Бензин в картера

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Бензин в картера

Мнение от rosevalley » 09 дек 2009, 10:24

Колеги, карам Ескорт Джия / междинка / 1986 набор. От известно време установих, че нивото на маслото се повишава и понеже не е пресечено, явно е от влизащ бензин. Това става при шофиране на къси разстояния, на дълго нивото се изравнява с отбелязката на щеката. До тук на два пъти специалисти разхвърляха карбуратора, който е обикновен Weber, всички дупки бяха прочистени, иглата е в ред / колата е стара, но е малко карана и сега се кара малко - 1500-2000 на година /, последно смених бензиновата помпа и един майстор регулира автоматичния смукач да не затваря напълно, само че при това положение сутрин гаснеше, забиваше и не набираше, докато не загрее хубаво, а при градски условия няма толкова време и затова го върнах в заводско положение. Като че ли за за няколко дни проблемът изчезна, сега нивотo се качи малко и спря. Иначе смених термостата с нов на Motorkraft. Обороти поддържа ниски, понякога ги качва произволно, но не над 1100. Смених и компесаторното казанче за антифриза, защото старото беше спукано. Явно причината е в карбуратора, мога да сложа газова уредба, но при такова каране не си струва, но не ми се разделя и с колата, каквото и да се говори за форд. Наскоро налетях на находака - Орион, 1992, 105 коня, пълен инжекцион на 38 000 км, съвсем реални, стои в гараж и няма кой да го кара. Колата е като току-що излязла от завода, но си държа на моята. Ако има препатили и знаещи, моля да споделят опит и знания. Чувал съм, че влизането на бензин в картера си е слабо място на фордовете, но нали всичко е човешка направа.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от madboy » 09 дек 2009, 11:36

Аз не разбрах, кога гледаш нивото на маслото? Проверява се само при студен двигател или поне един час след като е работил.
Като отвориш капачката за маслото май трябва да мирише на бензинец, ако не се лъжа.
Карбуратора трябва го погледнеш заради оборотите, предполагам ускорителната на ускорителната помпа може да се е скапала мембраната.
Маслената помпа гледахте ли я? Май от към нея влизаше бензин в маслото.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от synthez 3D » 09 дек 2009, 11:59

madboy написа: Маслената помпа гледахте ли я? Май от към нея влизаше бензин в маслото.
Rossevalley не е написал какъв е двигателя,но ако е CVH няма как да влиза бензин през маслената помпа.Обикновено влиза от бензиновата.Като е сменена каква е сложена?Нова или употребявана?Ако има и минимална дупчица на мембраната,със сигурност пропуска от там.
Изображение

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от rosevalley » 09 дек 2009, 12:54

Двигателят е CVH, мембраната е в ред, нивото на маслото го проверявам на едно и също място сутрин, или ако съм извън къщи гледам да е на равно място. Колата се кара 2-3 км сутрин и толкова вечер, ще я наблюдавам тези дни. Иначе като смених термостата парното е по-добре, но просто си няма време да загрее, затова си купих играчка за купето - калорифер за кола от практикер - 22 кинта, китайски бъзик, ама работи, шумен е, даже запалката / там се включва / даде на късо, та я смених от морга и едновременно с това попаднах и на казанчето за антифриза - пак на старо за 10 кинта, иначе за ново на Моторкрафт ми искат 45.

Забравих да кажа, че смених помпата с английска, всъщност я смени специалист в Пловдив, при когото ходя от години. Старата помпа я свалихме и пробвахме с компресор в кофа с вода - нямаше мехурчета / а и от технологичните отвори не беше текъл бензин /, но четох, че не винаги това е гаранция за цялост.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от diesel1.6 » 09 дек 2009, 13:04

За последните няколко години във форума имаше теми за няколко ЦВХ дригатели, които умряха по този начин - от бензин в маслото. Внимавай много с това. Може да влиза и от карбуратора, на моменти направо тече оттам и явно мие масления слой и отива и в маслото. Виж дали е здрава малката мембрана, тя прави проблема.

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от rosevalley » 09 дек 2009, 13:47

Преди няколко месеца смених избил семер на коляновия вал и от сервиза казаха, че вероятно и високото ниво на маслото е причина. През лятото не даваше да се форсира, трябваше много бавно да подавам газ и изпреварването си беше мъка. После се отпуши сама и набираше като червей на буца, и сега е така - абе голяма загадка. Иначе двигателят свети, ама си е стар. Прочее от 10 години имам колата и за това време е минала 30 000 км.

А мембраните ги провери последният, който разхвърля карбуратора и каза, че си личи малкото каране - едната е бяла, а другата черна.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от madboy » 09 дек 2009, 16:14

Мембраните не се скапват само от каране.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от rosevalley » 09 дек 2009, 16:31

Лично не съм виждал мембраните, но се доверих на специалиста, за когото вече споменах - той каза, че са здрави, иначе едва ли би имал мнещо против да ги смени и да вземе още някой лев. Вече не се сещам откъде може да влиза бензин, ако е толкова непоправимо и опасно за двигателя ще се наложи да сложа газова уредба, то сега и за 2-3 хиляди лева може да се купи кола, но от една стара на друга.... А си върви добичето, заради един карбуратор да го сменям...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от diesel1.6 » 09 дек 2009, 17:20

rosevalley написа:Преди няколко месеца смених избил семер на коляновия вал и от сервиза казаха, че вероятно и високото ниво на маслото е причина. През лятото не даваше да се форсира, трябваше много бавно да подавам газ и изпреварването си беше мъка. После се отпуши сама и набираше като червей на буца, и сега е така - абе голяма загадка. Иначе двигателят свети, ама си е стар. Прочее от 10 години имам колата и за това време е минала 30 000 км.
Виж какво пуши отзад, и прецени дали е в ред карбураторът. Изглежда, че не е. Високото ниво на маслото не пречи на семерингите.

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от rosevalley » 10 дек 2009, 09:14

Днес сутринта пак проверих нивото на маслото, от няколко дни се е закрепило на Max и си стои там. Пали от раз и поддържа 800 оборота, като изфорсирам малко след 2-3 минути сваля на 600, понякога сваля и на 400, но не гасне. Е, оборотите мога да ги регулирам, засега не пипам нищо. Майсторът, който ми смени помпата и прочисти карбуратора, беше регулирал автоматичния смукач надясно, т.е. да не се затваря напълно и да не прави богата смес, но сутрин искаше много време да загрее, гаснеше и трудно вървеше - не даваше да се настъпи и върнах смукача в заводско положение - не вярвам това да е причина да влиза бензин. Иначе от ауспуха излиза бял дим, нормален, ходих на замерване на изгорелите газове - всичко е в нормата. Загадката продължава...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от HACKO » 10 дек 2009, 13:05

Няма загадка, не е нужно да си "майстор" за да знаеш, че при карбураторните д-ли причина за бензин в маслото в 99.9% е бензиновата помпа. Карбуратора не може да вкара толкова много, без да го усетиш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от rosevalley » 10 дек 2009, 16:24

Няма от какво друго да е, освен от помпата, но покрай този проблем се запознах с други хора със същия и казаха, че са сменяли помпи по няколко и нищо не се е оправило, та се бях наплашил. Сега ще наблюдавам нивото, дано това да е било.

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от rosevalley » 11 дек 2009, 08:45

Явно няма да я бъде, пак качва. Днес проверих маслото на същото място, както винаги. С малко е, милиметър, но е качила. Пали нормално, първоначално няма дим от ауспуха, после пуши бяло, както трябва да е, но няма чернилки. След като запали поддържа ниски обороти и трябва леко да я изфорсирам, после си качва сама до 1000 и така стои докато почистя стъклата от скреж. После с едно форсиране сваля на 600 и първите минути играе между 400 и 200, ,но не нгасне. След това се оправя и си работи на 600 оборота на празен ход. Може и новата помпа да не е в ред, не се сетих преди да потърся електрическа - тогава нямаше да има допир с двигателя и поне нямаше да търся вината в нея. Ако намеря нова игла, ще я сменя, макар че трима специалисти казаха, че е в ред. Не ми се правят повече сериозни инвестиции, а газовата уредба си е такава. Ще му мисля.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от diesel1.6 » 11 дек 2009, 09:48

600 оборота са малко, не трябва ли да са 800? При играене на оборотите ускорителната помпа многократно налива допълнително бензин, който би трябвало да се пулверизира. Ускорителната помпа шава заедно с иглата на главния жигльор, онази голямата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от HACKO » 11 дек 2009, 10:47

Сигурен ли си, че карбуратора е Вебер, въпреки че междинките са с такъв , да не би твоя да е ФордW? Тогава нещата стават други. Не разбрах имаш или нямаш Газ? Това което казваш за оборотите ми е познато, но на ФордW, получава се когато се скъса платното на ускорителната помпа и защото е вакумна преобогатява сместа( обаче тогава отзад къди като локомотив и мирише на неизгорял бензин) а като угасиш изтича в цилиндрите и оттам в маслото. При Вебера това не се случва защото помпата е механична и изтича навън. Друг проблем може да ти направи инак напълно изправнна игла ако хода на поплавъка е по-голям от предписаното като отвори максимално иглата блокира в отворено положение и тогава бензина в карбуратора прелива. Ефекта от това е угасване на мотора поради "удавяне" и като се погледне през въздушния филтър дифузьора на дроселовата клапа е пълен с бензин, това обаче се случва само при работещ д-л, който почти веднага угасва и количеството на неизгорелия бензин е минимално, докато д-ля работи не може да влезе неизгорял бензин защото се изхвърля през ауспуха, а като угасне бензина в поплавковата камера си остава там (освен ако е спукана).
Остава обичайния заподозрян - бензиновата помпа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от rosevalley » 11 дек 2009, 15:09

Прилагам и снимки за нагледност:

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от rosevalley » 11 дек 2009, 15:16

Нещо не се получи със снимките.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от HACKO » 11 дек 2009, 15:19

Качи ги някъде другаде и дай линк.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от rosevalley » 11 дек 2009, 15:27

Пратих ти ги на мейла, тук нещо не мога да ги публикувам.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Бензин в картера

Мнение от diesel1.6 » 11 дек 2009, 16:19

аз през цялото време си мислех за форд вв.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта