Страница 1 от 1
Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 19 дек 2008, 22:57
от sweet
Здравейте!Искам да ви помоля за някакъв съвет как да се справя с проблемите,които ми създава колата и от къде идват тези проблеми.
Ето и проблемите:
1.Турбото ми се е изместило от 2500 на 3500 оборота.
2.Когато колата не е загряла още нямам проблем с пушенето,НО когато загрее просото немога да ви обесня с думи за какво става въпрос.Облаци от черен пушек
3.Разходът на горивото е много повече от колкото трябва да бъде.
4.Когато карам известно време и после спра за момент и след това потеглянето е отвратително(т.е по-бавно набира и отново облаци от пушек)
Много Ви моля за вашите съвети как да се справя с проблема.
ПС: Извинявам се ако темата не е на правилното място,ако може някой Модератор да я премести където трябва.
Благодаря предварително!
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 20 дек 2008, 10:31
от diesel1.6
Бих казал, че нещо се е повредило в тази кола!
Има ли рециркулация на изгорелите газове? А случайно да има дебитомер? Гълта ли въздух с горивото или всичко ти е добре по горивопровода? Може пък помпата да се е повредила. Или да се задръсти филтър.
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 20 дек 2008, 10:36
от Трол
от някъде губиш налягането от турбото, провери си маркучите.
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 20 дек 2008, 12:33
от sweet
diesel1.6 Всички филтри са сменени(преди 1 или 2 месеца).А колкото до останалото което каза- нищо не разбрах.Би ли ми дал съвет какво трябва да се оправи като ида на майстор
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 20 дек 2008, 12:54
от noface
Според мен ако губи налягане от турбото това ще е постоянно,а не като загрее само. На твоя мотор ако помпата се върти от ангренажа и той е сменяван скоро може да не центровата помпата.Нещо да е пипано в двигателня отсек скоро?
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 20 дек 2008, 15:57
от dimitarr
Бих казал че имаш проблем с дюзите иди и ги провери когато почнат да отварят на по малко налягане пикаят а не праят мъгла както трябва да е и може като са студени оште да стягат по добре а после да се отпускат провериги и ще разбереш.може да имаш проблем с помпата да хварля повече гориво и че чак да е дави и за това да пуши толкова много.а относно турбото и мощтноста иди да ти видят баипаса може да не ти затваря а да ти седи отворен до 3500 или нещо такова....
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 20 дек 2008, 18:48
от bobsan81
Имах подобен проблем с пушенето и то точно като загрееше колата иначе като беше студен двигателя работеше перфектно, та проблема при мен се оправи като дадох малко предварение на помпата и сега всичко е ок. А относно турбото виж хубаво дали не смуче въздух от някой маркуч.
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 20 дек 2008, 22:12
от escorttd
bobsan81 написа:... А относно турбото виж хубаво дали не смуче въздух от някой маркуч.
Определено смуче въздух от един дебел маркуч който идва от въздушния филтър

Искаш да кажеш да не изпуска въздух от някъде, предполагам?
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 20 дек 2008, 23:00
от sweet
Много съм ви благодарна за бързото отзоваване и за съветите,които дадохте. >:D<:
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 21 дек 2008, 09:19
от Nikola Iordanov
Колега как разбра че турбото ти се е изместило от 2500 на 3500 оборота . Това няма как да стане при здрав турбо компресор. Недей да си блъскаш главата да търсиш други повреди , а търси някъде да ти отремонтират твоето турбо или го замени със друго . Твоето се е повредило не нагнетява достатъчно въздух във двигатела одтом се получава богата горивна смес и затова много пуши,и одтова няма мощност и разхода се е увеличил на малки обороти дюзите впръскват минимално количество гориво въздуха който постъпва му е достатъчен за изгарянето и затова няма пушек.
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 21 дек 2008, 09:38
от diesel1.6
Нафтата се подава според налягането на въздуха - няма как да стане богата смес от това.
Вече и казаха, че смуче въздух по горивопроводите и/или има проблем с рециркулациата на изгорелите газове или е избягала центровката.
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 21 дек 2008, 15:44
от Nikola Iordanov
Колега нафтата се впръсква от дюзите принудително взависимост колко си натиснал педала на газта колко повече настъпваш толкова повече е впръсканото гориво . За да има добро изгаряне трябва и добро нагнетяване на въздух което явно липсва . А що се отнася до въздуха по гориво- проводите ако има такъв колата или ще прекъсва или след като запали ще изгасне и ще трябва да се обезвъздушава . Ако има изместена центровка на гориво нагнетателната помпа да ще пуши няма да има мощност но няма и да пали .Или ако запали ще е много трудно защото ще има голямо предварение или закъснение на впръсканото гориво Дано не съм прав защото ремонта или смяната с нов е доста скъп .
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 21 дек 2008, 16:56
от Mondeo18TDI96
Nikola Iordanov написа:Колега нафтата се впръсква от дюзите принудително взависимост колко си натиснал педала на газта колко повече настъпваш толкова повече е впръсканото гориво . За да има добро изгаряне трябва и добро нагнетяване на въздух което явно липсва . А що се отнася до въздуха по гориво- проводите ако има такъв колата или ще прекъсва или след като запали ще изгасне и ще трябва да се обезвъздушава . Ако има изместена центровка на гориво нагнетателната помпа да ще пуши няма да има мощност но няма и да пали .Или ако запали ще е много трудно защото ще има голямо предварение или закъснение на впръсканото гориво. А за да се измести центровка или трябва да прехвърли зъб на ремъка или помпата да се е охлабила сама и да се е извъртяла сама което е твърде невероятно. А що се отнася до рециклиране на изгорелите газове във 35 годишната си практика със дизелови двигатели все още не съм срещал такива да рециклират изгорелите газове за да не пушат. Затова съм сигурен че оста на турбинката на турбо компресора е задрала в следствие на дългата работа не нагнетява въздух и затова пуши много . Дано не съм прав защото ремонта или смяната с нов е доста скъп .
глупости на таркалета
вземи малко се ограмоти, преди да пишеш каквото и да било !
помпата (ел/мех ...) подава гориво според оборотите на двигателя, налягането на турбото (има си търбокомпенсатор) и желанието на водача (педала) но НЕ ПУСКА повече от колкото може да изгори (изправен двг и помпа!) ... !
а за EGR що не си чувал за 35г ... и пушещи дизели ! ... не знам какво си карал

Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 21 дек 2008, 23:33
от diesel1.6
Nikola Iordanov написа:Колега нафтата се впръсква от дюзите принудително взависимост колко си натиснал педала на газта колко повече настъпваш толкова повече е впръсканото гориво
Това е само на американските камиони от 60-70 година - сипваш нафта колко щеш. Много приятно е, освен това плътните дебели струи черен дим са впечатляващи.. особено за мацките, дето сега са пораснали дами

. На мене ми е мечта така регулирана помпа - да си знам аз колко нафтичка влиза и да няма никакви елктро-вакуум-центробежни шмекерии между мене и мотора. На практика има поне три, а на турбофорда са 4 регулатора за подаването на горивото... тъжно и сложно.
Nikola Iordanov написа:А що се отнася до въздуха по гориво- проводите ако има такъв колата или ще прекъсва или след като запали ще изгасне и ще трябва да се обезвъздушава
Абе да, ама.... ако смуче мъничко въздух, по 2-3 мехурчета по 1 см дълги на секунда при максимална мощност, това е достатъчно да промени действието на железата у помпата и ще внесе закъснение в отварянето на иглата на разпръсквача - съответно се губи усещането за мощност. Започва да върви когато даваш мъничко газ, а като настъпиш илюзията е, че дръпва назад. Дори не е илюзия - точно така си е, зависи кое и колко се е скапало. Ще пали, но на третия оборот (то кой е чувал за форд да пали на първия де...

)
Nikola Iordanov написа:Ако има изместена центровка на гориво нагнетателната помпа да ще пуши няма да има мощност но няма и да пали .Или ако запали ще е много трудно защото ще има голямо предварение или закъснение на впръсканото гориво. А за да се измести центровка или трябва да прехвърли зъб на ремъка или помпата да се е охлабила сама и да се е извъртяла сама което е твърде невероятно. А що се отнася до рециклиране на изгорелите газове във 35 годишната си практика със дизелови двигатели все още не съм срещал такива да рециклират изгорелите газове за да не пушат.
Да, ама ако центровката мръдне малко по някаква причина, ще пали почти по същия начин, но няма да върви и като дваш яко газ за да завърви, ще изпушва. Ама аз също мисля, че надали е мръднала статичната центровка - според мене нещо не е в ред динамичната, тази, която искаме по време на работата на мотора. дали е от въздух, износване, счупвания, .... това гадаем.
А газовете не ги рециклират, ами рециркулират - ако си го наречем правилно на нашия си език - превъртат, завъртат и т.н. още веднъж в от ауспуха към всмукателния колектор. Идеята е да намалят изличъкът от кислород и така да понамалят получаването на азотен окис - азотният окис е пречката на дизелите да са най-добрите двигатели. Е тази смотана система прави бели - заради прах, сажди, години каране.... тъпче пушек вместо въздух повече от допустимото и колата се шашка. Освен това понякога запушва с клапата си всмукателния колактор... не съм разбичкал още такава кола, не съм разглеждал. Само я блокираме за икономия и добро вървене.
А може и да е скапана турбинката

. Ама щеше да свисти повечечко, я собственика да каче шумна ли е като се развърти?
Re: Проблем с турбото и пушенето на ford escort 96
Публикувано: 23 дек 2008, 19:10
от sweet
Един приятел ми каза,че шума който издава двигателя не е наред т.е не звучи както би трябвало.Така и не го разбрах какво иска да каже с това пък и не ми даде обяснение