Страница 1 от 1
Авансатор на ГНП Бош?
Публикувано: 24 авг 2008, 19:03
от nikinp76
Колеги, искам да попитам на какъв принцип работи автоматичния авансатор на ГНП Бош от ескорт 1.8 Д? Авансаторът представлява един патрон с жило в горната част на помпата. В него влиза кабел от захранването на ГНП, но не мога да си обясня, откъде взима информация за температурата?
Re: Авансатор на ГНП Бош?
Публикувано: 24 авг 2008, 22:56
от diesel1.6
Аз имам 1.6 д. Нямам жило, интересном къде е.
Авансаторът взема информация за температурата на двигателя от самосебеси (туй как се пише...?)
Представлявайки част от двигателя, той е загрят точно колкото и него. Работи като термостата, с онова вещество, което се разширява. Избутва еднно шило с което запушва тръба за допълнително налягане към регулатора на предварението в помпата. Като се постопли мотора, или се напече от слънцето колата, дупката се затваря и спира да дава голямо предварение. Кабелът е винаги вързан на 12 в и е за нагревател в същото нещо. Ускорява влизането в нормален режим на работа. Ако го откачиш няма да има внезапна промяна в работата.
Ефектът на кбелът е, че при проблемно палещи дизели, след първото прикюфкване, авансаторът се е нагрял от кабела и вече не дава аванс, а моторът е студен и се случва следващото палене да е затруднено или невъзможно. схвана ли логиката...
Re: Авансатор на ГНП Бош?
Публикувано: 24 авг 2008, 23:15
от nikinp76
Благодаря, колега! И аз така предполагах, че авансаторът се влияе само от температурата на самия метал, но исках да съм сигурен. При мен няма такова шило, а от авансатора излиза едно жило, вързано за лостчето за оборотите на празен ход. Като е студено, жилото би трябвало да е опънато. Но това явно ще трябва да го проверя чак на есен, като се захлади времето.
Re: Авансатор на ГНП Бош?
Публикувано: 25 авг 2008, 13:55
от diesel1.6
nikinp76 написа:Благодаря, колега! При мен няма такова шило, а от авансатора излиза едно жило, вързано за лостчето за оборотите на празен ход. Като е студено, жилото би трябвало да е опънато. Но това явно ще трябва да го проверя чак на есен, като се захлади времето.
То шилото е вътре в помпата и не се вижда, при моята помпа, не и помня името. Описана е във форума. Ама твоето устройство в такъв случай не е никакъв авансатор, евентуално му казват обогатител, а всъщност е коректор на оборотите.
Авансаторът е с точно определена функция, и ако е този, който е за студен двигател увеличава предварението на впръскване докато затопли леко. Има го на моята помпа. Друго нещо е, май.