Страница 1 от 2
Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 14 сеп 2009, 18:04
от crz
Става въпрос за Форд Фиеста МК4, 96, 1299сс, Endura-E
Проблемът ми е свързан с гаснене на колата, по време на движение, като намаля за спиране на светофар или въобще като намалям и натисна съединител, в 25% от случаите двигателя изгасва. Понякога не изгасва изцяло, но се чува че оборотите падат брутално и лампичката на акумулатора светва за секунда, аха да изгасне колата, и се нормализра сам, но в повечето случаи изгасва изцяло. Когато колата не в движение работи нормално, не изгасва, все едно нищо и няма, когато подавам газ и т.н.
Опитах се да попрочета темите тук и по чужди форуми и леко се ориентирах, но първо нямам никакъв опит с коли, няма и кого да питам, понеже в момента съм в чужбина, макар че към края на месеца ще се връщам в БГ. Нямам и набор от инструменти (като мултицет, контактни спрейове.. дори ключове, но последното може би може да се намери).
В сервиз ми казаха, че проблема е от клапана за регулиране на свободните обороти и ми го смениха за с нов (не оригинален, но даже по-скъп от оригиналния... Hella,Siemens), като ситуацията леко се промени, т.е. оборотите вече не играят, както правеха преди, но гасненето при каране си остана и е доста трудно да се хване, понеже не го прави всеки път. Лошото е че като върнах колата за рекламация, те се правят на ударени, направили диагностика и сега хванали нова грешка на VSS-a, която преди я нямало, а проблема с гасненето е откакто взех колата. И искат същите пари, за да са смени и тази част с оригинална, като не гарантират 100%, че това ще оправи проблема.
В момента се съмнявам в два компонента - TPS и VSS датчиците. Чудя се как и кое да разкача, за да мога по логически начин да определя къде е проблема. За съжаление не разполагам с мултицет за TPS-a, на него има някакъв изолир банд, който изглежда кофти, но само на снимката

.
VSS-a не съм сигурен дали съм го познал правилно, а втория проблем е че ако съм го познал, до него ми се струва, че няма стиганка. Слагам няколко снимки с предположенията ми.

Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 14 сеп 2009, 19:08
от dimbatami
значи tps-са се проявява проблем като да ти играят обороти да забива нос колата като дадеш газ орентираисе към vss тои дава инфо дали колата се движи или е в покои и споредмен там нещо не е наред този датчик е на жилото на километража където излиза от скорусната кутия пробваи да го развиеш и почистиш ако има промяна начи е тои възможное само да откачиш буксата и да видиш как върви ипробваи нещо друго на празен ход на место като работи колата натисни няколко пъти педала на спирачката имали промяна на оборотите сподели с нас после

Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 14 сеп 2009, 20:12
от Edinuser
Според мен смуче въздух от някъде, симптомите са както ги описваш.
огледай си смукателният колектор и вакуумните шлангове/тръбички.
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 14 сеп 2009, 21:44
от crz
dimbatami: ипробваи нещо друго на празен ход на место като работи колата натисни няколко пъти педала на спирачката имали промяна на оборотите сподели с нас после
Това го бях тествал вчера и но не усетих никаква разлика. Като включвам фарове, въртя волана се чува че леко падат оборотит, но това трябва да е нормално, нали дърпа ток за тях.
dimbatami: vss тои дава инфо дали колата се движи или е в покои и споредмен там нещо не е наред този датчик е на жилото на километража където излиза от скорусната кутия пробваи да го развиеш и почистиш ако има промяна начи е тои възможное само да откачиш буксата и да видиш как върви
Ето това питах, дали на снимката съм локирал правилно този датчик. И дори да е той не виждам как мога да стигна до него, отгоре.. може би трябва да се махнат неща? Или отдолу би могло? Другото е че ми се струва няква яка гайка, а не просто пластмасова букса, дето трябва да се откачи

..
от Edinuser на Пон 14 Сеп, 2009 19:12
Според мен смуче въздух от някъде, симптомите са както ги описваш.
огледай си смукателният колектор и вакуумните шлангове/тръбички.
Не ми е много ясно как да проверя дали смуче въздух, къде на снимката са тези компоненти за които пишеш.
Може да е глупав въпрос, но вече споменах, че нямам много практика с тази материя.
Днес, след като писах тук, като че за пръв път ако не се лъжа, като я запалих двигателя тръгна нормално и след 5-6 сек се позакашля.. все едно да изгасне, но не мигна индикатора на акумулатора. Това без да съм натискал/включвал нищо, без съединител, просто на нулева я включих докато си слагам колана.
Иначе забравих да спомена, че нямам оборотомер

и съответно детайлно не мога да кажа какви обороти държи, но прави впечатление, че понякога като спирам, съединител, нулева.. двигателя е тих и изведнъж се "обажда" с малко по-високи обороти, което не ми се струва нормално и като че ли беше описвано като проблем с VSS-то някъде.
Другото, което забравих да спомена е, че понякога като вкарам 4-та, на по ниска скорост, примерно 40-50км/ч, където реално мога да съм на 3-та не зацепва веднага, ами натискам педала на газта и няма никой, след 1-2 секунди изведнъж се осъзнава и "дръпва".
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 15 сеп 2009, 11:12
от Edinuser
Нека някой по запознат с фиеста да каже - и да ти кажа на мондео-то къде са няма да имаш полза.
VSS играе роля основно за поддържане на празния ход когато си на място -850+-50 оборота, когато си на свободна, но автомобила се движи - мисля че е 1150+-50 (или там някъде).
Лошо че нямаш оборотомер

- веднага се вижда дали ти бачка VSS.
Може и EGR-a да е (пак подобни проблеми прави).
А за смученето на въздух - ами гледай след въздушният филтър, ако забележиш някъде откачена или спукана тънка пластмасова тръбичка , това може да е проблема. Би трябвало на празен ход като слушаш близо до двигателя да се чува едно съскане, но не винаги.
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 15 сеп 2009, 12:13
от micev
а катализатор имаш ли , как е ?
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 16 сеп 2009, 11:50
от crz
Катализатор трябва да има разбира се.
Ако разкача куплунга на TPS датчика, проблем ли е да се кара така.. (ако въобще въври нормално след това)?
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 17 сеп 2009, 13:20
от Mkilla
Здравей колега.Карам фиеста 94-та 1.1 моно на бензин.Имах кажи речи същият проблем като твоят преди известно време.Фиестите 1.1 и 1.3 по старата генерация като наще са доста обикновенни колички и няма какво толкова да им се счупи

За гасненето по време на движение ( както беше при мен ) има датчик под въздушния филтър който се казва "датчик на дроселовата помпа".Той ти поддържа оборотите така , както са ти ги направили в сервиза.Най-добре за моят вдигател беше м/у 900 и 1000.При теб незнам но сигурно с 100-200 отгоре ще да е.Щом когато е студена и работи без да гасне и нямаш проблеми е добре , защото имаш читав стъпков мотор което е мноогооо важно ( нов оригинален проверих преди 2 дни 512 лв !!! ).Мога да ти кажа къде да отидеш и да ти сменят датчика.При мен трябваше да се сменя и една въздушна дюза че се и давеше на всичко отгоре.Датчикът на дросела е скъп оригинален.Италиански е 130лв.Това е най-вече проблема при фиестите които не са ремонтирани скоро:) Пиши ми на майл когато искаш и така
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 17 сеп 2009, 21:34
от sobis
Колега я ни светни за тоя "датчик на дроселовата помпа", че за сефте чувам за него да съществува. Пък хайвана има няма съм го разглабял поне 20 пъти и такова животно не съм видял
Вариантите са ти 2. Или са ти сменили вакумния регулатор на бензина или са ти сменили датчика дето мери температурата на всмукания въздух...такова чудо като тоя датчик дето казваш нема.
Колега
crz , vss датчика се намира на самата скоростна кутия и най общия смисъл следи кога колата е в движение и си на свободна, да поддържа 1100-1200 оборота и кога колата се намира в покой за да може ЕКУ-то да редуцира оборотите до 900. Още го наричат "датчик на Хол". Щом ти изписва тази грешка, явно или самия датчик е тръгнал на разваляне или някъде имаш лоша връзка и съответно смущаване на сигнала...компа се бърка и колата гасне
Освен гасненето, други аномалии забелязваш ли? Намалена мощност, забиване на муцуната, при първо палене сутрин как се държи?
Mkilla, колега и аз имам 1.1 моно имам и още 2 коли които са съответно 96 и 99 година. Що се отнася до оборудването на двигателите, то се препокрива 100% с това на Фиестата, макар че Форда е разработка от 80-те...като датчици, сонди и т.н. каквото има едната тва има и другата без изключения. О
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 18 сеп 2009, 00:34
от Mkilla
Колега , щом имаш 6 автомобила и ако са ти всички фордове и ме питаш що е то този датчик няма какво да говорим повече ? Датчика се намира като махнеш кутията със въздушният филтър но ти знаеш защото си разглобявал цялата кола.Под него до стъпковият мотор този датчик как се казва ? В интерес на истината и аз не знаех как се нарича аджаба но в 2 сервиза да ти кажат това и да ти обяснят за какво служи и тн..и да ми кажеш , че няма такова нещо , значи или аз или ти бъркаме форума.Казвам ти , че след дълго обяснение от човека който ми оправяше каручката в реномиран сервиз в София а не при бай ти Иван който притежава 2 канала в двора на къщата си и разбира от двигатели на трабант до двигатели на космически кораби , на човек му става г/у ясно кое , как и защо става.На момчето което е пуснало темата ако му гасне когато се движи то проблема му е бил същият като моя т.е това съм сменил аз + 1 въздушна дюза мисля че беше , защото се давеше.Ако толкова много разбираш , ще се радвам и на мен да ми помогнеш следващият път.Поздрави и успех. П.С може ви се казваше дроселов датчик или датчик на дроселовата клапа нз точно вече.При читав монтьор не задаваш много въпроси.Успех отново
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 18 сеп 2009, 11:45
от HACKO
Като си питал във сервизите не си чул правилно, защото такова чудо "дроселова помпа" няма. Има дроселова клапа, на нея при моноинджекционите а и на някои пълни има датчик за положението на дросела (TPS), предполагам че става въпрос за него.
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 18 сеп 2009, 22:13
от Mkilla
Колега Наско , напълно съм съгласен с теб , че може да не съм чул правилно

Във гаранционния лист който намерих преди малко пише "Датчик положение дросел" но вече , не е важно >:D<:
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 18 сеп 2009, 22:45
от bateto_toshko
Mkilla написа:Колега Наско , напълно съм съгласен с теб , че може да не съм чул правилно

Във гаранционния лист който намерих преди малко пише "
Датчик положение дросел" но вече , не е важно >:D<:
Throttle Position Senzor =Датчик положение дросел
Throttle = дросел
Position =положение , позиция
Senzor =Датчик ,сензор
айде мир да има

Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 22 сеп 2009, 12:43
от farskape
колега,и при мен имаше нещо подобно...смених бензиновата помпа и всичко се оправи,ходих на сервиз,замериха налягането на помпата,беше около 1 бар,при нормални около 3 бара.колата не вървеше,гаснеше,дори като отнемех газта,провери помпата и я смени,струва около 120 лева,труд около 20 лева

Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 23 сеп 2009, 17:17
от pav4o
Стана въпрос за vss датчика и винаги съм си задавал простия въпрос, как аджаба бача
По принцип знаем, че той подържа ниските обороти,когато колата е на свободна, но не е в покой, т.е пусната по инерция или авантяя

.Датчика е прекрепен за жилото на километража, ниско доло до скоросната кутия ОК до тук добре

,явно е, че въпросния датчин взима сигнал от него, но като се замислим жилото се върти, когато колата е на скорост,и когато е пусната по инерция

как тази датчик засича че колата е по инерция

Първо си помислиш, че може да засича намалянето на скоротта на двийението, но скороста може да намаля и когато автомобила е на скорот
Аз мисля че ТПС-а играе тази роля, като подава сигнал на стъпковото моторче и то си базика оборотите и си гитаманява в режим на празен ход или инерция.Ако някои може да обясни по-подробно за както е този датчин vss и да разбули тайните около него, лично аз ще съм му много благодарен
Поздрави

Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 23 сеп 2009, 17:34
от gosta
Колега , имам същия автомобил и ми правеше абсолютно същите номера. Смених свещите и кабелите свалих стъпковото моторче и го почистих както и МАФ-а. Всичко тръгна нормално . Сега пак имам проблем с мощността, по доло имам тема и дерзая и аз по проблема. Успех.
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 23 сеп 2009, 23:33
от sobis
За колегата
pav4o
http://xn--e1akm.com/eko-tehnologii-opa ... D1%8F.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 09 окт 2009, 14:08
от trenenkt
и накрая от какво се оказа.
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 10 окт 2009, 16:51
от tracer_80
Колеги по повод TPS, ако на диагностика се окаже че дава грешки, кое е по логично да бъде подменено само датчика или дросел с датчик заедно.
Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.
Публикувано: 12 окт 2009, 10:15
от фук-фук
Аз...мнение не мога да дам, но ще споделя своя проблем. Моето Мондео прави същите номера, когато времето е хладно (от октомври до април) и когато го карам само градско. Като го издухам извънградско поне 30 km, за изсвестно време спира да го прави. За това, веднъж седмично се прибирам по околовръстното на Пловдив. Дали колегата да не пробва!?!