Проблем - пуши като е студен

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
niki67
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 11 сеп 2009, 21:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 2016 г Duratorg
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Проблем - пуши като е студен

Мнение от niki67 » 11 сеп 2009, 21:41

Моля помогнете - отскоро карам Ford Fokus 1999 дизел 90 конски сили и забелязвам че докато не загрее сутрин - а като не съм я карал цял ден и вечер , пуши синкав дим - не много но го има - особено ако тръгна без да поработи на място . Като загрее няма никакъв проблем . Дава смесен разход 6/100 л
Маслото не е мръднало . Моля посъвенвайте ме какво да правя ! Благодаря
Изображение

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем - пуши като е студен

Мнение от gazetto » 12 сеп 2009, 11:58

Ако пали без проблем е нормално да изпушва повечко бяло при студен двг.Тва е заради аванса.На студено помпата ти дава аванс за да пали по лесно и да държи оборотите.твоя пушек повече на бяло ли е или по към син!
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем - пуши като е студен

Мнение от diesel1.6 » 12 сеп 2009, 16:34

син-масло
Нали не ти пречи?

Потребителски аватар
niki67
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 11 сеп 2009, 21:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 2016 г Duratorg
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем - пуши като е студен

Мнение от niki67 » 12 сеп 2009, 21:17

Благодаря Ви ! Пушека е повече бял отколкото син и след 5-6 минути работа на място изчезва . Вярно че мирише странно като нафтова печка но това сигурно е от това че досега съм карал само на газ. Другите ми се смеят но какво да се прави ! Иначе пали от 1/4 оборота и поддържа постоянни 800 оборота . Ако ви се разправя кажете нещо повече за модела - Благодаря Ви
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем - пуши като е студен

Мнение от diesel1.6 » 13 сеп 2009, 11:57

При форсиране ли изпушва, в първите една две секунди, или продължава и след като се натовари мотора? Може да не ти работи системата за увеличаване на ъгълла на предв при студен двигател, но това може да го приемеш като екстра :). Че само проблеми прави. Тя не ти трябва - нужна е за първите мунута две

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем - пуши като е студен

Мнение от gazetto » 13 сеп 2009, 12:55

На фокуса е по-разл и помпата и дюзите.При него вече има ЕКУ и всичко е електроника.Щом пуши бяло значи работи.и щом след 5-6 минути изчиства всичко е 6. _friends_
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем - пуши като е студен

Мнение от diesel1.6 » 13 сеп 2009, 18:19

електроника или не, онова, което пооправя центровката на студено, може да прави този номер.
А то да не би да си има програма да пуска излишна нафта точно с малък ъгъл на предварение, за да загрее катализатора? както при тойота, дето пък продухва и изпича катализатора при запушване чрез допълнително гориво?
Ако е това, въобще пък не трябва да се пипа мотора. Но може да има нещо по катализатора и да не сварва да тръгне навреме, да остава студен повече от предвиденото.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем - пуши като е студен

Мнение от gazetto » 14 сеп 2009, 12:07

diesel1.6 написа: А то да не би да си има програма да пуска излишна нафта точно с малък ъгъл на предварение, за да загрее катализатора? както при тойота, дето пък продухва и изпича катализатора при запушване чрез допълнително гориво?
А
Незнам,но на 99г кола не мисля че има такова - но знае ли ги човек! :roll:
Изображение

Потребителски аватар
niki67
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 11 сеп 2009, 21:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 2016 г Duratorg
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем - пуши като е студен

Мнение от niki67 » 14 сеп 2009, 20:12

gazetto написа:На фокуса е по-разл и помпата и дюзите.При него вече има ЕКУ и всичко е електроника.Щом пуши бяло значи работи.и щом след 5-6 минути изчиства всичко е 6. _friends_
Лърво да благодаря на всички които се отзоваха на въпроса ми ! Вие ме затрупахте с инфо - но тъй като досега съм карал само газ за мен всичко е ново и странно . Колата пуши първите 1-2 минути на място - но не много а като в студен ден през зимата след това всичко изчезва . До тук всичко е добре но ако тръгна преди стрелката на температурата да се е вдигнала до към 50 градуса зад мен си има пушек . И докъто не вдигне температура колата работи все едно че понякога прекъсва - ако изведнъж я изфорсирам всичко се оправя и мощност идва и всичко е наред . След като загрее само миризмата може да я издаде че карам дизел. Апропо посъвтваха ме да сипвам нафта на Лукоил и от вчера взе да пуши по малко и да гори съшо по-малко . /Досега зареждах само на ШЕЛ/ Още един път благодаря на всички за помощта.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем - пуши като е студен

Мнение от diesel1.6 » 14 сеп 2009, 21:25

gazetto написа:
diesel1.6 написа: А то да не би да си има програма да пуска излишна нафта точно с малък ъгъл на предварение, за да загрее катализатора? както при тойота, дето пък продухва и изпича катализатора при запушване чрез допълнително гориво?
А
Незнам,но на 99г кола не мисля че има такова - но знае ли ги човек! :roll:
Въпросните тойоти са от тогава някъде.
Но става дума за сериозно изпушване, а то било леко.
Вариантите са три.
Пикаеща дюза - която, ако колата си върви добре е по-добре да не се пипа докато не спре и падне мощността. Вероятно няма да се доповреди и ще си работи още много години.
Износени бутала, сменяни сегменти и неулегнали добре в буталните пръстени, нагар около сегментите - всичко това водещо до горене на малко масло докато е студена. Последното е единственото опасно и се лекува с хубави масла и каране не само градско. Но пък от това няма да се явява прекъсване на студено - прекъсването отговаря като на пикаеща дюза.
засмукване и натрупване на въздух в помпата в началото, и от това грешна работа на разните му коректори и авансатори и т.н. докато се се прекарат мехурчетата към резервоара. Това може да се повлияе от пълен резервоар - т.е. човека да наблюдава има ли разлика в поведението при пълен догоре и при празен резервоар. Ако има, тогава е нещо по горивната система, и то няма какво да е освен гълтане на малко въздух.

Biasa
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 15 сеп 2009, 14:36
Модел на автомобила: Focus II
Status: Извън линия

Re: Проблем - пуши като е студен

Мнение от Biasa » 15 сеп 2009, 15:36

Взимам мнение по въпроса за зареждането. Работя в петролна компания и съм запознат много добре с бг-пазара и предлаганите горива. Това, че караш дизел в на Изток от Румънско-Унгарската граница си е жива лотария каква нафта сипваш. Дали Лукойл или Шел или който и да е зависи от партидата. Късмет...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта