Страница 1 от 1
Неестествено тракане в двигателя. Проблемът - решен!
Публикувано: 02 ное 2008, 01:59
от achernar
Става дума за Фиеста`92 бензин 1,4 CLX. Проблемът се появява при загрял двигател - неестествено силно чукане и тракане... При това автомобилът губи мощност и преминава в работа на три цилиндъра. Това става единствено при загрял двигател! Свещите и високоволтовите кабели са в ред! Бобината е нова и също работи. Насочил съм се към хидравличните повдигачи и смяна на маслото и филтъра... Може ли някой да ми помогне със съвет - възможно ли е това да е проблемът? Интересувам се също за техническите особености при смяната на повдигачи и евентуално клапани. Моля, помогнете! Предварително - благодаря на всеки отзовал се!!!
Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 02 ное 2008, 10:00
от HACKO
Правилно се насочваш към повдигачите. Щом на студено няма проблеми, може да опиташ с по-гъсто масло, уточнявам за да не ме оплюят много - по-гъсто при висока темтература или ако досега си ползвал xW40 мини на xW50. При CVH мотора разпределителния вал лагерува директно в алуминиевата глава, с течение на времето луфта между вала и главата се увеличава (и нищо не може да се направи), и в следствие на това налягането на маслото към повдигачите, особено като загрее и маслото стане рядко, пада. Ако и някой повдигач е поизносен, като падне налягането съвсем спира да работи и не отваря съответния клапан и се получава твоя проблем.
При CVH смяната на повдигачите е елементарна, сваля се капака на клапаните, развива се 8мм гайка, която държи кобилицата и тя се сваля. Хващаш повдигача и го издърпваш нагоре и на негово място слагаш новия, слагаш кобилицата и затягаш гайката.
Пиша за CVH защото не си конкретизирал, съдя по обема и годината, не вярвам това да е Зетек а ако е OHC той не е с хидравлични повдигачи и проблема ще да е от другаде.
Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 02 ное 2008, 16:01
от achernar
Благодаря за отзива Наско!!! Наистина, пропуснал съм да посоча че става въпрос за CVH двигател... Възможно ли е този шум, освен от страна на повдигачите, да идва и от, да речем, счупена пружина на някой от клапаните?
Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 02 ное 2008, 16:20
от jojo
вземи масло на което пише за дизелови двг

Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 02 ное 2008, 16:24
от achernar
Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 02 ное 2008, 18:54
от HACKO
Ако пружината е счупена, тропането ще е постоянно.
Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 03 ное 2008, 01:57
от achernar
Ами то, май друго не остана, освен да хващам ключовете и да се заемам с Фифи...

Бпагодаря и лек и безавариен път желая на всички!!!

Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 12 ное 2008, 16:22
от fiestaracing

Хвърли едно око на темата " Защо така трака CVH двигателя ми" има интересни обяснения и препоръки за отстраняване на проблема ти!
Но ако губиш цилиндър само с повдигачи няма да се разминеш!
Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 13 ное 2008, 08:14
от achernar
fiestaracing написа: Хвърли едно око на темата " Защо така трака CVH двигателя ми" има интересни обяснения и препоръки за отстраняване на проблема ти!
Но ако губиш цилиндър само с повдигачи няма да се разминеш!

Здравей! Всъщност, точно тази тема ме насочи към повдигачите. Но и аз имам подозрения, че едва ли само в тях ще е проблема и надали ли ще го отстраня само със тяхната подмяна. Тайно се надявам да не се налага смяна на глава или разпределителен вал - и дай Боже да не се налага! Това обаче ще разбера след като започна ремонта, който бавя заради финансови затруднения... за съжаление! Всъщност, ако се сетиш и за още някоя причина, която не е спомената в темата "Защо така трака CVH двигателя ми", ще ти бъда много задължен, ако я споделиш! Този форум ми е безкрайно полезен и ценен като източник на информация придобита от личния опит на колегите пишещи тук! За което благодарности към всеки, който с добро сърце желае да помогне със съвет или по какъвто и да било друг начин, както и към хората които го администрират!!!
Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 13 ное 2008, 14:28
от fiestaracing
Между другото.... от разните експерименти които съм си правил са ми останали пълен комплект повдигачи + още 2-3 броя! Всичките са работещи не перфектно, но поне задоволително(може и гайки за кобилиците да имам някакви, трябва да проверя)! Ако ти се занимава и ти се прави опит мога да ти ги пратя по куриер! И без това щях да ги пускам с разни други остатъци от бившата ми Фиеста в подфорум "ПОДАРЯВАМ"!!! Пари за тях не ща, дано ти свършат някаква работа! Ако се хванеш да рзглобяваш обърни внимание на тилната част на гърбиците-ако там положението е зле, само с повдигачи няма да се разминеш! Преди да разглобиш мотора, обърни внимание на количеството масло което изтича между повдигача и съответния отвор в главата-ако изтича обилно и се лее на бърза яка струя....." И надежда всяка оставете"!!!
Ако мога да съм с нещо друго полезен- не се колебай.... за колеги от форума... всичко!!!
Айде сега със здраве...!!!
P.P.:
Не се хвърляй веднага със смяна на маслото-и аз правих тая глупост преди-смених поне 4-5 вида и марки -ефект =0
Чувал съм изправни повдигачи работещи със смес от промивно масло и М10Д-почти безшумни са! А дизеловото масло поради по-големия си алкален резерв- респ. по-голямо количество алкални металосъдържащи добавки, при изгаряне образува твърди абразивно действащи високотемпературни отложения по огневия пояс на буталата, което инициира по-бързото износване на цилиндрите!
Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 13 ное 2008, 18:28
от achernar
fiestaracing написа:Между другото.... от разните експерименти които съм си правил са ми останали пълен комплект повдигачи + още 2-3 броя! Всичките са работещи не перфектно, но поне задоволително(може и гайки за кобилиците да имам някакви, трябва да проверя)! Ако ти се занимава и ти се прави опит мога да ти ги пратя по куриер! И без това щях да ги пускам с разни други остатъци от бившата ми Фиеста в подфорум "ПОДАРЯВАМ"!!! Пари за тях не ща, дано ти свършат някаква работа! Ако се хванеш да рзглобяваш обърни внимание на тилната част на гърбиците-ако там положението е зле, само с повдигачи няма да се разминеш! Преди да разглобиш мотора, обърни внимание на количеството масло което изтича между повдигача и съответния отвор в главата-ако изтича обилно и се лее на бърза яка струя....." И надежда всяка оставете"!!!
Ако мога да съм с нещо друго полезен- не се колебай.... за колеги от форума... всичко!!!
Айде сега със здраве...!!!
P.P.:
Не се хвърляй веднага със смяна на маслото-и аз правих тая глупост преди-смених поне 4-5 вида и марки -ефект =0
Чувал съм изправни повдигачи работещи със смес от промивно масло и М10Д-почти безшумни са! А дизеловото масло поради по-големия си алкален резерв- респ. по-голямо количество алкални металосъдържащи добавки, при изгаряне образува твърди абразивно действащи високотемпературни отложения по огневия пояс на буталата, което инициира по-бързото износване на цилиндрите!
Ами... не знам как да ти благодаря за предложението!!! В този момент това е най-доброто решение на въпроса, на което не се надявах дори... Може да се доуговорим на лични или на е-майл, относно изпращането и получаването. За маслото - така или иначе ще трябва да го сменя - вече си измина километрите и нямам избор - в това отношение ще взема в предвид както твоите, така и препоръките на Наско. Досега карах с Арал - полусинтетика - но явно ще трябва да наливам вече минерално масло. Преди да налея новото, мисля да направя промивка на мазителната система с промивно масло и едва тогава да направя смяната. Засега не съм решил точно каква марка да е маслото, но смяната му искам да направя заедно със ремонта. Въпросът дали да не налея масло за дизелови двигатели никога не съм обмислял като алтернатива и в този смисъл приех предложението на един друг колега като шега

.
П.П. Всъщност, мисля да поствам тук наблюденията си след ремонта, за да може и друг да ползва опита! Доста неща съм си сменял по окачването сам, но за пръв път ще се занимавам с двигателя.
П.П. Електронната ми поща е
chansulur@abv.bg
И отново - благодаря колега!!!
Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 13 ное 2008, 18:45
от fiestaracing
Не мъчи мотора са минералки, а си продължавай с полусинтетиката- гореща препоръка!!!
Пък ако решиш за повдигачите стрелни едно л.с с адреса си и ти ги пращам с куриер!
Като отвориш за повдигачите, първо изчисти отложенията и така промивай и сменяй маслото! Препоръчвам ти Приста Ойл- перфектни са! На ZETEC-а съм с 5w40 и няма грам съмнение за доброто му качество! Фиестата си беше с 10w40 и пак се държеше повече от прилично!
Пристата имат и "Промивно масло"- специален продукт- тестван и действащ както е описано в спецификациите му!
Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 13 ное 2008, 19:03
от achernar
fiestaracing написа:Пък ако решиш за повдигачите стрелни едно л.с с адреса си и ти ги пращам с куриер!

След секунда ще ти изпратя на лични и адреса си! Благодаря!!!
Мислех че като е по гъсто, минералното масло по-добре ще пасне на увеличените луфтове, но явно греша... Колкото до Приста ойл - много мои познати карат точно с такова и са доволни, все пак във фирмата използват технологиите на Тексако и качеството на продуктите им би трябвало да е добро. /Тук, във форума четох една разгорещена дискусия по въпроса

, но това е друг въпрос/.
ОК, отново благодаря!!!
Re: Неестествено тракане в двигателя. Търся помощ и съвет!!!
Публикувано: 19 ное 2008, 21:04
от achernar
fiestaracing, благодаря ти за помощта и за частите!!!Задължен съм ти!!!
Re: Проблемът е отстранен напълно
Публикувано: 22 фев 2009, 14:04
от achernar
След смяната на хидравличните повдигачи, тракането и блокирането на работата на единия от цилиндрите /в случая - 4-ти/на ДВГ изчезна. Двигателят работи нормално. Заедно с повдигачите, смених и маслото и филтъра с нови, като за целта купих 15W40, на доста приличната цена 58 лева от Мото Пфое - 5 литра, купих коркова гарнитура за капака на главата производство на Виктор Ренц - Германия снабдена с метални ограничители против пренатягане на цена 7 лева, с която замених старата. Промивка на маслената система не съм правил, макар че смятах. Като предподготовка за този ремонт смених два комплекта свещи - първият бе Дензо Q20PR-U, а вторият Моторкрафт, които купих тези дни от Мото Пфое на цена 29 лева /за целия комплект/. Благодаря на всички колеги, отзовали се и помогнали ми със съвет и резервни части!!! Поздрави!!!
Re: Неестествено тракане в двигателя. Проблемът - решен!
Публикувано: 28 сеп 2010, 16:08
от olo
Браво за темата.
Имам същя проблем с моя CVH.
Като загре и започва да трака и да губи мощност.
Смених температурния датчик на електроня модул на запалването и проблема остана.
Неможах да си намеря свесни повдигачи втора употреба и затова си взех нови.
Надявам се след смяната им да се оправи.
Аз също благодаря на всички колеги участвали в темата.
Re: Неестествено тракане в двигателя. Проблемът - решен!
Публикувано: 29 сеп 2010, 17:09
от achernar

Колега, дано не си забравил да си купиш и нова коркова гарнитура за капака. Радвам се че написаното тук ти е помогнало!
