Страница 1 от 1
Теч на нафта!
Публикувано: 24 сеп 2008, 16:18
от Grigoroff
От 1-2 седмици забелязвам, че след като запаля колата и загрее, оборотите не падат както преди на 800, а си стоят на 1000... усещам покачването на средния разход и това ме дразни. Как мога да ги намаля на 800... става въпрос за Мондео ТД от 95'. Има ли някаква причина за покачването на оборотите или просто нещо е станало.
Re: Високи обороти на дизел!
Публикувано: 25 сеп 2008, 18:42
от msotiroff
Grigoroff написа:От 1-2 седмици забелязвам, че след като запаля колата и загрее, оборотите не падат както преди на 800, а си стоят на 1000... усещам покачването на средния разход и това ме дразни. Как мога да ги намаля на 800... става въпрос за Мондео ТД от 95'. Има ли някаква причина за покачването на оборотите или просто нещо е станало.
Оборотите се регулират от едно болтче над МПХ... На картинката е отбелязано с "А"... При мен се меняха оборотите, защото болтчето се въртеше само вследствие на вибрациите на двигателя... решението - сложих гайка и от другата страна на болта за да държи контра. Пробвай и друго - като дръпнеш палчето отбелязано с "В" гвигателя трябва да угасне, ако не угасне значи или МПХ не работи или болта означен с номер "2" на другата картинка е прекалено развит и трябва да се регулира и той...
Успех.

Re: Високи обороти на дизел!
Публикувано: 26 сеп 2008, 10:24
от escorttd
Ако няма разхлабени винтове там където ти е показал колегата мсотиров изобщо не пипай помпата че може да я разбуташ лошо. Може само да смажеш осите на лостчетата да не заяждат те.
Иначе си виж стъпковото моторче за оборотите на празен ход дали работи. То трябва да ти регулира оборотите в различните режими на двигателя.
Re: Високи обороти на дизел!
Публикувано: 27 сеп 2008, 19:34
от Grigoroff
Колеги, открих проблема ...май! Днес погледнах по добре картинката пред двигателя, видях че белезите на двете болчета са си на мястото... жилата си връщат чудесно... и забелязах теч на нафта!!! Не мога да разбера точно от къде тече защото не знам къде да гледам.. само виждам че капе най-долу в казанчето! Предполагам че влиза повече въздух и затова държи постоянни обороти 1000. Дайте съвети от къде може да капе.. мога да опиша от къде според мен започва теча... едно метално като цилиндърче с конусовиден връх. Май от там започва да олива... най-първо.. то се намира най-високо. Дали е възможно да е някакъв марку или в нафтовата помпа нещо се е прецакало. Така карам вече от 2 седмици и найстина разхода ми е бил висок. Дайте и съвети къде може да я закарам за да я погледне утре майстор ... на форрдове. Благодаря.
Re: Теч на нафта!
Публикувано: 27 сеп 2008, 21:30
от escorttd
Извинявай, ама нищо не разбрах от обясненията ти. Сложи една снимка със стрелка на мястото от което мислиш че капе и ще се разберем без много приказки.
Re: Теч на нафта!
Публикувано: 27 сеп 2008, 22:22
от Grigoroff
Утре ще приложа снимка за да стане всичко по ясно.
Re: Теч на нафта!
Публикувано: 28 сеп 2008, 11:15
от diesel1.6
Oт повишени обороти на празен ход няма да ти се повиши разхода толкова, че да усетиш. Ако наистина имаш висок разход, проблемът ти е другаде, повишаването не е причината, а страничен ефект.
Re: Теч на нафта!
Публикувано: 29 сеп 2008, 10:35
от Shooter
погледни и отдолу ангренажните ремъци. най вероятно са мокри от теча. при мен течеше от семеринг на помпата и оливаше ремъците а те се скапват от нафтата. побърка ме докато намеря от къде тече. 100 лв и готово. толко взеха за смяна

Re: Теч на нафта!
Публикувано: 30 сеп 2008, 18:42
от Grigoroff
Shooter, прав си и то много. В неделя го оправих. Найстина се оказа семеринга на помпата. Намерих си страхотен майстор от МФ който беше в отпуск и ми погледна колата пред блока където живее и поправя на частно. Със светкавична бързина ми каза къде е проблема и на другия ден отиде, намери най евтиния семеринг (30лв.) и ми го смени за още 20лв. - общо 50лв

е как да не ходя само при него вече за каквото и да било (стига да може да се поправи извън сервиз). Има си достатъчно лични инструменти, от една година работи в МФ и до колкото разбрах са го назначили без пробен период... Над 7 години е работил в Гърция като монтьор. Това е от мен. Успех на всички с ремонтите.
Re: Теч на нафта!
Публикувано: 01 окт 2008, 12:28
от escorttd
Сваля ли ти помпата или както е на колата я ремонтира? Като гледам колко пари ти е взел за работа предполагам че не я е свалял, ама да попитам все пак. Някакви специални инструменти трябват ли за смяната?
Re: Теч на нафта!
Публикувано: 02 окт 2008, 15:27
от Grigoroff
escorttd не бях при него докато ми прави ремонта защото бе понеделник сутринта и трябваше да съм на работа ... но мисля че не я е свалял защото той се намира най-отгоре на помпата. Предполагам че всичко му е коствало не повече от 30 мин работа.