Страница 1 от 2

Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 03 юни 2009, 17:42
от vladoff
Проблемът е, че при първоначално пускане на двигателя на студено, оборотите падат и гасне. Ако подам газ колата запалва но при отнемане на газта работи променливо. При рязко форсиране, двигателя се затриса след което вдига обороти. Отидох на диагностика във Форд, от там бяха написали на един лист части за смяна: почистване или смяна на инжектори, бобина, кабели за свещи и свещи. Това ми звучи малко като да сменя двигателя и ще се оправи. Смених горивния филтър щото и без това не беше сменян но нищо. Чудя се дали да изпълнявам предписанията на сервиза или да ходя на друго място за диагностика. И тука идва ред на големия въпрос - къде в София има добър сервиз за диагностика ?

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 03 юни 2009, 23:01
от Edinuser
Така както го описваш изглежда като на прецакана вакуумна тръбичка (или пък смуче въздух без да минава през дебитомера), на мен така ми се беше вадила едната вакуумна тръбичка от смукалния колектор и ефекта беше подобен - гасне при запалване, ако не подаваш газ, оборотите играят от 4-500 до 1100-1200. и т.н.

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 05 юни 2009, 07:56
от chefo_ukr
като мине 2000об и излита нали?сменяй кабелите и свещите заедно,най вероятно имаш избила свещ от там и кабел ако смениш само дадената свещ кабела пак ще я избие.да не става двойна работа.

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 07 юни 2009, 13:07
от vladoff
Свещите са на 5000 км, но не са оригинални, като слагах газ преди 6 м. там ги смениха, преглеждах ги - абсолютно чисти и сухи, това не значи ли че запалването е в ред ?

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 07 юни 2009, 15:12
от chefo_ukr
vladoff написа:Свещите са на 5000 км, но не са оригинални, като слагах газ преди 6 м. там ги смениха, преглеждах ги - абсолютно чисти и сухи, това не значи ли че запалването е в ред ?
сега споменаваш за газово.вчера на едно приятелче на изпаритела му се бяха накъсали всички мембрани хем бяха на месец и някаква ръжда по тях,че колатаму вървеше ама така като твоята а и щом казваш че са добре свещите явно не е от там

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 07 юни 2009, 18:18
от vargala81
Аз го имам същия проблем при първоначално палене.Първияг път гасне ,въртя втори път и си работи добре само ,че на място, ако тръгна без да изчакам 2,3 минути колата придърпва при ускорение.По някой път паля ,и като видя ,че се опитва да гасне подавам малко газ ,оборотите за около 20сек, се чудят какво да правят ,играят от 1000 до 1500.Интересно ми е ,че когато е студено времето това не го прави.Смених кабели и свещи,но промяна няма.Съмнявам се ,че проблема идва от следните неща:инжектори,датчик за температура и системата за рецирколация на не изгорелите газове.Във последното се съмнявам най-много понеже когато е топло времето във колата мирише на соров бензин.

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 08 юни 2009, 14:15
от vladoff
Мисля че не може да е газовата уредба( Фобос-инжекцион), защото преди една седмица я регулираха, ако е имало нещо неизправно по нея вярвам щеше да се разбере. От друга страна тази мизерия я прави преди да сложа газ, но тогава не обърнах внимание на това. Прави ми впечатление че при 2500 об. има едно претрисане на двигателя, което го няма при по-високи и ниски об. и на газ и на бензин. Сложих добавка за прочистване на инжекторите, но не знам колко км. трябва да се изминат за да подейства, защото на добавката пише да се излее цялото съдържание независимо от количеството на бензина-аз имах някъде около 15-20 л.
Трябва да се ходи някъде на диагностика ама къде ?

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 11 фев 2011, 13:26
от kamen44o
Аз наскоро смених МК2-ката с МК3 - ка. И аз имам същия проблем. Имах го и на старата и там го реших като смених кабели свещи и почистих дебитомера (мсиля че точно дебитомера ми беше проблема защото си беше направо черен ) Сега извърших същата процедура и на новото мондео но проблема си остана. Колегата по-горе спомена за вакуумна торбичка. Как да проверя дали е наред?

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 11 фев 2011, 15:38
от Alexi
започва се с диагностика -читава диагностика може да се хване почти всеки проблем по запалването .. ако нищо не покаже следва подмяна на кабели/свещи ,трябва да се погледнат бобините .. не знам на бензиновото Мк3 колко са ,но са или 2 или 4 ,те също могат да пробият и трябва да се заменят в такъв случай .. проверяват се всички вакуми ... ако с тия неща няма проблем се замерва налягане на горивото и се чистят на ултразвук дюзите .. следва налагане на дебитомер за проба ..

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 09 юни 2011, 22:22
от nasko77
Колега и при мен го имаше този проблем със забиването на мотора при потегляне и се оказа бобина по принцип си работеше но при натоварване си губеше искрата или беше много слаба- бобината с кабели и платинени свещи на беру еоколо 350 -360 лв. И мисля че е по добре да си купиш кабели свещи и бобина вместо да даваш около 40-50 лв . за елкон

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 10 юни 2011, 09:23
от Revell
Мойта е доста по-дъртичка но има подобен проблем. Като е хладно слабо изразен или напълно изчезва, но при по-високи температури от 18 градуса до 2000 об. забива муцуната и след тях се изтрелва... ако карам и намаля на скорост с отнета гас и оборотите паднат под 2000 почва да придърпва. Единствения виновен за мен е дебитомера, тъй като преди година го смених, но нямах пари за оригиналдЪ и купих някакъв ментак, уж HELLA ама след 6 месеца пак се почна. Сега май трябва да събирам пари и като ме изнерви максимално да купувам оригинален. Доколкото четох из нета през последните 2 месеца се оказа че това е доста прицизен уред, а според статистика за ментаците от 300 произведени само 60-70 бройки са читави...сами преценете какъв е шанса да попаднете на такъв. Има начин да се провери http://www.youtube.com/watch?v=goxRsNtY8DM" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; или http://www.youtube.com/watch?v=sSuL58YEH-E" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; при мен стойностите не се изменят плавно както трябва на сигнала и седят еднакви или изведнъж скачат или падат. От там например като останат високи ЕКУ-то мисли че има въздух и буха гориво(мотора се дави).Всичко това се усеща и като съм спрял някой път колата работи на 1500 об. - не затваря байпасния клапан щото ЕКУ-то е объркано.

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 12 юни 2011, 23:10
от plamen_032
Това май е масов проблем Мондео МК3 2.0 duratec с газов инжекцион (проблема е от преди монтажа на газовата и няма общо с нея) смяна на свещи (оригинални)и горивен филтър почистване и регулиране на дросел, почистване на стъпково моторче, затапване на АГР клапан, замерване налягането на горивото, проверка на стойностите на датчиците за температурата (всичко работи перфектно) смяна на катализатор.Не смуче въздух. Минавал съм ЕЛКОН на 2 места в Пловдив колата няма никакви грешки, но проблема с гасненето на студено остава. Дано някой реши проблема

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 26 юни 2011, 22:20
от plamen_032
хмм днес ми казаха че проблема ми бил в позапушени дюзи... Някой чистил ли ги е?

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 27 юни 2011, 09:42
от Revell
Ха внимавай с тези дюзи. При мен на 3 (ТРИ) елкона ми казах че няма проблем и искаха дюзите да свалят...ама тя или е запушена или не е. И като ги питах какво следва ако не е от дюзите ми казаха че продължават да търсят...ама си плащам иначе по 100 лв. за дюза. Взех си колата и до там. Тогава след като смених МАФ-а и всичко се оправи. Само щяха да ми оклепат дюзите и да ми вземат парите. Провери ли си МАФ-а по горните описания?

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 05 окт 2011, 22:14
от plamen_032
MK3 няма МАФ. Някой оправил ли е проблема? Не са дюзите защото проблема вече го има и на газ в много по-малка степен. При мен на по-студено се влошава или май трябва повече време , за да загрее малко двигателя...

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 06 окт 2011, 21:30
от ivo_63
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0% ... 0%BD%D0%B5" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
хора , който си сложи газова уредба си убива колата - верно е по-евтино ама газов двигател няма

:!: На този линк няма нищо и за бензинов двигател. Ако имаш мнение, конкретно по въпроса- пиши.

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 14 фев 2012, 22:32
от Gencho_bike
Здравейте,от 5 месеца сьм с МОНДЕО МК3 2,0 145-имам сьщия проблем :/ утре ще проверя вакумите:/

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 20 фев 2012, 18:11
от p_yanev
Колеги,

днес се появи същия проблем ,но е 1,8 колата. Смених свещите, сега остава бобината. Дано това е проблема, че нататък не ми се мисли.

И не разбрах - всички така ли си карате колите? Никой ли не е отстранил проблема?

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 21 фев 2012, 14:11
от kamen44o
ivo_63 написа: ...хора , който си сложи газова уредба си убива колата - верно е по-евтино ама газов двигател няма...
Колега никой не иска да си слага ГАЗ ама на мен лично ми е по-важно да мога да си карам колата отколкото да е в перфектно здраве. Тъжно, но факт :(:

Re: Мондео МК3 гасне след запалване ?

Публикувано: 21 фев 2012, 14:32
от peigera
До колкото разбира става въпрос само за студен двигател. Според мен е добре да провериш стъпковото моторче което отговаря точно за оборотите на празен ход.При повреда във вакум най често държи по високи обороти.Относно това кой иска газ и кой не бих отговорил така.Ако ще си караш колата както много голям процент в БГ за една година около 7-10 000 км. и аз не бих и сложил .Но ако е карат като мен по около 60-70 000 на година да ви видя как ще е храните с бензин на тези цени.