Страница 1 от 1
Дайте съвет-налях малко спирачна течност в хидравликата
Публикувано: 26 фев 2006, 14:08
от kalin_kalinov
Здравейте
Дайте съвет дали ще се прецака нещо.Онзи ден по погрешка долях около 100г спирачна течност вместо хидравлична.Това ще скапа ли хидравликата по някакъв начин.На пръв поглед течността в хидравличния резервоар си остана със същата консистенция.Не виждам видима разлика в консистенцията,но нека мякой да каже ако това ще е фатално за колата.
Ще очаквам отговори.
Публикувано: 26 фев 2006, 14:41
от cossy
Заивиси какво масло си налял. На мен ми казаха АТФ за сервото

Публикувано: 26 фев 2006, 14:43
от kalin_kalinov
Налях ДОТ4 това беше което намерих на бензиностанцията.
Публикувано: 26 фев 2006, 14:46
от kalin_kalinov
Това е спирачна течност а не масло или хидравлична.Та затова ми е въпроса.Ще има ли проблем че вместо хидравлична съм налял малко спирачна течност.
Публикувано: 26 фев 2006, 21:55
от diesel1.6
kalin_kalinov написа:Това е спирачна течност а не масло или хидравлична.Та затова ми е въпроса.Ще има ли проблем че вместо хидравлична съм налял малко спирачна течност.
Да, ще има. Ако си налял 5% от всичкото масло - смени я до ден два, ако е повече веднага си излей каквото можеш и долей, или ако има възможност източи маслото и сложи само ново.
ATF или специално препоръчаното за колата ти.
Публикувано: 26 фев 2006, 22:37
от achkob
сменяй на секундата!!!дота сте разяде уплътненията на системата и ще стане мазаво!!!и следващия път гледай какво сипваш
Публикувано: 27 фев 2006, 09:52
от pepy1
в ОМВ има хидравлично масло по спецификация на форд 11-12 лв литъра
Публикувано: 27 фев 2006, 16:37
от kalin_kalinov
Ако ми каже някой колко събира целия резервоар мога да кажа колко % съм налял от него.Междудругото един майстор от сервиз ми каза че няма страшно щом съм налял толкова малко.Но щом казвате че е проблем.Ще сменям само ми кажете как най-лесно да стане това без да ходя на някой майстор.
Публикувано: 27 фев 2006, 17:08
от apock
Няколко човека са ми казвали, че стигне ли до смяна на хидравлично масло - само в сервиз при човек който знае какво прави.
Публикувано: 27 фев 2006, 18:09
от kalin_kalinov
А уж майстора в този сервиз знае за какво става въпрос.Вместо да каже че ще се скапят нещата ми каза че щом е малко спитачната течност няма проблем.Ей какви майстори бе.А и аз му отивам на гюме и ако не иска да ми вземе парите за какво говорим тогава.Или смяната на хидравлична течност ще го затрудни.
Публикувано: 27 фев 2006, 19:47
от pepy1
kalin_kalinov написа:Ако ми каже някой колко събира целия резервоар мога да кажа колко % съм налял от него.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B%E0%ED%E0" onclick="window.open(this.href);return false;
прегледай тази тема ще ти се изяснат някои работи
Публикувано: 28 фев 2006, 09:25
от Луки
сменяй я по бързо
Публикувано: 28 фев 2006, 10:39
от diesel1.6
Спирачната течност не е направена от масла като хидравличното. Рейката ще си работи, тя е хидрообемна - помпата все нещо си помпи и то си бута буталото. Ускорява се износването, което е по-малкия проблем. Тъй като колите ни са стари, момента на повреждане наближава и се стремим да го отдалечим. Затова препоръчвам използването на точните или по-добри масла. отделен въпрос е как и с какво реагира сместа, наречена спирачна течност с маслото. Та в нея има и дори и вода, макар и малко, ако е нова, има и алкохоли и други хитрости.
Не е ясно колко по-лошо е да караш с бозата, но опита ни с стари коли подсказва да смениш мазилото.
Маслото за наливане не е нужно да е марково. Трябва само да е сигурно че отговаря на спецификацията си (изписана на опаковката) и тя да е предписаната или по-добра. Преценката за "по-добра" е трудна. Зависи от конкретния механизъм и проблемите, които се решават. Например, за стари рейки е по-добре да се сложи напълно синтетично масло. То осигурява малко по-лек ход, поради намаленото триене (и при стари и при нови) и когато имаме износване и хлабини, особено в помпата. Остава по-гъсто при висока температура и така пропуските са по-малко. Съответно и хидравличното триене в местата на хлабините и на пропуските е по-малко и се оказва че и загряването е по-малко. Взаимносвързани са тези неща в този пример.
Ако приста предлагат пълна синтетика - защо не? Или ако искаме да налеем Декстрон 2 и има такова приста, също е нормално.
Публикувано: 01 мар 2006, 18:50
от kalin_kalinov
Благодаря на всички които ми даваха съвети.Днес си смених хидравличното масло с ELF.Предното беше станало на боза .така ,че ако някой друг се обърка и сложи спирачна течност в хидравликата и не иска да си скапе рейката и куп други неприятности нека си смени хидравличната течност навреме.
Още веднъж благодаря за съветите!!