Страница 1 от 1
Проблем с FORD ESCORT 1,8 D - модел 1991 г.
Публикувано: 18 фев 2006, 19:51
от stanef
Здравейте колеги,
От два дни имам сериозен проблем.
Карам форда от 4 години. До сега съм нямал никакви сериозни проблеми. И в най-големите студове палеше. Преди два дни както си карах изгасна. Нафта има. Акумулатора върти но немога да го запаля. Пробвах всичко каквото знам но уви.
Моля, кажете от къде да започна или добър и приемлив ценово сервиз.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.
Публикувано: 18 фев 2006, 19:55
от 1.8d
На дизела му трябва нафта,силен ток и свещи и няма начин да не запали.Но при теб щом се е случило в движение...Единственото нещо което се сещам в момента е да е засмукал отнякъде въздух.Проверява се с прозрачни маркучета.
Публикувано: 18 фев 2006, 20:03
от apock
Може и да е въздух наистина, но....на кума ми на Orion-a му е замръзвала нафтата в движение. 1л. бензин+15-20 литра хубава нафта+ток от друг акумулатор за да запали. От тогава сипва бензин, но аз не съм голям привърженик на това.
Ако не е било толкова студено...има хора които разбират и по-добре те да споделят.
Публикувано: 18 фев 2006, 21:31
от Mondeo18TDI96
след като е загаснала в движение ми се струва че най-вероятния проблем е подаването на нафтата:
- засмукала е въздух (но ако си я мъчил доста време да запали би трябвало и да е излязъл !?), помпата ти може и да има възможност за обезвъздушаване !?
- ел.клапана за нафтата, ако имаш имобилайзер - алармата също го управлява и може ако се е скапала (алармата) да не го включва, или самия клапан да се е скапал и да не пуска нафта (провери му и жиците). Това ми се вижда доста вероятно!
- горивния филтър (ама чак да е затлачен !?), обикновенно на него (отдолу) има пробка за източване на водата -може да я развиеш да видиш какво ще източиш (в прозрачна чашка)
- проверил ли си за теч на нафта (по тръбопроводите) ...
- горивната помпа (не дай боже)
то май друго не остана
Предполагам че, си проверил дали има нещо в резервоара (не разчиташ само на таблото)

Публикувано: 19 фев 2006, 00:12
от Луки
не слагайте бензин в нафтата по добре е газ за осветление 1л. на 10л. аз карам дизел поне от 15г. всяка зима го правя олеснява паленето и почиства дюзите
Благодаря за съветите
Публикувано: 19 фев 2006, 18:40
от stanef
Колеги благодаря,
Ще пробвам. Ако не стане

пак щте питам.
Публикувано: 19 фев 2006, 19:40
от ivboje
най-вероятно ти е изгорял стоп-клапана на помпата.Пробва се лесно- включваш на контакт, отваряш капака намираш ГНПомпата, оглеждаш я добре, към нея трябва, да има най-много 3 жици- една от тях захранва въпросния клапан който когато не е под напрежение прекъсва притока на гориво към помпата. Както е на контакт прекъсваш кабела към клапана - трябва да цъка като реле. На мен ми е горял на магистралата

и то когато бързах много

- хубаво че се сетих

да отвия клапана да извадя котвата съвсем, че иначе няма палене.... А без котва няма гасене

освен на 1-ва със съединител и спирачка едновремено
ЛАГОДАРНОСТ
Публикувано: 22 фев 2006, 19:46
от stanef
Благодаря на всички колеги които споделиха своя опит.
Научих неща които не съм знаел.
А сега за повредата:
Открих я, ама ме е срам да кажа какво беше.
Скъсан ремък на помпата.
Колко пъти гледах под капака а той си беше на мястото - като нов. След като проверих всичко дето ми казахте, реших да сваля капака
и като го пипнах разбрах че е скъсан.
Благодаря още един път за съветите.
Публикувано: 23 фев 2006, 10:08
от 1.8d
А сега де,аз пък за първи път чувам помпата да има ремък.Каква ти е помпата,БОШ или ЛУКАС.Макар че на старият ми ескорт бях отначало с Лукас,а после сложих БОШ.Но тя помпата се зацепва без ремък.Къде стои този ремък който се е скъсал при теб?
Публикувано: 23 фев 2006, 11:20
от Mondeo18TDI96
Това с ремъка и аз не го рабрах
При 1.6Д ремъка задвижваше водната помпа и генератора и няма никакво отношение към запалването (тока идва от батерията) - и да го няма ако ел.клапата пуска нафта и стартера върти - ще запали!
Друг е въпроса дали трябва да палиш двигател със скъсан ремък
Затова ми се струва че е направено при скъсания ремък да се блокира запалването:
Когато ремъка е наред и коляновия вал се върти (от стартера или работещ двигател) - на изхода на генератора винаги има напрежение (> 0V), така че единственната (най-вероятна) причина да няма U е : скъсан ремък, а последствиетo е едно: прегряване на двигателя (няма водна помпа)
Така че, ако няма U на генератора - ел.клапата за нафтата се затваря. Това е елементарна защита (само едно реле последователно на веригата на клапата - управлявано от U-то на генератора). Това означава че в момента в който генератора спре и двигателя ще загасне (дори и в движение) . За съжаление при моя 1.6Д/87 нямаше такава защита (късал съм ремък и знам - колата си върви

- за съжаление

), може пък от форд да са помислили по въпроса

Публикувано: 23 фев 2006, 12:30
от divinity
При мен също нямаше такава защита
Караш си без ремък и това си е, ако ти е як акумулаторът може да минеш известно разстояние.
При мен само си светна лампата, че не зарежда акумулаторът, иначе си движи колата

За ремъка
Публикувано: 23 фев 2006, 21:04
от stanef
Здравейте колеги,
Ами аз имам два ремъка.
Единият е агренажния, а зад него е другия - за помпата.
Казаха ми, че съм имал късмет, защото е можело след като се скъса ремъка за помпата да скъса и другия, от което следва натрушени бутала, клапани, глава и т.н.
Но то и сега не беше малко - за да се сложи ремъка за помпата се сваля агренажния а той бе на 40 000 км. айде смяна и на него, смяна на ролки, обтегачи, центровка - цял ден и една заплата.
Ама вече сме в движение.
Публикувано: 23 фев 2006, 21:11
от 1.8d
Е виж това не го знаех че вторият е за помпата,ама не съм се и замислял де,защо аджеба "ангренажните"ремъци са 2.А доколкото разбрах на Мондео ТДИ са 3.Сега ми предстои смяна и ще видя дали е така.Още от вратата ме подготвиха за 300 лв.,че да видим каква ще излезе

Публикувано: 23 фев 2006, 22:30
от aaleks
Те ролките май са 3 а ремъците са 4

, по груба сметка - при мен поне!
Публикувано: 23 фев 2006, 22:36
от 1.8d
Имаше нещо такова,защо ще ми искат 300 лв. тогава

Като се случи,аз ще се похваля

Публикувано: 24 фев 2006, 01:00
от Mondeo18TDI96
На мондеото му сменях ремъците в МП (2004)- труда беше 63лв а комплекта ремъци + ролка от друг магазин за 180лв - така че всичко 243лв. (но да се се забравя инфлацията

)
Публикувано: 24 фев 2006, 19:09
от divinity
При мен са два ангренажни ремъци (единият е за помпата) и три ролки. Но нали досега говорехме за ремъка на алтернатора, но както и да е важното е, че си оправил проблема!
Поздрави!
Публикувано: 09 мар 2006, 18:59
от 1.8d
1.8d написа:Имаше нещо такова,защо ще ми искат 300 лв. тогава

Като се случи,аз ще се похваля

Готово,днес се случи.Смяна на ремъци и ролки,всичко излезе 320 лв.суха пара
