Страница 1 от 2
Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 19 май 2009, 20:44
от galvanize
Колеги дайте някакви насоки към моята ситуация-кола Мондео 1.8 ТДИ -97 г.;проблем-двигатела пали след 10-15 сек непрекъснато въртене и след като запали издухва еднократно бял облак дим със силен мирис на нафта .Няма значение топла или студена ,прави го винаги след изгасяне и престой от петнайсетина минути.Основателна причина за това не можах да открия-всичко от акумулатор ,свещи ,дюзи,компресия и тем подобни е ок.Сложих клапан за връщане на гориво ,но няма промяна.Помпата чрез която се напомпва ръчно става камък само след 2-3 напомпвания,не е мека.Обикновенно като причина за гореспоменатото се посочва клапанът соленоид от 200 лв за който е писано толкова много ,но аз го смених миналата година през лятото .Все още си пазя стария между другото.Наскоро ходих в официялния сервиз на Форд във Варна и след 7 часа чакане и 75 кинта ми казаха че не знаят от какво може да бъде.Неам думи!Нещо което ми е направило впечатление е следния феномен .Покрай моето ходене по мъките сменях свещите два пъти .И двата пъти при първо запалване след ремонта когато си вземах колата от сервиза ,колата палеше от раз.Разочарованието идваше по късно когато се наложеше да запаля и виждах ,че проблемът отново е налице.Възможно ли е да взема въздух от някъде,как да го открия,няма видима причина за сега.
Има ли нещо по помпата освен този небезизвестен клапан ,което да проверя Благодаря за всяка проява на солидарност .
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 20 май 2009, 08:41
от maistorabg
Учената дюза.

Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 20 май 2009, 09:01
от Ivaylo Georgiev
Какво значи учената дюза, може ли да разясниш малко повече?

Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 20 май 2009, 09:58
от Shooter
белия дим не е на добре. прилича на пара!
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 20 май 2009, 17:19
от viksata
maistorabg написа:Учената дюза.

колегата сигурно има предвид за дюза с чип слага се на фиат със сигурност, но на мондео за първи път чувам да има
релето провери ли дали работи защото свещите и да са ти здрави ако релето не ти дава ток ...кофти
а това с белия дим е неизгоряла нафта не е пара!
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 21 май 2009, 00:01
от galvanize
Точно на такова мирише,на неизгоряла нафта
Не е логично да е от релето защото след първо палене си пали що годе добре ,но ако я оставя за по дълго време угаснала пак става същото ,пък и в сервиза на Форд я чепкаха 7 часа ,сигурно са го пробвали тва реле
Абе дюзата е учена ама аз не съм.Може ли малко повече
Използвай бутона ПРОМЕНИ!!!
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 21 май 2009, 03:47
от maistorabg
galvanize написа:Абе дюзата е учена ама аз не съм.Може ли малко повече

Имаш една дюза с кабел.
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 21 май 2009, 09:58
от nikolovvd
За да пали както трябва са задължителни няколко условия.
1. Акумулатора да е добре зареден. Като чета, че след няколко часа след гасене на ДВГ пак пали трудно може да е остарял акумулатора и да е с високо вътрешно съпротивление, което не позволява да се изтегли достатъчно количество ток от него. Смени го с някой нов и добре зареден, само за да пробваш.
2. Стартера трябва да е в добра кондиция. Провери четките, колектора и за окислявания по кабелните обувки както на самия стартер (дебелия червен кабел и замасяването му) така също и по акумулатора. С шкурка всичко трябва да светне.
3. Тъй като дизеловия двигател веднъж запален няма как да се угаси, ако не се спре притока на гориво има един клапан на помпата, който се управлява с 12 волта. Трябва да се почисти и да се проверят кабелите към него.
4. Трябва компресията на всеки цилиндър да е над определена граница.
5. Релето което подава 12V на подгряващите свещи трябва да се провери. Контактите му трябва да нямат нагар (да не са черни) и връзките на 12V от и към него трябва да са в идеално състояние.
6. Подгряващите свещи също трябва да са изправни.
Почни от акумулатора, защото ако той не дава достатъчно ток (измери напрежението на клемите на акумулатора при палене) няма смисъл да си ръчкаш колата напразно.
След това при същите условия (стартиране на двигателя) измери напрежението на всяка една свещ и стартера.
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 26 май 2009, 22:37
от perfekt
След като изчетах цялата тема,според мен причините са 2:не идват +12V на свещите или смуче въздух отнякъде. В крайна сметка какво се оказа?Би ли споделил с нас
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 02 юни 2009, 21:22
от galvanize
Засмуква въздух,това си го знаех ,всичко друго ми е изправно,но е много трудоемко да откриеш откъде.Под задната седалка има гумено уплътнение ,което като се отвори се откриват два горивопровода ,които са свързани с резервоарните тръбички чрез щифтови накрайници на същия принцип на който се свързват някои връзки по горивопровода отпред при двигателя.Мисля че електронното реле за затопляне на горивото и горивния филтър с подкачващата помпа са с такива.Както и да е ,аз моите отпред ги елиминирах още като купих колата ,защото това са едни недомислени боклуци ,които на дизелов Мондео нямат място.Въпреки че на пръв поглед изглеждат усъвършенствана версия на "маркуч и скоба" и се борави лесно при ремонт ,всеки знае че с времето стават халтави и не уплътняват добре.За моя изненада открих ,че на това място отзад горивопроводите са свързани по гореописания начин .След малко пот и мъки ги замених с гумени връзки(маркуч) и стягащи скоби.Внимавайте да не объркате маркучите -маркирайте единия предварително.Аз ги "побългарих" малко (скъсих металните изводи които излизат от резервоара защото иначе не може да се вкарат маркучите и да се стегнат със скоба), защото за интелигентното решение или ремонт ще трябва да се свали резервоара.Сега ,какъв беше ефекта от цялата работа ? Видима промяна в паленето настъпи веднага ,беше наистина удоволствие да запаля като нормален човек,проблемът е ,че от време на време старият проблем се повтаря отново.Днес след кратък оглед забелязах ,че това не е единственото място свързано с г-проводи .На резервоара има още два "клапана " или нещо подобно , от които единият е свързан с други маркучи а другият мисля с кабел ,не знам.Те се намират зад предпазно капаче което трябва да се демонтира за да видя кво има там и как са връзките и уплътненията на клапаните или това което напипах ,каквото и да е там.
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 02 юни 2009, 21:41
от galvanize
Освен това ,пак там ,открих една тънка пвц тръбичка завършваща с нещо като гумена качулка или фунийка.Тя въпреки и прикрепена за ръба на ламарината завършваше някъде в свободното пространство и бе запушена леко с нещо като пашкул от буболечка .Почистих я и после я надух -въздуха минава свободно ,но не знам къде отива .Иначе от нея мирише леко на нафта. Утре ще сваля предпазителя и ще направя щателен преглед.Имам съмнения ,че има още неуплътнени истории.Ако не е от това ще ходя при един добър майстор и ще търсим причината другаде.Жалко ,че дребни недомислия с много неизвестни от подобен род развалят удоволствието от една иначе толкова здрава и непретенциозна кола .
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 04 юни 2009, 06:22
от perfekt
galvanize написа:Освен това ,пак там ,открих една тънка пвц тръбичка завършваща с нещо като гумена качулка или фунийка.Тя въпреки и прикрепена за ръба на ламарината завършваше някъде в свободното пространство и бе запушена леко с нещо като пашкул от буболечка .Почистих я и после я надух -въздуха минава свободно ,но не знам къде отива .Иначе от нея мирише леко на нафта. Утре ще сваля предпазителя и ще направя щателен преглед.Имам съмнения ,че има още неуплътнени истории.Ако не е от това ще ходя при един добър майстор и ще търсим причината другаде.Жалко ,че дребни недомислия с много неизвестни от подобен род развалят удоволствието от една иначе толкова здрава и непретенциозна кола .
Извади и сондата от резервоара.Огледай внимателно за корозирала или спукана тръбичка на засмукващото гориво(излишното не е проблемно там).Според мен пропуска е много малък и може да е във всяка една връзка.Огледай внимателно и връзките на излишното около дюзите.Поздрави и успех
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 11 юни 2009, 11:42
от galvanize
Скъпи колеги ,има Господ ! Нямате си представа какво излезе. Миналата година когато започна да прави проблеми при запалването ми казаха ,че соленоидния клапан е за смяна .Добре ,след много зор ,питане и чакане ми го доставиха в Косер -Варна (аз съм от Добрич).Смених го и уж всичко се оправи ,но на другата сутрин пак имах проблеми,не със същите характеристики като преди ,но пак затруднено палане.Тогава си казах ,че не е само клапана ,а явно има и нещо друго и се започна сагата "ходене по мъките".Първо си смених акумулатора с възможно най -добър ,въпреки ,че моя си беше според мен ок.На сутринта пак същото.После реших да сменя свещите и да прегледам дюзите -пак нямаше резултат !Проверявахме релета,помпи, филтри ,маркучи е няма и няма .Ходих в Мото Пфое ,седях 5 часа -няма и няма.Накрая се бях отчаял ,но един приятел ми препоръча майстор на дизели за когото не знаех дотогава.(Добрич-пътя за Шумен ,зад ВиК борса Веник ,казва се Светльо).Отидох без големи очаквания .Оставих колата вечерта и на сутринта майстора се запозна лично с проблема.След кратък анализ с много рутинност и вещина човекът ми каза ,че соленоидният клапан изобщо не работи ,при което аз се опулих защото беше почти нов.Момчето обаче ми каза ,че е менте или пък по -малко вероятно е бил дефектен "по рождение".Каза ми също ,че знае от опит защото и друг път са яли подобна попара с "нови соленоиди"
Моя съвет е ИСКАЙТЕ ГАРАНЦИЯ И ДОКАЗАН ПРОИЗХОД ,а не само съдействие и вежливост ! За щастие те имаха в наличност оригинален ,който ми даде за 170 лв. и не искаше пари за ремонта и времето по мен .Такива хора ме карат да си мисля ,че има надежда за България.
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 11 юни 2009, 12:45
от galvanize
Сега колата си пали от раз ,просто не мога още да свикна с мисълта след толкова мъки и нерви.Не Форд са лоши коли ,а държавата ни е скапана.В Америка всяка закупена стока може да се върне ако не си удовлетворен , а аз си направих колекция от соленоиди.Кой може да предположи ,че чисто нов детаил на такава цена ,ще излезе един боклук.Това ,че Форд не пали добре е мит ,ако всичко си е както трябва ,колата си пали не по лошо от най-добрите.Виждал съм го при стар Орион и при Мондео-палят ''още като тръгнеш да завърташ ключа''.Доволен и щастлив с моето Мондео отново.Икономичост и бързина ,здравина и красота с много екстри за малко пари. На добър път на всички ! Нека дойдат сега да ми се слагат с великите фолксвагени.
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 11 юни 2009, 18:45
от paci
С такова нещо като гаранция се нагърбват доста рядко.
МП примерно закупуват твоя соленоид за 85 пари и ти го поставят на теб за 170, плащаш си труда отделно и ти дават гаранция.
Ако има проблем с часта, те я подменят, но тя вече е платена 2йно и те пак са на 0.
Ако няма проблем си е чиста печалба за тях.
Аз патих от тяхна гаранция!
Да им е жива и здрава печалбата от мен!
Ползвай бутона "промени"! Няма нужда от 1000 поста един след друг в рамките на няколко минути!
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 11 юни 2009, 20:15
от perfekt
galvanize написа: аз си направих колекция от соленоиди.Кой може да предположи ,че чисто нов детаил на такава цена ,ще излезе един боклук.Това ,че Форд не пали добре е мит .
Моля колега , ако не представява труднот за теб да постнеш снимка на въпросният соленоид и каде се намира.Мисля че информацията ще бъде полезна и за други колеги.Предварително благодаря
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 12 юни 2009, 18:56
от Mondeo18TDI96
имам някакъв спомен за 3 вида "соленоиди" (или там както им викате) ... ти като си го купува - как го избра ?
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 08 ное 2010, 18:23
от dj_xclusive
Колега значи на теб колата си ти е вървяла и с неработещ соленоид, защото при мен изгасна в движение и повече не запали, казаха че било от соленоид но не им се захващало и ми казаха доста сериозни суми- в МП 11.. Иначе ми дава грешка Р1664. Ако можеш да помогнеш с нещо ще съм много благодарен.
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 16 ное 2010, 17:37
от chefo_ukr
dj_xclusive написа:Колега значи на теб колата си ти е вървяла и с неработещ соленоид, защото при мен изгасна в движение и повече не запали, казаха че било от соленоид но не им се захващало и ми казаха доста сериозни суми- в МП 11.. Иначе ми дава грешка Р1664. Ако можеш да помогнеш с нещо ще съм много благодарен.
Колега при теб ГНП-то е друго БОШ ВП-37 с ел.блок.Най вероятно самия ел.блок е заминал и не управлява соленоида.При всички обстоятелства е нужно смъкване на ГНП понеже соленоида е от страната на двигатела ако не се лъжа.В МП неправят ремонт на ГНП най много да го смъкнат абе търси някой друг сервиз.Успех
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Публикувано: 16 ное 2010, 21:08
от dj_xclusive
Ами помпата е Бош ВП 44, иначе си прав. Оказа се платката на помпата, която вече е оправена и за сега съм доволен (всичко си е ОК).