Мондео-Предърпване на двигателя,като отпуснеш газта напълно
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 13 мар 2009, 10:06
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 i 1993
- Status: Извън линия
Мондео-Предърпване на двигателя,като отпуснеш газта напълно
Имам Мондео 1.8i 93г. Появи се налягане в казанчето за водата и се наложи да сменям гарнитура на главата. Занесох главата на майстор и той каза, че била много крива и трябвало да я шлайфа 0.42мм, за да я изправи.Освен това препаснал и всички клапани и даде гаранция, че сега главата е в идеално състояние. Като сглобих двигателя при първия опит да запаля не искаше да завърти и лампите на таблото започнаха да намаляват силата си като при пълно късо(мислех, че наистина може да е късо,защото като стана проблема се скъса един маркуч и двигателя се измокри). Разкачих клемите, след това пак ги сложих и този път запали. Сега като карам на 3,4 или 5 предавка и като пусна педала на газта започва да придърва щом паднат оборотите под 2100. Преди вървеше плавно и до 1300-1400 оборота. Нормално ли е това? Предполагам сега има повече компресия и може би е от това, но незнам да не съм сгрешил нещо при сглобяването. Освен това има един шум като от ролка откъм реъмъците, въпреки че ангренажа заедно с ролките са нови.Ако някои е имал подобен проблем или се сеща за нещо нека пише!
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Мондео-Предърпване на двигателя,като отпуснеш газта напълно
Колега, при движение на скорост и отпускане на газта двигателя преминава в режим на принудителен празен ход, тоест не трябва да се подава гориво. И не трябва да има никакво придърпване, каквато и да е компресията.
Не знам какви датчици имаш, но за този принудителен ход се грижат датчика за положението на дроселовата клапа и датчика за скорост на скоростната кутия, да не си забравил да куплираш нещо.
Не знам какви датчици имаш, но за този принудителен ход се грижат датчика за положението на дроселовата клапа и датчика за скорост на скоростната кутия, да не си забравил да куплираш нещо.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 13 мар 2009, 10:06
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 i 1993
- Status: Извън линия
Re: Мондео-Предърпване на двигателя,като отпуснеш газта напълно
Той започва да придърпва и да пресецва и иска макар и минимално, но да отвориш дросела. На празни обороти на място работи идеално.Ходих на диагностика и излезе код 111 - липса на аварии т.е. всички датчици работят нормално
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Мондео-Предърпване на двигателя,като отпуснеш газта напълно
А имаш ли прословутия клапан (моторче) за празен ход ? Защото то освен да осигурява въздух при празен ход, тоест затворена дроселова клапа, при принудителен празен ход (движение на скорост без газ) следва пак да отвори даже доста по-вече отколкото на празен ход.
Имаме два режима при затворена дроселова клапа:
1. Празен ход - клапана за празен ход е отворен минимално, Еку-то дозира горивото според зададените параметри на обороти и дебита на въздуха през МАФ с корекция на форсиране ако температурните датчици сочат ниска температура (антифриз и входящ въздух), проверява датчика за скорост -няма обороти на скоростната.
2. Принудителен празен ход - който ти описваш, дроселовата пак е затворена, но двигателя се върти с висока скорост и създава вакум в смукателните колектори, в този случай ЕКУ-то спира притока на гориво, взема данните от оборотите на датчика за скорост - има обороти на скоростната, пропорционално на тях дава команда на клапана за празен ход да отвори за да осигури въздух за цилиндрите.
Ето това последното при теб не се случва и понеже имаш висока компресия респективно голям вакум в смукателните колектори, този вакум направо действа като спирачка на двигателя. Преди да направиш ремонта този ефект не е бил осезаем но при добра компресия цилиндрите смучат като помпа и няма от къде да вземат въздух, защото всичко по пътя им е затворено.
За мен не ти работи датчика за скорост VSS, намира се на скоростната кутия, поне при мен е там където излиза жилото на километража, има два кабела от него виж да не са прекъснали някъде по пътя нагоре или да не ти е замърсен куплунга.
И не карай така.
Имаме два режима при затворена дроселова клапа:
1. Празен ход - клапана за празен ход е отворен минимално, Еку-то дозира горивото според зададените параметри на обороти и дебита на въздуха през МАФ с корекция на форсиране ако температурните датчици сочат ниска температура (антифриз и входящ въздух), проверява датчика за скорост -няма обороти на скоростната.
2. Принудителен празен ход - който ти описваш, дроселовата пак е затворена, но двигателя се върти с висока скорост и създава вакум в смукателните колектори, в този случай ЕКУ-то спира притока на гориво, взема данните от оборотите на датчика за скорост - има обороти на скоростната, пропорционално на тях дава команда на клапана за празен ход да отвори за да осигури въздух за цилиндрите.
Ето това последното при теб не се случва и понеже имаш висока компресия респективно голям вакум в смукателните колектори, този вакум направо действа като спирачка на двигателя. Преди да направиш ремонта този ефект не е бил осезаем но при добра компресия цилиндрите смучат като помпа и няма от къде да вземат въздух, защото всичко по пътя им е затворено.
За мен не ти работи датчика за скорост VSS, намира се на скоростната кутия, поне при мен е там където излиза жилото на километража, има два кабела от него виж да не са прекъснали някъде по пътя нагоре или да не ти е замърсен куплунга.
И не карай така.
- biser_sg
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 03 юли 2006, 21:24
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 130 hp '98+ГИ "ФОБОС"
- Местоположение: STARA ZAGORA
- Status: Извън линия
Re: Мондео-Предърпване на двигателя,като отпуснеш газта напълно
Здравейте,може като сте махали главата да сте разместили или скъсали някой тампон по окачването на двигателя. Имах подобен проблем, който се изостри при поставянето на газовия инжекцион-започна да придърпва при около 1600-2000об/мин.,при каране с малко газ колата се тресеше цялата, оправяше се при подаване на газ или при нацяло отпускане на газта.Решението излезе от друго място след много четене и ровене по колата-беше си отишъл задния тампон на окачването на двигателя.Диагностиката е проста-влизаш под колата и гледаш дали е смачкан или включваш на скорост, вдигаш капака и клатиш колата НАПРЕД-НАЗАД
-ако не е наред целия двигател се клати яко.На мен ми се досвидяха 130лв. и си взех алуминиево менте за 70, което изкара 1месец и се предаде, та се наложи да го сменям, но този път със здраво втора употреба и вече за година и половина проблема се проявява изключително рядко.

Последна промяна от biser_sg на 21 мар 2009, 09:08, променено общо 1 път.
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео-Предърпване на двигателя,като отпуснеш газта напълно
Щом ти дава,че няма грешки по датчиците си погледни и почисти моторчето за празен ход(то ЕКУ-то дава команда да отвори,но дали отваря достатъчно??)ivan_bel написа:Той започва да придърпва и да пресецва и иска макар и минимално, но да отвориш дросела. На празни обороти на място работи идеално.Ходих на диагностика и излезе код 111 - липса на аварии т.е. всички датчици работят нормално



-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 13 мар 2009, 10:06
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 i 1993
- Status: Извън линия
Re: Мондео-Предърпване на двигателя,като отпуснеш газта напълно
Когато свалях главата имаше един скъсан маркуч - идваше от едни тръби от ламбда сондата. тръбата е една и се разделя на две - една по-широка и една по-тънка, на тях се нахлузват два маркуча и отиват в едно устройство, което се намира под решетката на предното стъкло(по-точно над смукателните колектори). Та този по широкият маркуч беше скъсан и като сглобявах колата го смених с друг - намерих един стар, но здрав.Появи се проблема, който вече описах. Вчера извадих този маркуч от тръбата, коят идва от сондата и колта взе да върви идеално като пусна газта. сега отивам да чета какво точно регулират тия джаджи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта