Страница 1 от 3
Малко помощ - Внезапно започна да придърпва...
Публикувано: 18 ное 2005, 09:52
от kujo
Снощи, внезапно на 200-300 м. от нас, тръгвайки от магазина в който назарувах колата започнаада придърпва при натискане на педала за газта.
След като паркирах установих, че празен ход двигателя работи нормално, но при рязко подаване на газ се дави.
Днес сутринта запали нормално но остана проблема от снощи.
Отворих капака и проверих МАФ, температура на въздуха, пололожение на разпр. вал и т.н. (всичко което е отгоре). да няма нещо разкачено, но всичко е ОК.
Чудя се какво да правя,
Отидох на работа с нея но мъчението е голямо. Колата едвам тръгва на светофарите и ме е страх да не ме остави съвсем.
Публикувано: 18 ное 2005, 10:25
от Brock
Пробвай да ресетнеш компютъра - свали плюсовата клема на акумулатора за 10-20 минути.

Ако имаш радио с код, провери преди това дали имаш и съответния код за активирането му, след като сложиш пак акумулатора

Публикувано: 18 ное 2005, 14:58
от kujo
Не вярвам ресетването на компчтъра да помогне, сега проверих всички връзки и куплунзи, пръснах ги всичките със спрей за почистване на контакти. Изолирах напукани от топлината кабели. Проблема остана, като положвнието се подобри.
На празен ход държи стабилни обороти, а при ускорение на се дави толкова много.
Определено има ефект, което ме навежда на мисълта че съм на прав път.
Пътах в МП дали имат пакета кабели обслужваш (инжектори, МАФ, температърен датчик, бобина и нещо към маховика) на се оказа че няма такъв артикул.
А това са кабели (комплект), които се закачват с два куплунда към ел системата на колата)
Дали мога да ги намеря някъде втора ръка.
Публикувано: 21 ное 2005, 15:42
от Henri
Проблем в кабелите няма.
Проверих свещите и ми направи впечатление, че централния електрод е опушен.
Дали има връзка с проблема или е следствие не знам?
Публикувано: 21 ное 2005, 15:46
от kEFi
Да! Има! Провери си кабелите (довечера) за дискотека и внимателно огледай свещите. Така се държи колата при заминали кабел/ли или свещ/и.
Публикувано: 21 ное 2005, 21:10
от Henri
Прегледах кабелите на връщане от работа, нищо не "свети"
Свешите са на 10000км - Бош !!
Може те да са заминали, ама да стане толкова внезапно ???
Възможно ли е това?
Публикувано: 21 ное 2005, 21:15
от muko
Изключи МАФ-а за малко и пробвай с изключен!

Публикувано: 21 ное 2005, 21:31
от kEFi
Henri написа:Прегледах кабелите на връщане от работа, нищо не "свети"
Свешите са на 10000км - Бош !!
Може те да са заминали, ама да стане толкова внезапно ???
Възможно ли е това?
В такъв случай остават 2 вариянта, според мен:
1. Запушен горивен филтър/резервоар
2. Предстояща смяна на ламбда сонда или катализатор с резонаторно гърне...
И все пак - сигурен ли си за кабелите? Има ли следи от масло по лулите?
Публикувано: 21 ное 2005, 23:14
от Henri
Масло по лулите няма. Вчера ги бърсах и мдори мерих с мултицет.
Според мен са ОК.
Може би проблема е количеството бензин което се подава при потегляне (от празен ход).
При тръгване в първия момент мотора каточели пропъска няколко такта, като при неработещ цилиндър (придърпва с резки тласъци) и след 1600- 1800 об. заработва плавно и вече се усеща нормалното плавно ускоряване.
Преди няколко месеца смених бобина и признаците бяха същите, само дето се появяваха след загряване и изчезваха при по високи оборори над (2600).
Утре ще отида на една диагностика в МП, пък да видим кво ще покаже апаратурата им..
Публикувано: 21 ное 2005, 23:18
от kEFi
Добро решение!
Защото понякога при отказ на някой датчик компа минава на авариен режим, но пък признаците са такива само на газ (ако има)...Дано бъдат словоохотливи и работливи за да свършат работа като хората!
Публикувано: 22 ное 2005, 13:14
от _SLiThER_
мисля си за датчика за положението на дросела

Публикувано: 22 ное 2005, 16:27
от racer11
_SLiThER_ написа:мисля си за датчика за положението на дросела

не ще да придърпва от него - ако той е дефектен колата реагира по-бавно при подаване на газ.
Публикувано: 22 ное 2005, 16:30
от Henri
Днес бях в МП и напревиха диагностика.
Резултатите са - нови свещи.
Казаха, че всичко останало е ОК, дори са мерили компресията и както каза приемчика мотора е супер.
Вече не придърпва при ниски обороти и работи по спокойно.
Но нещо ме човърка от вътре...
1. Защо всичко стана изведнъж, след пазаруване от кварталния магазин.
2. Дали проблема е не е в някои от датчиците или утечка в кабел.
3. Дали свещите се скапват изведнъж и четирите !?? (Вярно бяха Бош на 10000км.)
Публикувано: 22 ное 2005, 16:34
от mondeo
или компютъра е натрупал грешки и като са го качили на стенда, грешките са изчистени.

Публикувано: 22 ное 2005, 16:43
от racer11
mondeo написа:или компютъра е натрупал грешки и като са го качили на стенда, грешките са изчистени.

най-вероятно е така
Публикувано: 22 ное 2005, 16:45
от Brock
Ама никой не слуша, ако е така.
Двама души му го казахме.

Публикувано: 22 ное 2005, 16:49
от kEFi
mondeo написа:или компютъра е натрупал грешки и като са го качили на стенда, грешките са изчистени.

Повтарям се, ама...
Комповете на Форд, особено 92+ са сравнително "по-интелегентни". Т.нар. им самодиагностика е алгоритъм при който на база входяща информация от следени параметри се задава конкретен режим на работа т.е. ако нещо не работи добре (съответно компа отчита грешка), то след ресета на грубо казано втората минута същата грешка отново е записана, а двигателя е влязъл отново във съответния режим.
Те майсторите все плюят по Фордовете ни, но малко коли реколта деветдесетте години имат такowa "умно" управление!

Публикувано: 22 ное 2005, 16:51
от racer11
kEFi написа:mondeo написа:или компютъра е натрупал грешки и като са го качили на стенда, грешките са изчистени.

Повтарям се, ама...
Комповете на Форд, особено 92+ са сравнително "по-интелегентни". Т.нар. им самодиагностика е алгоритъм при който на база входяща информация от следени параметри се задава конкретен режим на работа т.е. ако нещо не работи добре (съответно компа отчита грешка), то след ресета на грубо казано втората минута същата грешка отново е записана, а двигателя е влязъл отново във съответния режим.
Те майсторите все плюят по Фордовете ни, но малко коли реколта деветдесетте години имат такowa "умно" управление!

а ако грешката се появява веднъж в месеца да речем?
Публикувано: 22 ное 2005, 16:54
от kEFi
racer11 написа:...а ако грешката се появява веднъж в месеца да речем?
???
Значи е грешка на задкормилното

Публикувано: 22 ное 2005, 17:03
от racer11
съвсем реален пример - хлабава буксана МАП сензор.дава лош контакт на МАП сензор - компа влиза в режим със предварително запаметени стойности т.е. не работи оптимално.след ресет на ЕКУ-то този проблем може да не се повтори с месеци.иначе - диагностика - казват ти нов МАП /40 лв от морга или 220 нов/.така, че съм съгласен с брок- най-лесно е преди диагностика да се ресетне еку-то, пък ако проблема продължи, естествено че трябва да се открие и отстрани