Страница 1 от 2
Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 10 окт 2009, 09:29
от banchev
Здравеите на всички:
Имам проблем с колата,нивото на водата в казанчето постоянно ми спада.Отначало си помислих че може да е радиатор,но никаде под нея нямаше следи че е текло.След като проверих нивото на маслото в двигателя установих се е повишило нивото му и че е станало мътно като боза.Кажете каква може да е причината.Аз предполагам че е гарнитура на главата,но ми казват че ще трябва да се сменя главата да се шлаифат клапаните и още куп работи.Ще я ремонтираме аз и един приятел и затова ми е нужна помоща ви.Кажете как мога да разбера от какво е проблема.Благодаря предварително!
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 10 окт 2009, 12:51
от vonnn
При смесване на масло и вода(антифриз) ако са се смесили, то маслото ти наистина трябва да е станало като боза(на цвят ).Но първо пробвай при загрял автомобил отвори капачката на разширителното казанче и форсираи, ако се получават мехурчета значи духа отнякъде.
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 10 окт 2009, 15:17
от gazetto
Нема кво да пробва да не се наложи да прави и други работи.Щом маслото се е пресякло с водата(антифриза) значи гарнитурата е духната....а маслото вече не смазва добре.Като я сменяш задължително шлайф на главата.
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 10 окт 2009, 15:46
от Peet
Най-често смесването на вода с масло се дължи на изгоряла гарнитура на главата, по-рядко ако е спукана или изкривена главата. Това ще се разбере след като се свали главата. Ако е изгоряла гарнитурата може да не се наложи шлайфане на главата, а само нова гарнитура. Клапаните не се шлайфат ако се сменя главата, щом работят добре. Успех и дано стане бързо и добре и с по-малко средства, разбира се.
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 10 окт 2009, 16:46
от banchev
Значи може да не се наложи да сменям главата и да я шлаифам,а само да сменя гарнитурата.Колата си върви без проблеми пали си и се кара.Предполагам щом върви значи не се е изкривила главата и няма да има нужда да се шлаифа.Кажете дали наистина е така.Някои ако има представа какво ще ми струва и е наясно с цените моля да ми каже.Благодаря!
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 10 окт 2009, 19:07
от bateto_toshko
ами аз бях свидетел как на един фолксваген се смеси маслото с антифриза.Като отвихме капачката на маслото имаше пресечено масло , т.е приличаше на майонеза и мирише много гадно.Същия мирис се усеща и от аспуха ако я вкараш в гараж.Шофьора на VW беше се усетил навреме преди да прегрее мотора и всичко се размина само със смяна на гарнитура.Никакво шлайфане никакви клапани , но човека беше сигурен , че не е прегрял мотора ...естествено сложиха и нова гарнитура за капака на клапаните .Майстора дори препоръча смяна на гумички на клапаните така и така сваля главата....за сега вече 5-6 хиляди км не се е оплакал.....
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 10 окт 2009, 19:21
от TOLIO
аз лично бих шлаифал главата,бих си сменил гумичките,бих си сменил водачите и бих си припаснал клапаните.
А също така бих занесъл главата да я проверят
Май така е най добре а

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 10 окт 2009, 19:29
от vargala81
Значи ,преди 2 седмици на мой приятел със Венто му прегоря гарнитура.Той ми каза ,че е ходил във някакъв сервиз ,там без да свалят главата със някакви течности ги тествали.Течностите били две на цвят,червена и синя,ако се смесили значи главата е изкривена или спукана,ако не се смесят 99%гаранция ,че е само гарнитура.Той попитал в друг сервиз колко ще му излезне смяната на гарнитурата,там взели да овъртат,че така неставало ,че трябвало да се види главата първо и тогава да му кажат цена.Той обаче им казал ,че е правил диагностика и е само гарнитура,казали му 350лв,отишал в друг сервиз и там казали 220лв със частите,това е за Венто 1993г 1.9 тди.
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 10 окт 2009, 19:44
от vargala81
TOLIO написа:аз лично бих шлаифал главата,бих си сменил гумичките,бих си сменил водачите и бих си припаснал клапаните.
А също така бих занесъл главата да я проверят
Май така е най добре а

Да,то така на една Калибра 2 пъти и шлайфаха главата ,после удари клапаните и човека си взе нова глава.Ами на това Венто дето съм писъл в по горния си пост ,явно гарнитурата е преторяла в Германия и там я сменили със гумена колкото да се продаде.Ако главата не е крива или спукана ,невиждам защо трябва да се щлайфа.
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 10 окт 2009, 19:57
от TOLIO
едно шлаифане на главата е 12лв. бе да му се невиди
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 10 окт 2009, 23:53
от baro
Колега не знам с какви финанси разполагаш но при смяна на гарнитура на главата най-добре да се сменят гумички на клапани, самите клапани да се напаснат главата се челосва малко колкото да се почисти ,това ако не е крива щото ако е крива тогава ще трябва да се шлайфа също болтовете на главата имат брой навивания и развивания на третия път се сменят задължително.

.А до това колко ще струва е много относително зависи каква гарнитура ще вземеш пари за труд за майстори и също така избери някой който му разбира да не стане като мен да закараш да ти сменят ремъка а те не знаят как става зацепването .Аман от пишман майстори.
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 11 окт 2009, 02:03
от banchev
Благодаря ви много за информацията!Ще закарам колата на един маитор,имам му доверие,ще се допитам и до неговото мнение и дано се размина без шлаифане и такива работи.Много ви благодаря пак!
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 11 окт 2009, 13:38
от sobis
Най добре иди и си купи едно колело втора ръка щом ти се свиди и един шлайф на глава

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 11 окт 2009, 16:52
от bateto_toshko
sobis написа:Най добре иди и си купи едно колело втора ръка щом ти се свиди и един шлайф на глава

особено ако няма нужда , тогава наистина ще му трябва колело

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 11 окт 2009, 18:29
от HACKO
Абе хора, глава не се шлайфа ей така, просто за спорта, изгоряла гарнитурата и хайде шлайф. Това че гарнитурата е прегоряла не е критерий че има проблем със главата, има си начини за проверка след свалянето и.
Една гарнитура е 20-30лв, не знам къде ги намирате на такива "златни" цени.
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 11 окт 2009, 18:40
от Peet
Поправих си предишния пост-при сваляне на главата не е задължително да се припасват клапани или да се сменят гумички на клапаните. Много често майсторите предлагат това, защото, според тяхната логика, колата не е нова, така и така сваляш главата -дай да сменяме гумички и да пристъргваме клапани. Според мен, ако клапаните работят добре и гумичките не изпускат масло по-добре да не се пипат. Най-малкото заради това, че не се знае какви гумички ще купиш. Аз лично съм сменял гарнитура на главата на собствения ми автомобил(предишен, не сегашния

) и не шлайфах нищо. Просто почистих свалената глава и блока внимателно с фина шкурка, сложих новата гарнитура, пристегнах с динамометричен ключ в указаната последователност и не съм имал повече проблеми с двигателя. Всички знаем,че главата не може да се шлайфа сто пъти, така, че ако не е нужно, защо да намаляме ресурса й. Всичко това важи само ако главата не спукана или изкривена.
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 11 окт 2009, 18:59
от baro
Peet написа:Поправих си предишния пост-при сваляне на главата не е задължително да се припасват клапани или да се сменят гумички на клапаните. Много често майсторите предлагат това, защото, според тяхната логика, колата не е нова, така и така сваляш главата -дай да сменяме гумички и да пристъргваме клапани. Според мен, ако клапаните работят добре и гумичките не изпускат масло по-добре да не се пипат. Най-малкото заради това, че не се знае какви гумички ще купиш. Аз лично съм сменял гарнитура на главата на собствения ми автомобил(предишен, не сегашния

) и не шлайфах нищо. Просто почистих свалената глава и блока внимателно с фина шкурка, сложих новата гарнитура, пристегнах с динамометричен ключ в указаната последователност и не съм имал повече проблеми с двигателя. Всички знаем,че главата не може да се шлайфа сто пъти, така, че ако не е нужно, защо да намаляме ресурса й. Всичко това важи само ако главата не спукана или изкривена.

Съгласен съм с колегата
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 11 окт 2009, 22:27
от gazetto
HACKO написа:
Една гарнитура е 20-30лв, не знам къде ги намирате на такива "златни" цени.
Де ги тия цени.......и един колега вика ГНП за под 100лв.Само аз ли пазарувам скъпи части ..........

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 11 окт 2009, 22:49
от HACKO
На моя двигател е 14лв.
Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec
Публикувано: 11 окт 2009, 23:17
от banchev
Отново ви благодаря за съветите.Във вторник ще закарам колата на маистора да види какво е дереджето.Аз също съм на мнение че няма смисъл да се шлаифа главата ако това не се налага.Дано е само гарнитура.Благодаря!