Страница 1 от 1

Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 08 апр 2009, 10:40
от russy
Здравейте, аз съм нов във форума, както и от скоро собственик на Мондео МК1. За сега нямам големи оплаквания и болежки от колата, но имам един проблем за който ще ви помоля за съвет. Става въпрос че като запаля и колата трака като дизел. Казаха ми че това се дължи на износени хидравлични повдигачи(в интерес на истината не знам какво представляват)...Също така ми казаха че трябва да ги сменя, но не е фатално ако карам и така. Отидох за второ мнение а там ми взеха акъла като ми казаха че докато не ги оправя не трябва дори да карам колата. И в момента се чудя и мая какво да правя с това.... Ако може да ми дадете компетентни мнения за проблема и дали е много фатален? Благодаря ви предварително.
п.с. колата е Мондео МК1, 1.8 16V 1996година

Re: Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 08 апр 2009, 15:49
от NightRider
Нали знаеш, че като си купиш кола първо трябва да смениш маслото. Отиваш в МП и вземаш масло 5W30, сменяш го и ако проблема е пак налице тогава ще му мислим.

Re: Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 08 апр 2009, 22:29
от foxy
Мойта кола като ми я докараха тракаше по същия начин - майстора каза реглаж на повдигачите- речено сторено - еми след 8000км пак така си тракат. Никакъв ефект от реглажа. За смяна незнам, ама чак пък да не я караш....ми се струва прекалено...

Re: Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 09 апр 2009, 09:07
от AlexP
Има ли газова уредба колата? Не съм сигурен, че само със смяна на хидравличните чашки (наричат ги неправилно повдигачи) ще се оправи. Вероятно са износени и леглата на клапаните в главата. Предишната ми кола (Ескорт 1.8 16V) я карах над 100000км с такова тракане - работеше като шевна машина докато загрее първите 1-2 минути, после утихваше. Преди да я продам беше станало малко по-зле - утихваше за 3-4 минути. Ако имаш излишни 800-1000лв за нови 16 броя чашки + труд, може да ги смениш и да споделиш резултата. Ако утихва за по-малко от 5 минути, няма повод за притеснение и може спокойно да си караш така, но при всички случаи смени маслото с 5W30.

Re: Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 09 апр 2009, 11:35
от dimotaxi
Какво е това масло 5W30 да не би и аз да си сложа от него??? :-/:
И моята трака студена,маслото ще облекчи ли това малко.......?? :-/:

Re: Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 09 апр 2009, 11:56
от by_cec
Според мен трябва да се установи дали тракането е от хлабини в клапаните и тогава да се пишат рецепти.

Re: Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 09 апр 2009, 17:38
от russy
Колата е на бензин без АГУ, тракането утихва след 5-6мин....Маслото ми е Мотул 15w50 и съм сложил добавка уж да ми помогне. За съжаление нямам 800-1000лв излишни за смяна и за това ви питам за алтернативни решения... Досега разбрах че трябва да карам на молитва :(

Re: Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 09 апр 2009, 17:51
от Edinuser
Моето мондео изтраква точно 10-20 секунди след запалване само ако е студена.
Според мен това масло 15W40, не е за този двигател и с него ще го съсипеш.
1.8 и 2.0 двигателите имат тесни маслени магистрали и маслени разпръсквачи за охлаждане на буталата и с това 15w40 вероятно ти трака докато качи температура двигателя. На практика в момента двигателят ти е подложен на ускорено износване.
Аз карам с 5W30 и за сега не мърда - така ще сложи 5W30 или в краен случай 10W40 ако ти го гори.

Re: Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 09 апр 2009, 21:40
от g.taskov
Колега карай си колата и не се бой. В експлоатацията на Мондео пише че след 200000х. км. е препоръчително да се кара с по-гъсто масло както си направил.Ако си решил да караш тази кола събирай парички и смени повдигачите сменят се лесно,но цената 1000лв. дето са ти я казали се опитват да те работат майсторите.Зимата оставяй колата да работи 2-3 минути на място да разбие маслото да не я товариш докато позагрее.

Re: Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 09 апр 2009, 22:16
от vargala81
g.taskov написа:Колега карай си колата и не се бой. В експлоатацията на Мондео пише че след 200000х. км. е препоръчително да се кара с по-гъсто масло както си направил.Ако си решил да караш тази кола събирай парички и смени повдигачите сменят се лесно,но цената 1000лв. дето са ти я казали се опитват да те работат майсторите.Зимата оставяй колата да работи 2-3 минути на място да разбие маслото да не я товариш докато позагрее.
то с по-гъсто ама чак пък толкова гъсто,ако не сте прочели правилно,колегата е писал че кара с 15w50 ,това масло е за двигатели дето плачат за основен ремонт :lol: а не за смяна на повдигачи.аз си карам 18годишния ескорт с 10w40 и грам не ми го гори,когато го купих първата смяна я направих с 15w40,до първите 4-5000 км нямаше проблем ,след това почна да изчезва.два пъти вече слагам 10w40 и си изкарва 10000км без доливане.препоръчвам на колегата да смени незабавно маслото с 5w30 или 10w40 .

Re: Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 11 апр 2009, 19:27
от russy
Ще го сменя още в понеделник, дано да има ефект от цялата тая работа.....мерси за съветите на всички

Re: Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 11 апр 2009, 23:24
от Xplod
Аз само леко да се намеся в темата.. повдигачите за ескорт колко са , колко струват те и колко вземат в сервизите за смяна ..само това ме интересува !

Re: Въпрос за хидравлични повдигачи на Мондео МК1

Публикувано: 12 апр 2009, 00:39
от vargala81
Xplod написа:Аз само леко да се намеся в темата.. повдигачите за ескорт колко са , колко струват те и колко вземат в сервизите за смяна ..само това ме интересува !
за моя бяха по 18лв бр. но за зетека незнам ,за работа ми взеха 50-60лв .