Задържа високи обороти при смяна на скорости

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
starship
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 19 апр 2009, 07:21
Модел на автомобила: fiesta 1,8D 1999
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от starship » 24 окт 2009, 11:27

Колата е Фиеста 1.8дизел 1999г. Откакто малко захладня сутрин докато загрее ми прави следния проблем - При изреждане на скоростите от 1 до 5 след като ускоря и натисна съединителя за да превключа на по - горна скорост двигателя се изфорсира сам за около две три секунди след което бавно падат оборотите.Пробвал съм ръчно да подам газ от жилото за газта и същото се връща веднага в изходно положение и няма проблеми.Не би трябвало да е от жилото защото проблема изчезва автоматично когато колата позагрее след около 5 минути.Според двама майстори проблема е в обогатителя и най - добре било да не се занимавам с него само че сутрин докато загрее ми къса нервите.За първа зима съм с тази кола и предполагам че проблема е откраи време, просто се проявява само зимата.Също така се чудя защо ми предърпва леко когато съм на 3 скорост. Моля за съвети от ваша страна

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от gazetto » 24 окт 2009, 18:41

За оборотите мисля че е нормално.И моята леко се изфорсирва но до към 1300-1400.
Изображение

starship
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 19 апр 2009, 07:21
Модел на автомобила: fiesta 1,8D 1999
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от starship » 24 окт 2009, 20:03

Мерси за отговора, а що се отнася до колко оборота се изфорсира не мога да кажа тъй като няма оборотомер, даже по - скоро задържа оборотите след смяна на скорости , а не се изфорсира както писах по рано

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от gazetto » 24 окт 2009, 22:26

starship написа:Мерси за отговора, а що се отнася до колко оборота се изфорсира не мога да кажа тъй като няма оборотомер, даже по - скоро задържа оборотите след смяна на скорости , а не се изфорсира както писах по рано
Според мен си е напълно нормално......Аз мисля че е направено за да може колата по-добре да "поеме" след смяна на предавка.
Изображение

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от foxy » 25 окт 2009, 18:18

gazetto написа:
starship написа:Мерси за отговора, а що се отнася до колко оборота се изфорсира не мога да кажа тъй като няма оборотомер, даже по - скоро задържа оборотите след смяна на скорости , а не се изфорсира както писах по рано
Според мен си е напълно нормално......Аз мисля че е направено за да може колата по-добре да "поеме" след смяна на предавка.
Не знам тоя шофьорски стаж къде си го гарал, ама поне не лъжи човеа, че това било нормално....

Проблема ти се състои в клапана за празен ход - трябва да се почисти. Ползвай търсачката на форума и ще решиш проблема лесно. Успех _friends_
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от diesel1.6 » 25 окт 2009, 20:59

Я кажи още за този клапан за празен ход.. кой е?
Онова, което с вакуум мърда втората рейка на помпите лукас ли е?

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от gazetto » 26 окт 2009, 19:44


Не знам тоя шофьорски стаж къде си го гарал, ама поне не лъжи човеа, че това било нормално....

Проблема ти се състои в клапана за празен ход - трябва да се почисти. Ползвай търсачката на форума и ще решиш проблема лесно. Успех _friends_
Тва да не е бензинка.....Еми кво да ти кажа аз си карам по 5км на ден само из село..... :D: Имам 2 такива Мондеота и 2-те са така.И си вървят и си палят и немат ядове.Колега diesel1.6 твоето не задържа ли леко примерно на 2000 оборота докат смениш на друга предавка?Задържа ги за около 1-2 секунди......
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от diesel1.6 » 26 окт 2009, 21:31

Задържането е тъпотия, и не е необходимо. Или е от неправилно работеща система от рода на онова чудо със втората рейка на помпите лукас, или може да е от центровката. Но ако е от центровката не задържа чак до 2000 оборота.
По принцип ако центровката е в ред и всичко останало и то, превключването на скоростите е много лесно и при отпускане на съединителя и подаване на газ двигателя заработва меко и без тласъци. Май точно това липсва на колегата.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от gazetto » 26 окт 2009, 21:56

Не.Аз имах във впредвид друго.Не колата да се изворсира до 2000 оборота,а да ги задържа за секунда.В смисъл караш примерно на 3 скорост с 2000 оборота.Озведнъж натискаш съединителя и махаш крак от газта.Оборотите не се ли закрепват за момент на тези 2000 оборота и после плавно падат до към 900?А не изведнъж след натискане на съединителя и хоп на 900 оборота.Надявам се да съм обяснил подробно.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от diesel1.6 » 26 окт 2009, 22:49

За същото говоря - леко задържане. Не е свързано с конкретни обороти, а с поведенито на двигателя и начина му да отговаря на натискане на газта.
Описваният от мене дефект е бавно падане (задържа към секунда) на оборотите след като двигателят е бил под товар, точно ситуацията която ти описваш. Това става от бедна смес или голямо предварение. При дизела е само второто. Но конкретно в нашите коли има и друга шашма - която не харесвам. На моето мондео има електромотор, който врътка втората рейка на помпата Лукас. Това чудо също бърника оборотите по негов си начин.
При колегата, който казва, че колата му задържа високи обороти за цели две три секунди може да е от тази система със втората рейка. Май има варианти да е с вакуум или с електромагнит - да си огледа нещата. Ако просто откачи това второ жило - а то е лесно, проблемът трябва да изчезне. Разбира се, може и да има нещо друго - аз казвам една възможност, доста вероятна.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от gazetto » 27 окт 2009, 09:38

Така.Аз скоро си оправих моторчето за втората рейка и вече работи.Но преди това въобще го бях окачил и пак го правеше същото.Така че възможно е найстина да е от малко повече предварение на помпата,но тва не го бърка въобще според мен.Аз така вече врътнах 100 000 хил.км за 3 години и нямам никакви ядове. _friends_
Ps.Казваш има и дет е на вакуум втората рейка.Интересно.На мен и на двете е с моторче.Може би да е от годината на производство,щот моите са 97 и 98 година и са еднакви.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от diesel1.6 » 27 окт 2009, 13:13

Според мен е с моторче, но някакви колеги тук се кълняха и дори спореха доста грубо, че нямало там моторче и било или вакуум или електромагнит. А при мене е точно електродвигател.
Ако не ти е в ред центровката по време на работа на двигателя имаш известни ядове - но колата и така върви. Става по-тромава, двигателят не е отзивчив, повишава се разхода и се увеличава разхода на масло и износването. Зависи в кои моменти има проблем - дали винаги или само в определен режим. Това е една от гадостите на форд - проблеми и чувствителност към центровката. Имам предвид правилната работа на устройства за студена работа, вакуумрегулатори, ... и подобни.

Потребителски аватар
zak81
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 27 яну 2009, 22:55
Модел на автомобила: ford fiesta 95г,1.3mi,XR2,44kw,60k.
Местоположение: Слънчева Варна
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от zak81 » 09 ное 2009, 08:38

starship написа:Колата е Фиеста 1.8дизел 1999г. Откакто малко захладня сутрин докато загрее ми прави следния проблем - При изреждане на скоростите от 1 до 5 след като ускоря и натисна съединителя за да превключа на по - горна скорост двигателя се изфорсира сам за около две три секунди след което бавно падат оборотите.Пробвал съм ръчно да подам газ от жилото за газта и същото се връща веднага в изходно положение и няма проблеми.Не би трябвало да е от жилото защото проблема изчезва автоматично когато колата позагрее след около 5 минути.Според двама майстори проблема е в обогатителя и най - добре било да не се занимавам с него само че сутрин докато загрее ми къса нервите.За първа зима съм с тази кола и предполагам че проблема е откраи време, просто се проявява само зимата.Също така се чудя защо ми предърпва леко когато съм на 3 скорост. Моля за съвети от ваша страна
Колега,според мен е от стъпковото моторче,братми кара същата фиеста и аз лично сам му правил промовка на това моторче,на моята фиеста също нищо че е бензинка,това моторче при теб се намира под акумолатора или по точно е зад кората на левия кълним и чрез жило се отвежда към помпата ако не се лъжа,промивката става със контактен спрей,но трябва да го разглобиш максимално че много мизерийка се събира там понеже при вас е ниско долу а при бензинките е горе под въздушния филтър,при мен беше стигнало до самофорсиране на двигателя падане на оборотите и гаснене,пробвай според мен е от това,надявам се да съм бил полезен.Хайде със здраве и пиши какво е полъжението след профилактиката.
zak

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задържа високи обороти при смяна на скорости

Мнение от diesel1.6 » 09 ное 2009, 11:59

Вземи откачи второто жило - което е до по-малкия лост на помпата. Виж кое е за газта - някой да натисне вътре, и махни другото.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта