Страница 1 от 1
Съединител-Гребен Проблем
Публикувано: 28 сеп 2009, 11:24
от maskivan
Здравейте колеги !
Имам голям проблем,веднъж ми се счупи гребена на съединитела където е закачено жилото ,смених го и месец по-късно пак се счупи,след това карах още около 1000км.и пак издаде багажа.Иначе от 5години не ми правеше проблеми , а вече след смяната му ми стана навик да го сменям постоянно.Какво да правя,дайте ми някакъв съвет за форд ескорт 1.8ТД 1998г. ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Re: Съединител-Гребен Проблем
Публикувано: 28 сеп 2009, 11:50
от dreidrei
А съединителят ти как е? Твърд ли е? Смениял ли си го скоро? Жилото?
Аз преди 3 години имах подобни ядове. Той съединителя пищеше за смяна (беше много твърд) ама аз му "свикна" - викам си - мусколи ще правя. Счупих не само гребена, но и вилката. След това смених съединителя, беше проблем намирането на вилка за моя и сега е една кръпка, но поне не прави никакви проблеми.
Re: Съединител-Гребен Проблем
Публикувано: 28 сеп 2009, 14:29
от maskivan
Беше твърд,но като смених първия път гребена се оправи ,ама ето пак проблем.Пак се счупи.

Даже сега сам си го оправям пред блока,разглобил съм цялата кола,направо незнам как ще я събирам.
Re: Съединител-Гребен Проблем
Публикувано: 28 сеп 2009, 16:48
от dreidrei
Кога за последно си сменял съединителя? Казваш, че 5 години си нямал проблем (от толкова имаш колата?) - сменял ли си го изобщо?
Провери как ти е съединителя, ако е за смяна - сменяй го преди да е причинил повече бели. Мен ме остави на едно крастовище, добре, че беше в квартала..
Re: Съединител-Гребен Проблем
Публикувано: 29 сеп 2009, 11:03
от maskivan
Не съм го сменял ,но вчера установих , че е от вилката на съединителя , била е леко отворена и затова ми е чупело постоянно гребена.Сега съм на тема вилка-няма никъде по магазините във Варна и ще търся по моргите

Re: Съединител-Гребен Проблем
Публикувано: 29 сеп 2009, 17:06
от synthez 3D
Ако не намериш,имам една от бившия ми ескорт.
Бях си я купувал за резерва от морга и сега като го няма ескорта,вилката остана.Виж дали е същата и ако имаш нужда,пиши ми на лични.Страхувам се обаче,че съединителя ти вече е износен и затова се чупи вилката и гребена.Ако искаш да разбереш кое точно се износва виж тук
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 95&start=0
Re: Съединител-Гребен Проблем
Публикувано: 23 дек 2009, 16:43
от vodoley
Здравей maskivan ,
интересуваме дали отстрани проблема с вилката, защото аз имам абсолютно същия проблем с чупещи се гребени
и не знам да ли е от вилката или е заминал съединител

Re: Съединител-Гребен Проблем
Публикувано: 24 дек 2009, 17:27
от biser_sg
Приятел имаше същия проблем със същия модел Ескорт 1,8 ТД, 98г. След смяна на 8-9 гребена смени комплект съединител и се оправи.
P.S. Сложи SACHS, досега е минал около 30 000км. без да счупи гребен.
Re: Съединител-Гребен Проблем
Публикувано: 25 дек 2009, 12:05
от vodoley
Благодаря biser_sg .
И аз съм решил да сменям съединител, но понеже хич не ми се дават 400 и нагоре лв. се надявам да е от нещо друго,
още повече че по нищо друго не си личи да е износен съединителя.Дано поне да е в добро състояние притискателния диск, така ще сменя само феродо и лагер-а.
Утре ще я карам на майстора и ще видим...
Re: Съединител-Гребен Проблем
Публикувано: 25 дек 2009, 20:20
от HACKO
Съединителя става твърд защото на водача на лагера се натрупват мръсотии и започва да се движи трудно а не защото са се износили перата на притискателя.
Re: Съединител-Гребен Проблем
Публикувано: 26 дек 2009, 08:14
от biser_sg
Проблема е точно в притискателния диск, беше осезаемо по-твърд от новия.Феродовия имаше още каране в него.След смяната педала на съединителя стана мек, да ти прави кеф да го натискаш. Тъжно, но факт-това е лечението на проблема, най-гадното което е,че съединителя не буксува, колата върви нормално, а се налага да се оръсиш 400лв. за смяна,просто защото не си сигурен къде и кога пак ще се счупи смотания гребен.
Re: Съединител-Гребен Проблем
Публикувано: 27 дек 2009, 08:46
от vodoley
благодаря на колегите за мненията,
но истината беше възможно най-кофти,
т.е. смених целия комплект.
оказа се че лагерчето на феродото се е държало само от едната страна,
било е на криво от там се е трил притискателния диск а и феродото ми е било почти на свършване.
Сега след смяната не мога да кажа че съединителя ми е кой знае колко по-мек. Малко по мек е от преди.
не ми пречи, а до колкото си спомням никога не е бил мек.
Успех