Страница 1 от 3
					
				проблем с охлаждането на Мондео
				Публикувано: 22 ное 2005, 10:12
				от red
				Не открих в кой раздел да го постна
проблемът е следния - перките на радиатора започват да въртят 4-5 сек. след стартиране на двигателя.... и нямат спирка. откачих датчика за температурата, който ги управлява (този НАД термостата) и те веднага дигнаха оборотите.
Да беше лято иди дойди ама при минусови температури 
 
 
Някакви идеи?
Благодаря предварително за съдействието
 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 10:27
				от racer11
				имаш ли клима?
			 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 10:34
				от red
				да имам,
но не съм забелязал зависимост от това дали и вкл. или изкл.
			 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 10:42
				от racer11
				при вкл климатик перката върти нон стоп, независимо от темп. на двигателя. така, че провири веригата на климатика.
			 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 11:03
				от red
				е това е много  тъпо! Нали през зимата не искам да ми охлажда!
освен това съм сигурен, че при мен въртят и пре изкл. климатик....
Това което пропуснах да кажа, че датчикът за темперетурат ми отчита едвам едвам в нормала (откакто стана студено) през лятото отиваше и в дясно
Имам аз едно подозрение - ходих при някъкъв много препоръчан "майстор" да сменя ангренаж и май от тогава се появи това нещо. По дозирам дали като е разкал разни неща не е сбъркал нещо....
Ако някой се сеща кой кабеляк да погледна (само да кажа, че с това животно Монди се запознавам съвсем отскор така, че ако меже по-подробно) .....
Така ме е яд, че е толкова сложна - гледам я като индианец пишеща машина 

 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 11:07
				от racer11
				за датчика - причините са или в него /повреден/ или в термостата /отваря-затваря не навреме/ 
а за кабелите - сори, не знам. аз съм с ескорт.най-лесно е да провериш всички букси и кабели за видими проблеми - откачени/протрити/скъсани кабели.
			 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 11:49
				от red
				В тази връзка - някой да препоръча добър майстор - фордаджия в София?
Само не ме пращайте в МП!
			 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 13:20
				от _SLiThER_
				Датчика не е ли този преди термостата на маркуча а не този на термостата 

 поне на ескорта е така
 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 13:24
				от red
				при Мондеото се казва под и над. аз гледам този над. Значи термостатът е в едни кожух. На него са монтиране двата датчика. отгоре и отдолу. между тях излиза маркучът към радиатора.
ако бъркам казавайте бързо!  

 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 13:37
				от red
				при Мондеото се казва под и над. аз гледам този над. Значи термостатът е в едни кожух. На него са монтиране двата датчика. отгоре и отдолу. между тях излиза маркучът към радиатора.
ако бъркам казавайте бързо!  

 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 14:05
				от greek
				точно така е този отгоре е за перката .най лесния начин да си провериш термостата е да пипнеш дали е топъл маркуча преди стрелката да е в нормал ако е топъл значи е отворил или е блокирал отворен...
			 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 14:15
				от red
				Да уточня - ако термостатът е отворил, но двигателят е студен датчикът за температурата ще изпати какъв сигнал? Като за загряла охладителна течност ли?
и още идин въпрос - имаше два вида термостати на QH и на MOTORCRAFT единият отваряше на 88С, а другият към 100С аз бих си взел първия, но.... кажете вие!
			 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 14:20
				от greek
				моят си го смених миналата седмица на QH 15 лева отваря на 87 градуса  а този дето го свалих не пишеше какъв е но изглеждаше по луксозен и имаше щампа 88 градуса
а пък за датчика ще си изпрати каквото е т.е студена течност .и в този смисъл няма връзка с пускането на перката .  

 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 14:30
				от red
				абсолютно резонно, greek,  и аз така си мислех ...
в тази връзка - датчикът за температура на колко следва да включва?
			 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 14:34
				от _SLiThER_
				пише го на датчика на колко градуса сработва
			 
			
					
				
				Публикувано: 22 ное 2005, 14:36
				от greek
				да не е дал накъсо
			 
			
					
				
				Публикувано: 23 ное 2005, 09:58
				от red
				Снощи пробвах - наистина като пусна климатика и перките веднага почват да се въртят!?
Хубаво де, но това не е ли недомислица!
Защо го прави? Аз го пускам за топли в крайна сметка!
Термостатът май обаче е за смяна, като че ли е заклинил отворен.
В същност няма да се очудя и да го няма. Все пак като знам, че я купувам трета ръка  

 
			
					
				
				Публикувано: 23 ное 2005, 10:03
				от Brock
				red написа:Снощи пробвах - наистина като пусна климатика и перките веднага почват да се въртят!?
Хубаво де, но това не е ли недомислица!
Защо го прави? Аз го пускам за топли в крайна сметка!
Ако си с климатик, а не с климатроник - няма как, като го пуснеш и да ти топли. Ако е климатроник, тогава ще топли, но и перката ще върти - виж как са нормалните климатици /домашните/ - независимо дали е пуснат да топли или студи, перката върти - иначе ефект няма - закони на физиката - к`во да го правиш  
 
 
 
 
			
					
				
				Публикувано: 23 ное 2005, 10:03
				от racer11
				red написа:Снощи пробвах - наистина като пусна климатика и перките веднага почват да се въртят!?
Хубаво де, но това не е ли недомислица!
Защо го прави? Аз го пускам за топли в крайна сметка!
Термостатът май обаче е за смяна, като че ли е заклинил отворен.
В същност няма да се очудя и да го няма. Все пак като знам, че я купувам трета ръка  

 
еми смени си термостата - тези 20-30 лв, които ще дадеш ще ги спестиш за максимум месец от гориво. пък и ще ти е по-топло 

 
			
					
				
				Публикувано: 23 ное 2005, 11:13
				от aaleks
				Brock тава с климатика и климатроника /да топли/ сигурно ли е 

 , аз си мисля, че разликата е в управлението.
"Климатроник (ACC) – Автоматичен контрол на климата. За разлика от климатика, климатроника позволява да се указва точна температура, която да се поддържа в колата. При двузоновите климатроници температурата може да бъде различна за предните и за задните места на пасажерите."