Страница 1 от 1

Проблем със запалването

Публикувано: 08 фев 2009, 22:38
от koceto777
Здравейте колеги, имам мн странен проблем, който все още не мога да разбера от какво точно идва. За да стане по-ясно какъв е точно, ще разкажа как и какво стана.
Та прибрах се след нова година от път в снега. Оставих колата както обикновенно на паркинга на блока. Разликата беше, че беше качена на тротоара и наклонена. След около седмица щях пак да пътувам, но не я бях палил до тогава. Завъртях аз...не запали. Помислих си, че е от студа. Заредих акумулатора, монтирах го и пак пробвах. Един път, два,три, но не! Викам си какво и стана на тая кола?!?! Много пъти пробвах, точно както си трябва след като не е палена, но не и не - пак падна акумулатора. Зареден отново, пак го монтирах и пак не запали. Извиках мой познат да ме дръпне с въже...викам си може пък така да стане. Ами стана! След около 150-200 метра дърпане на 2 скорост запали. После карах няколко дена поред. Оставих я пак, само че тоя път ден и половина, и пак същата работа. Пак ми помогна приятел с въжето! Този път обаче, ме дърпа около 500 метра за да запали едва-едва. Понеже нямаше много бензин, викам си да заредя да не остава без бензин. Отидох на OMV, спрях я. Заредих си аз и като реших да си ходя завъртам да запаля и пак няма никой. Беше угасена не повече от 3-4 минути. Пак на скорост я запалих... Сега преди ден-два запали сама, после пак, и тая сутрин не искаше.
Мисля си дали не и прави проблем влагата, защото днес сутринта беше валяло? Мои познати си мислят няколко неща: 1. да е избила бобината и да прави проблем при влага. 2. Да има проблем с делкото. Да не би да се е износило нещо и за това да пали когато си поиска? 3. Чукче и наковалня, или кабели.

Поздрави

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 09 фев 2009, 10:53
от noface
Колега ако ти прави проблем само когато е влажно явно проблема е с токовете.Как ти върти стартера,може да е с износени втулки и затова да пали само на дърпане.Гледам че колата ти е с карбуратор,при тия коли паленето с дърпане зависи от това колко си я задавил преди това пробвайки да палиш нормално :D:

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 09 фев 2009, 19:02
от chefo_ukr
А бензиновата помпа?като неще да запали пробвай изкарай една от свещите и виж дали има искра,после виж дали качва бензин от помпата към карбуратора.Успех

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 09 фев 2009, 19:08
от koceto777
Ами стартера върти двигателя сигорен съм в това. Дали е възможно да е избила бобина или проблем с делкото, защото кабелите са нови. Двигателя е на 15000 километра. След основен ремонт е от Май месец миналата година. Смених свещите. Сложих Champion с тях върви доста по-добре, кабелите са нови. Аз лично стигам до извода, че е бобина или делко. И да питам само за инфо - ако е от бобината, колко ли струва? Бензиновата помпа качва бензин, щом се дави (от ауспуха мирише на бензин, също и от двигателя).

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 12 фев 2009, 15:09
от koceto777
Делкото е наред, обаче не съм сигорен в бубината. Как мога да разбера дали ми прави тя проблем в мокро време?

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 12 фев 2009, 16:27
от Любо
Свали я и я огледай за пукнатини. Замери съпротивлението между отделните изводи за кабелите за свещите. Два по два (в зависимост от реда на работа) трябва да имат еднакво съпротивление, при това в килоомове!!! Примерно ако реда на работа е 1342 мериш съпротивление между 1 и 4 и то трябва да е равно на съпротивлението между 2 и 3, както казах в килоомове...

Но така както си описал проблема си в първия пост аз си мисля, че проблема ти е не с бубината, а с акумулатора. Да, казваш че си го зареждал, но според мен читав и зареден акумулатор и 5 месеца да го оставиш на паркинг ще завърти и запали. Провери го да не би да има умряла клетка. При умряла клетка има сила да завърти, но неможе да запали, при това заряда пада бързо.

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 13 фев 2009, 01:06
от koceto777
Що се отнася до акомулатора проверих го, работи си нормално. Идеята ми да го спомена беше, че падна докато въртях да запаля, защото беше задавена. Иначе реално пали в сухо време, а когато е валяло трудно. Изчистих клемите на акомулатора и всички чаркове които може да създадат проблем ако са зацапани с времето. Бубината изглежда добре, но това само на пръв поглед. Трябва да отида в сервиз за ел. инсталации някакъв да я проверят.
Иначе веднъж запали ли, после няма проблем, ако ще да я карам в най-големия дъжд. Последното ми пътуване с нея след като създаде проблема и ме дърпаха на скорост, беше когато валя сняг. Никак не я жалих вървеше си с новите свещи, даже още по-добре. Сняг валя, на следващите дни мокро какво ли не. Нямах проблем до онзи ден когато пак стана тоя проблем.

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 14 фев 2009, 12:39
от Nikola Iordanov
Ако е със карборатор провери дали не ти пада горивото или клапан на гориво подкачващата помпа да не задържа и бензина да се връща обратно във резервоара. На моята има един клапан на калника от дясната страна като застанеш срещу колата той връща излишното гориво обратно във резервоара . откачи го исвържи маркуча директно на карборатора за да пробваш дали няма да се оправи . Ако работи без този клапан значи че той е причината можеш да караш и без него докато си намериш друг.

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 23 фев 2009, 15:26
от koceto777
Здравейте, открих проблема! Оказаха се две неща. Едното е гарнитурата на карборатора - гълтала е от там въздух. Тоест във влажно време е влизала влага, заради която колата не е можела да запали. Смених гарнитурата и колата взе да се дави (недостатъчно въздух). Оказа се едно триъгално платно, което било пробито. Та реално колата е вървяла благодарение на двете неща взети заедно. Смукала е въздух и е компенсирала от платното. Смених го и него и всичко ОК, но изникна друг проблем. Докато настройвах сместа в карбуратора се счупи една конусовидна игличка, която е на болтче. Сега е вътре в каруратора и за да има празен ход колата съм и подал принудително гориво от дроселовата клапа. Каде да намеря такова нещо?