ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
alex22142
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 02 яну 2009, 19:05
Модел на автомобила: ford mondeo tdci-2000cc.-130
Status: Извън линия

ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от alex22142 » 02 яну 2009, 21:56

ЗДРАВЕЙТЕ ПРИЯТЕЛИ.НУЖДАЯ СЕ ОТ СПЕШНА ПОМОЩ.ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.КОЛАТА Е ФОРД ЕСКОРТ 1.6 16V ОТ 1999 ГОДИНА.МЕРСИ
Последна промяна от alex22142 на 02 яну 2009, 22:23, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
krasimir_petev
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 21 юни 2008, 17:15
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.8 Endura DE 98г., Ford Tourneo Connect 06 1.8 TDCi (90 магарета)
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от krasimir_petev » 02 яну 2009, 22:07

alex22142 написа:ЗДРАВЕЙТЕ ПРИЯТЕЛИ.НУЖДАЯ СЕ ОТ СПЕШНА ПОМОЩ.ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.КОЛАТА Е ФОРД ЕСКОРТ 1.6 16В ОТ 1999 ГОДИНА.МЕРСИ
Като за начало може да спреш да пускаш няколко теми със един и същи въпрос с идеята да ти се отговори по-бързо.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от synthez 3D » 02 яну 2009, 22:29

Направи си настройките на скоростния лост отново и петата ще се оправи.Когато се сваля скоростната кутия,то и скоростния лост се откача и затова после трябва да се настрои.Предполагам,че който я е разглобявал знае как да го направи.Това не е сложно и не е необходимо да се разглобява каквото и да е,освен да се разхлаби един болт и да се затегне в правилното положение.
Изображение

alex22142
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 02 яну 2009, 19:05
Модел на автомобила: ford mondeo tdci-2000cc.-130
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от alex22142 » 02 яну 2009, 22:59

6 ЧАСА СИ ИГРАХ ДНЕС С ЛОСТА И НЕ СТАВА.ВСИЧКИТЕ СКОРОСТИ ВЛИЗАТ ДОБРЕ НО САМО ПЕТА НЕ ВЛИЗА Т.Е. ВЛИЗА НО СЛЕД КАТО ПУСНА СЪЕДИНИТЕЛЯ НЯМА НИКАКЪВ ЕФЕКТ.КАКВО ТРЯБВА ДА НАПРАВЯ ЗА ДА ГО НАСТРОЯ.НА КАКВО ТОЧНО ТРЯБВА ДА ОБЪРНА ВНИМАНИЕ

alex22142
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 02 яну 2009, 19:05
Модел на автомобила: ford mondeo tdci-2000cc.-130
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от alex22142 » 03 яну 2009, 08:33

новите части са оригинални.какво означава фиксиращ болт на 5-та.къде се намира.имали го този модел (форд ескорт 1.6 16v-1999).блгодаря ви.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от HACKO » 03 яну 2009, 09:55

Ха имаше в някоя тема, че като се източи маслото от фиксатора на петтата и после я няма.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от synthez 3D » 03 яну 2009, 10:10

Фиксиращия болт на пета предавка се намира вътре в скоростната кутия.А аз предполагам,че вие не сте я разглобявали и няма какво да се настройва.При смяната на съединител се разделя кутията от двигателя,без да се разглобява,така че единствения ти проблем е настройката на скоростния лост.Вие отбелязахте ли положението му преди да го разглобите?От към купето излизат две щанги.Едната е стабилизираща и се захваща неподвижно към корпуса на кутията,а другата е тази която се настройва.На края и се намира една скоба,която трябва да фиксира тази щанга към лоста,който излиза от кутията.Движейки се напред , назад този лост превключва 1,2,3,4,5 и задна,в зависимост от завъртането си на дясно и ляво.Щом нямаш пета,значи не може да се завърти плътно в дясно.Първа и втора са най-в ляво,3 и 4 са в неутрално положени(в средата) и пета и задна са най в дясно.Незнам това описание дали ще ти помогне,но по интернет толкова мога да го обясня.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от HACKO » 03 яну 2009, 13:33

Фиксатор и фиксиращ болт на вилката са две различни неща. До фиксиращия болт се достига след разглабяне на ск.кутия. Фиксатора се намира на корпуса на кутията и има достъп отвън. Много пъти се използва за източване на маслото чрез развиването му, тъй като няма пробка. Някой беше описал аналогичен проблем именно при тази операция, не ставаше ясно обаче дали е развил самия фискатор или тапа до него и се бяха разместили фиксиращите щифтове, които предпазват от включване на две скорости едновременно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от synthez 3D » 03 яну 2009, 14:44

Прав си Наско,но едва ли са източвали маслото при смяна на съединителя.Това не е необходимо,но знае ли човек дали и майстора е знаел :) .Аз се опитах да обясня как се превключват скоростите,за да стане ясно как да се настрои щангата на скоростния лост.
Изображение

alex22142
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 02 яну 2009, 19:05
Модел на автомобила: ford mondeo tdci-2000cc.-130
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от alex22142 » 03 яну 2009, 17:04

наско може би е прав.ние развихме един странен болт мислейки че от там се источма маслото на скоростната кутия,но само истече около половин литра.и при развиването на този болт изглежда е паднало нещо вътре и е пречило да се включи 5-та(поне нещо такова се опита да ми обясни майстора).но както и да е вече се оправи.колкото за лоста-от скоростната кутия излиза само една щанга(лостче)който се прикача към една дрога щанга(чрез затягане на една скоба), която идва от горе.там само може да се регулира положението на лоста вътре в купето т.е.дали искаме скоростния лост да е близо до крака или не,разбирасе си има своите граници иначе може да не влиза или 1и2 или 5и задна.но както и да е вече е оправено и благодаря на всички.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от HACKO » 03 яну 2009, 21:15

synthez 3D написа:Прав си Наско,но едва ли са източвали маслото при смяна на съединителя.Това не е необходимо,но знае ли човек дали и майстора е знаел :) .Аз се опитах да обясня как се превключват скоростите,за да стане ясно как да се настрои щангата на скоростния лост.
На повечето коли с предно предаване ( изключение прави фолксваген и ауди а може би и други) като се извадят полуоските маслото изтича.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ivo_101
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 23 фев 2010, 18:15
Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Zetek 1997г
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от ivo_101 » 26 яну 2011, 17:56

Здравейте
Може ли някой да ми обясни малко повече за този станичен болт. Къде точно се намира и какво да правя с него. Понеже смених феродивия диск на съдинителя и след това ми изчезна 5-тата. Не е от реглажа на лоста понеже директно пробвам от лостчето, което излиза от скоростната кутия да включа 5-та, но не иска да излезе. Скоростите дори не ги сваляхме, само ги разцепихме колкото да може да излезе диска. Не сме сменяли масло или каквото и да е друго. Просто не мога да си го обясня. Гледах в сервизното, но там не е дадено подробно за скоростната кутия и превключващият механизъм. Ако някой има подробно сервизно или да ми даде акъл какво да правя ще съм много благодарен! Поне да не свалям скоростите и да човъркам там където не трябва.
Благодаря предварително!

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от boby » 26 яну 2011, 20:20

Ето това е фиксиращият болт за 5 та скорост,вътре в скоростната кутияИзображение
но отвън там дето е второто кръгче :D има един шестограм в основата нагоре е кръгло около 4 см вътре е пружината с една заоблена осичка която прещраква точно до съответното положение на пета. Ако сте го отвивали да източвате масло или друго, може би е от това. Другото е оста със скобата отдолу дето се хваща лоста ако не е регулиран пак може да нямаш пета. Успех с начинанието :D
Изображение
този фиксатор
Изображение

ivo_101
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 23 фев 2010, 18:15
Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Zetek 1997г
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от ivo_101 » 27 яну 2011, 10:35

Благодаря ти много колега!
Ще пробвам първо с този външния болт. Притесняваме факта, че нищо не съм пипал по тези места.

ivo_101
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 23 фев 2010, 18:15
Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Zetek 1997г
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЗАЩО НЯМАМ ПЕТА СКОРОСТ СЛЕД КАТО СМЕНИХ СЪЕДИНИТЕЛ.

Мнение от ivo_101 » 27 яну 2011, 18:26

Благодаря още веднъж!
Проблема се оказа от външният фиксатор наподобяващ пробка. Наложи се да го развия 7-8 оборота. Ако на някои му се случи подобно нещо. Този проблем явно се получава дори и да не е развиван въпросният фиксатор.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 22 госта