фев 2008, 10:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 TDi
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.4TDCI Мени оборотите когато и както си поиска

Мнение от Thant » 07 юли 2008, 12:39

Ами оговорил съм диагностика на двигателя в Мото Пфое Люлин за 18-ти, ако открият нещо добре, но ако не открият нищо тогава е зле, а като разбера какво е ще пиша тук, диагностиката в Мото Пфое Люлин е 55 лв. с ДДС, това е просто за информация

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 14 госта