Придърпване в движение TDCI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
lightman
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 25 авг 2007, 03:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi Ghia, 2002, 115 к.с.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от lightman » 21 фев 2012, 23:47

Колеги,
Реших да поставя отново на обсъждане проблема на колегата Кико123, защото както вече писах, това е и мой проблем. Междувременно преди няколко дни се свързах с колегата, за да го питам дали е намерил решение. Намерил е такова – продал е колата. За мен все още това не е решение.

Да припомня в какво се състои проблема. При спокойно ускоряване на 4-та предавка (само на нея!!!!) в диапазона 1600 – 2200 об/мин колата започва да придърпва. При по-динамично ускорение придърпането прераства в такова тресене, че имам чувството, че двигателят ще се откъсне от моторния отсек, а колата ще се разпадне. Всичко това изчезва с отнемането на газта. Опитвал съм да предизвикам появата му и на останалите предавки при различни скорост/обороти/положение на педала на газта, но безуспешно. Придърпането, което може да се оприличи и на прекъсване, се появява само на 4-та предавка в гореспоменатия диапазон от обороти, дори някога и при по-ниски/високи такива. При ускоряване с пълна газ почти не се забелязва, може би защото преминава по-бързо през тези „кризисни” обороти. Преди няколко години, когато се сдобих с колата, проблемът се появяваше много рядко, най-вече когато двигателят не бе загрял, при преминаване по неравност. С течение на времето обаче, започна да се появява все по-често и в момента е постоянен. Принудих се вече, когато съм на 4-та предавка да предусещам появата му и да отпускам газта, а когато ми се налага да ускорявам по-бързо, го правя с постоянно подаване и отнемане на газта, докато набера необходимата скорост и превключа на 5-та.
Разбира се, бях на диагностика в МП Бургас, но там нямат идея каква може да е причината. Няма грешки, колата си върви прилично, разходът е добър. През тези години съм сменял свещи, филтри, съединител, маховик, турбо, тампони на двигателя, но проблемът си остава. Надявах се, че ще е от вътрешно каре на някой от полуваловете, затова реших да пробвам с втора употреба. Намерих такива с карета в една автоморга и ги смених последователно, но, уви, нямаше промяна и си монтирах обратно моите. Разбира се, не мога да ги изключа напълно като възможна причина, защото все пак бяха от автоморга. Но каква е логиката проблемът да се появява само на 4-та предавка? Напоследък започнах да си мисля, че причината може да е някой датчиците като този на коляновия вал, на разпределителния, датчика за скоростта и т.н., oще повече, че с пълна газ не мога да превиша 3500 об/мин (по принцип не превишавам дори и 2300, но гледах клипчета в you tube, в които такива двигатели ги развъртат с лекота до 4600 об/мин). Обаче отново си задавам въпроса: Каква е връзката на всичко това с 4-та предавка? Освен този за скоростта, който се намира на скоростната кутия, нали? Откачал съм и акумулатора за известно време, за да се изчисти някоя възможна грешка, но ефектът е нулев. ЕГР съм го изключил (откачено е вакуумното маркуче от него). Идеите ми се изчерпаха.

Някой от вас има ли подобен проблем? А идеи?

Потребителски аватар
ran4o
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 14 май 2008, 22:40
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi 115 2002
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от ran4o » 15 окт 2012, 20:52

и аз имам сьштия проблем и нямам решение пише B 1600 комуникация бл за упр.на мотора и имобилайзера/ грешка на транцпондера няма сигнал :x

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от Conan_1 » 15 окт 2012, 22:45

Разбити карета .... при ускорение тресе та се нетрае като влезе в някакав резонанс .
2-ро моята правеше така защоро смених 3 от дюзите с нови ,но четвъртата беше с такива отклонения спрямо другите три че неможеше рейла да компенсира а си мислех че е достатачно добре да се размина с три, при смяната и на четвъртата вече двигателя заспа и летиме още от 1300-1500 оборота _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от specialista » 16 окт 2012, 00:09

Аз също си мосля че колегата има проблеми с някоя дюза.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Petrov.H
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 22 апр 2012, 20:54
Модел на автомобила: FORD
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от Petrov.H » 17 окт 2012, 20:11

Kiko123 написа:Като цяло ми писна от майстори и продължавам да си търся проблема сам. Маркучите изглеждат добре без видиме поражения...като цяло имах малко повече време да тествам проблема. Проблема го има само на 4-та скорост и то при постепенно ускоряване между 1800 и 2000 оборота. Интересното, е че се получава само при плавно ускоряване, ако натиснеш педала до земята няма претрисането. Просто колата се движи на 4-та без газ, пада около 1700-1800 оборота и ако подадеш лека газ претриса...

търсенето продължава съветите са повече от нужни :)
Колега какво се притесняваш,щом ти го право от време на време,кари и не се притеснявай ще разберш какво е когато се повреди повече сега карай и си свиркай.Ако караш с ниски обортоти на голяма предавка и притриса като настъпиш газта е нормало да притресе,но не се знае може да са трагнали дюзите.

Потребителски аватар
ran4o
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 14 май 2008, 22:40
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi 115 2002
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от ran4o » 18 окт 2012, 23:19

така аз си смених дюзите преди месец с рециклирани и колата си беше добре но сега като е студена тресе на 1500 до 2000 обр. и отидох при хората и те ми казаха че има грешка B 1600 комуникация бл за упр.на мотора и имобилайзера/ грешка на транцпондера няма сигнал

tsaruhov
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 01 дек 2023, 20:53
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от tsaruhov » 01 дек 2023, 21:11

Колеги, някой може ли да внесе малко светлина по темата, защото след 10 години аз се натъкнах на същия проблем и същите симптоми като вас

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 98 госта