Не сваля обороти - РЕШЕН

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Не сваля обороти - РЕШЕН

Мнение от foxy » 09 сеп 2008, 21:09

За да не рзвалям темата на колегата "орех" и за да си обясня проблема, който ме мъчи от една-две семици си пускам нова тема

И така: Преди две седмици започна мойта мъка - при смяна на скоростите (главно на загряла кола) при натискане на съединителя, вместо двигателя да позатихне, става точно обратното - двигателя става като реактивен самолет и ще му излетят буталата. Реших, че става въпрос за съединителя и, че му е дошло време за смяна. След поредица от тестове - на трета, бордюри и незнам си какво още се оказа, че не е съединител. До днес в продължение на 10тина дни имаше затишие и всичко беше ток. Днес обаче вече положението стана нетърпимо, започна да го прави и когато натискам спирачката - почти 5 км минах като състезател от Formula 1 (обаче само бръмченето на двигателя беше такова) , един пич на светофара с някакво спортно Ауди се загледа по мен и реши, че му преддлагам да се бягаме.....както казах в темата на колегата, няколко човека ми казаха да ходя при Дунев на диагностика....дайте съвети от какво може да е????

А, забравих да кажа, че баща ми провери жилото на газта и не зацикля никъде, в смисъл връща се нормално на празен ход, прави го само на скорост и на празен ход оборотите не игрят
Последна промяна от foxy на 10 сеп 2008, 20:34, променено общо 1 път.
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Не сваля обороти

Мнение от Edinuser » 09 сеп 2008, 22:49

Може да е TPS, той самият , куплунга му или кабела към него.
Започни с това да изчистиш първо куплунга с някакъв спрей.
А за TPS (датчик за положението на дроселовата клапа) -мерене, проверка и т.н има доста писано из форума.

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Не сваля обороти - РЕШЕН

Мнение от foxy » 10 сеп 2008, 20:39

След диагностика, почистване на стъпковото моторче, някакъв въздуховод и TPS срещу скромната сума от 50лв, поне засега вече всичко е наред. Утре ми предстои реглаж на клапаните и смяна на гарнитурата на клапаните - 32.40лв
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Потребителски аватар
kremi_s
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 15 авг 2008, 20:40
Модел на автомобила: форд ка, 1.3 60 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Не сваля обороти - РЕШЕН

Мнение от kremi_s » 10 сеп 2008, 23:07

Здравей,FOXY.
Доколкото разбирам се оказа, че съединителя ти не е за смяна/поздрави за което/, както се притесняваше в предишната, тема която беше пуснала. Проблема явно се е оказал както разбирам един от основните/според kaklub.uk/нагорял и замърсен дебитомер и стъпковото моторче. Радвам се за теб, че си го решила бързо и сравнително евтино. Дано скоро да не ти създава нови грижи и ядове мъника. ;):

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Не сваля обороти - РЕШЕН

Мнение от foxy » 10 сеп 2008, 23:13

мдааааааааааааа, добре, че не се залетях да го сменям тоя съединител......и наистина минах много евтино.....на мен даже ми бяха казали разни "експерти" в един сервиз, че ка-то било с хидравлично повдигачи и не можело да се регулират клапаните, ама ето....човека в сервиза, където ходих днес може - ура, надявам се да спра да потропвам като дизелова печка, все пак съм бензинов двигател... :D Мерси за пожеланието, на теб също
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта