Смяна на масло в скоростите
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Смяна на масло в скоростите
Искам да си сменя маслото в скоростите профилактично. Възможно ли е това да стане без демонтаж на цялата скоростна кутия? Или с по-сериозно изсмукване ще стане?
- miromtkz
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 11 юли 2005, 18:00
- Модел на автомобила: Ford Escort S 1.6 EFI
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Има един доста по-лесен начин. Пробиваш скоростната отдолу и оставяш пробка. На мен ми го предлагаха , работел, но аз лично не съм пробвал.
Skype name: miromtkz
В процес на продажба на Ескорта ми
http://miromtkz.hit.bg/ford/DSCM4.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Escort S 1.6 EFI
1090 lv
В процес на продажба на Ескорта ми
http://miromtkz.hit.bg/ford/DSCM4.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Escort S 1.6 EFI
1090 lv
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
е не ми хъркат, но на студен двг влизат с една идея по-трудно. пък и колата е седяла 18 месеца без да се караcossy написа:Ами с изсмукване ставало, аз доста спорех с един майстор, че не може така да се изчистят отаййките, ама и той много спореше и накрая... почти ме убеди. Митко също пишеше, че така правели... ти от къф зор ше я сменяшДа не ти "похъркват" скоростите

-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
при мен пробката е отзад, така че трябва да я кача на някакъв баир...а пълненето защо да е трудно - те маслата за скорости ги продават в туби с едни дълги маркучи...освен ако не си срагал наливноnld написа:Аз си го смених сам, качих едната страна на тротоара така че да има наклон и се източва. Пълненето обаче е мъка....
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Тази джажа за какво и и ако се развие тя няма ли да изтече маслото


Последна промяна от petkoff_pl на 22 мар 2007, 12:17, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
явно ще поясняваме
На моята скоростна кутия, както и на повечето фордовски след 86 г, "пробката" служи за проверяване на нивото на маслото в скоростната кутия. След като се развие пробката, маслото трябва да е до долния край на дупката. Както вече се досещате, от там източване не става. Има метод с изсмукване с машина за масло, но е бавен и в повечето случаи не изсмуква цялото масло. За това питах за някакви идеи/опит. Май само това с допълнителната пробка ми хареса, но си мисля, че е опасно - може да влезнат стружки в скоростната кутия, или пък при пробиването да се нарани нещо...
В крайна сметка май ще свалям цялата кутия


На моята скоростна кутия, както и на повечето фордовски след 86 г, "пробката" служи за проверяване на нивото на маслото в скоростната кутия. След като се развие пробката, маслото трябва да е до долния край на дупката. Както вече се досещате, от там източване не става. Има метод с изсмукване с машина за масло, но е бавен и в повечето случаи не изсмуква цялото масло. За това питах за някакви идеи/опит. Май само това с допълнителната пробка ми хареса, но си мисля, че е опасно - може да влезнат стружки в скоростната кутия, или пък при пробиването да се нарани нещо...
В крайна сметка май ще свалям цялата кутия



-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
racer11 написа:проблема не е в наливането, а в източването!aaleks написа:Празна туба от силикон-без пари, маркуч-1лв. и приспособлението-"пистолет"-2.5лв. Малко фантазия и пълниш скоростната кутия.
Та за това обеснявах как може да се пълниnld написа: Аз си го смених сам, качих едната страна на тротоара така че да има наклон и се източва. Пълненето обаче е мъка....


А за празненето ще питам жената

Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 19 сеп 2005, 23:16
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3i '93 HCS
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Е, понеже сте отворили подобна тема-нека се възползвам и аз.
Имам теч от гарнитурата на скоростната кутия.Не,че буквално капе,но капака винаги е силно и прясно омаслен.Не знам откога е проблема,защото колата я взех така.Някой сменял ли е такова нещо и горе-долу колко излиза?(Предполагам,че това ще включва и смяна на маслото).Не знам докога мога да карам така,защото не доливам (не знам какво е маслото вътре и не искам да го пресека).
Имам теч от гарнитурата на скоростната кутия.Не,че буквално капе,но капака винаги е силно и прясно омаслен.Не знам откога е проблема,защото колата я взех така.Някой сменял ли е такова нещо и горе-долу колко излиза?(Предполагам,че това ще включва и смяна на маслото).Не знам докога мога да карам така,защото не доливам (не знам какво е маслото вътре и не искам да го пресека).
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
То racer11:
Съвета ми е -Ако нямаш течове по-добре не го пипай.А между другото всеки колега с Мондео ще ти каже,че сутрин има такова усещане за по-трудно включване на първа/нормално/.
Предната ми Сиерка я продадох на 20 години и 450 000 км. и скоростите си се включваха с един пръст,без да сменям маслото в кутията.И мен преди година ме беше обхванала някаква параноя да го сменя на Моня,но сега като си помисля само и ми става смешно
Успех!
Защо ли тъпите инжинери на Форд не са оставили пробка за изливане.Ами именно защото не са тъпи и са предвидили че маслото е годно за целият ресурс на двигателя и по-скоро всичко друго ще се скапе но това масло няма да промени свойствата сиНа моята скоростна кутия, както и на повечето фордовски след 86 г, "пробката" служи за проверяване на нивото на маслото в скоростната кутия. След като се развие пробката, маслото трябва да е до долния край на дупката. Както вече се досещате, от там източване не става.

Съвета ми е -Ако нямаш течове по-добре не го пипай.А между другото всеки колега с Мондео ще ти каже,че сутрин има такова усещане за по-трудно включване на първа/нормално/.
Предната ми Сиерка я продадох на 20 години и 450 000 км. и скоростите си се включваха с един пръст,без да сменям маслото в кутията.И мен преди година ме беше обхванала някаква параноя да го сменя на Моня,но сега като си помисля само и ми става смешно


Успех!

- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако капака винаги и силно и прясно омаслен и няма как да разбереш колко масло има вътре най-добре я закарай да ти ги сменят, от лични наблюдения както си капе по малко в един момент започва да капе доста, но ако не оставя много големи петна под колата, не е толкова страшно. Сменяла съм преди такова нещо- семеринг и масло, но на авт. скоростна кутия, малко скъпичко излиза, ако са оригинални частите /Мотор Крафт / и масло ФОРД за скоростни кутии, но зависи от цените на маслото и гарнитурата, която ще сложиш.batdin написа:Имам теч от гарнитурата на скоростната кутия.Не,че буквално капе,но капака винаги е силно и прясно омаслен.Не знам откога е проблема,защото колата я взех така.Някой сменял ли е такова нещо и горе-долу колко излиза?(Предполагам,че това ще включва и смяна на маслото).Не знам докога мога да карам така,защото не доливам (не знам какво е маслото вътре и не искам да го пресека).
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
аз знам, че маслото е за целия живот на автомобила, но се притеснявам от това, че колата не е карана дълго и то може да е загубило свойствата си.А иначе и при мен се вкл с един пръст скоростите - просто сутрин е с пръст и 20%demiro написа:То racer11:Защо ли тъпите инжинери на Форд не са оставили пробка за изливане.Ами именно защото не са тъпи и са предвидили че маслото е годно за целият ресурс на двигателя и по-скоро всичко друго ще се скапе но това масло няма да промени свойствата сиНа моята скоростна кутия, както и на повечето фордовски след 86 г, "пробката" служи за проверяване на нивото на маслото в скоростната кутия. След като се развие пробката, маслото трябва да е до долния край на дупката. Както вече се досещате, от там източване не става.![]()
Съвета ми е -Ако нямаш течове по-добре не го пипай.А между другото всеки колега с Мондео ще ти каже,че сутрин има такова усещане за по-трудно включване на първа/нормално/.
Предната ми Сиерка я продадох на 20 години и 450 000 км. и скоростите си се включваха с един пръст,без да сменям маслото в кутията.И мен преди година ме беше обхванала някаква параноя да го сменя на Моня,но сега като си помисля само и ми става смешно![]()
![]()
Успех!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта