Страница 1 от 2
2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 15 дек 2009, 13:21
от lyub4o777
Колеги като запалим колата студена и ми е мъка че требва да включвам 2рата защото сеедно включвам на газка скоростите
Щом включи един двапъти всичко се оправя незнам какво и е
Скоростния лост влиза трудно но влиза като пуснем съединителя харка яко и по некога изключи
И тоя проблем е само на 2ра скорост търсих във форума но за втората никой не е писал да има ядове
П.П. маслото в скоростната кутия е проверено съединителя добре отделя
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 15 дек 2009, 13:42
от denisebastian
Той хубаво отделя добре,ама дали е читав!?На мен преди да ми се прецака съединителя,точно втора предавка започна да ми прави проблем...
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 15 дек 2009, 17:24
от lorda1
Провери дали може да се смени малацето на скоростнат кутия,преди да тръгнеш да сменяш съединител.
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 15 дек 2009, 17:59
от denisebastian
lorda1 написа:Провери дали може да се смени малацето на скоростнат кутия,преди да тръгнеш да сменяш съединител.
Lord,написал е ,че са го проверили!Явно не е от маслото...

Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 15 дек 2009, 20:05
от lyub4o777
Проверил съм маслото проблема е само на 2ра и то само на студено
Според мен не е съединител
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 15 дек 2009, 20:19
от diesel1.6
Може да е GL5 проблемът в тежка форма. Ако ти е интересно, потърси, има за четене по този въпрос. Фактически не ти работи синхронизаторът.
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 15 дек 2009, 22:52
от didon80
Не се тревожи, проблема е конструктивен и се появява само когато е студено - причината е в различните сплави използвани за изработка на детайлите на скоростната кутия. Не мога да намеря източника в момента, но го бях чел някъде преди време (беше на английски). Мога да кажа че и аз имам затруднения с 1 и 2 когато е студено, просто трябва да внимаваш как ги включваш и да държиш лоста да не излезе от скорост....
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 16 дек 2009, 20:36
от cockyhotty
И аз го имам тоя проблем.Смених маслото преди да се застуди със Fuchs Titan Speed 75W90 пълна синтетика GL4/5.Е нема такива скорости, колеги. Първа скорост ми влиза и в най-големият студ и то като в масло, перфектно. Но втора скорост..... О, Боже!!! Това е супер капризна скоростна кутия. Ако се опитам да я включа директно от първа, хърка и пука та се цепи. Като върна от първа на неутрална и опитам отново втора, вече влиза без хъркане, но доста трудно и с голямо усилие. И всичко това е при незагряло състояние, като загрее всичко е ОК. Като изключим, че въпреки доброто си включване на място, първа от скорост 10-15 км/ч не може да влезе, трябва буквално да се спре, за да влезе( почти независимо загрял-незагрял).Е, вярно. Количката си е доста стара, сигурно е на над 300 000 км. Ама съм карал Голф 3ка и скоростите са му песен направо. Колко жалко за иначе комфортната кола. Мондеото все пак е висок клас, не може да се допускат такива засечи при скоростите!!! Съмнява ме да е от маслото. Явно си е конструктивен проблем със синхронизаторите и начина на превключване-твърдо лостово (кат на Лада Самара

.
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 16 дек 2009, 21:07
от diesel1.6
А, важно било да бъде добра марка... нали така казваха тука колегите? Сега ще излезе, че кутията ви е виновна.
странно защо хората предупреждават да се внимава с маслото, че после имало проблеми със синхронизаторите...

Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 16 дек 2009, 21:27
от vargala81
diesel1.6 написа:А, важно било да бъде добра марка... нали така казваха тука колегите? Сега ще излезе, че кутията ви е виновна.
странно защо хората предупреждават да се внимава с маслото, че после имало проблеми със синхронизаторите...

Абе и аз се чудя ,моята е 91г и проблеми нямам със хъркане и излизане от скорост.Само заднае леко запъва докато е студена, но аз и знам цаката ,първо давам леко на пред после вклучвам задна или отпускам съединитела и го натискам отново.

Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 18 дек 2009, 15:00
от cockyhotty
diesel1.6 написа:А, важно било да бъде добра марка... нали така казваха тука колегите? Сега ще излезе, че кутията ви е виновна.
странно защо хората предупреждават да се внимава с маслото, че после имало проблеми със синхронизаторите...

Еми правеше ги същите номера и цяло лято,но в по-лека форма... Което ще рече, че роля играят температурите в цялата игра. И кво? Да си карам с оригиналното масло, щото е най-доброто? Мисля, че е 1000 пъти по-добре да се подмени оригиналната бозица, пък и технология от НАСА. А за избора ми на масло, по каталозите такова ми го дават за Мондео. Аз кво да врачувам кое е най-доброто? ДА не ми бяха измисляли такава смотана номерация и код на масло, да ми бяха написали вискозитетен клас 75W80-75W90 ли, GL4 или GL5... Да е просто и разбираемо за потребителя. Ама аз знам целта, отиваш в официалният сервиз на Мото Мафия и те там покрай смяна на масло може и цялата скоростна кутия да ти сменят. НЕ, БЛАГОДАРЯ!!!
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 18 дек 2009, 15:49
от diesel1.6
А така, кажи си, че не ти се занимава. Аз пък исках да разбера какво да е маслото, и вложих малко труд и се информирах.
Може да се окаже, че е най-добре да се източи червеното масло и да се утаи за една седмицаи да се налее. Поне е евтин вариант. Но ще трябват два форда за да се издои масло за един и половина

Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 19 дек 2009, 21:53
от cockyhotty
diesel1.6 написа:А така, кажи си, че не ти се занимава. Аз пък исках да разбера какво да е маслото, и вложих малко труд и се информирах.
Може да се окаже, че е най-добре да се източи червеното масло и да се утаи за една седмицаи да се налее. Поне е евтин вариант. Но ще трябват два форда за да се издои масло за един и половина

И какво разбра, че трябва да бъде маслото ако не е тайна?

Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 19 дек 2009, 22:51
от diesel1.6
Има си тема за маслото.
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 19 дек 2009, 22:54
от cockyhotty
diesel1.6 написа:Има си тема за маслото.
Да, в която пише лично от теб сипвайте брайкя АТФ, не се бойте!АТФ в ръчната скоростна кутия на мойта кола никога!! Прекалено рядко ми се струва да върши качествено мазене като чегаря адки със 150 км/ч на 4та!
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 19 дек 2009, 23:39
от diesel1.6
Чакай сега, ние за насилие над колата ли говорим или за обичайна употреба? В твоя случай предполагам всяко тръгване е свързано с изрязване на първа и после грубо включване на втора. Аз си коментирам обичайните случаи на употреба на колата.
Какъв вискозитет си преценил, че е необходим, че АТФ ІІ е рядко? При 140 на 4 предавка основната заплаха за кутията седи на шофьорската седалка. Колата си върви доста обичайно със 140, не знам кое друго е чудното и налагащо ползването на по-специални масла.
Та да се върнем на темата - след зверско ръчкане синхронизаторът на 2 предавка се износва, естествено, и вече се почват магии с това масло, онова масло, форд бил със особен синхронизатор... е то и на жигули скапваха синхронизаторите по същия начин. От карането е, не от колата.
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 20 дек 2009, 10:26
от cockyhotty
Не казвам, че тормозя колата. Обикновено карам нормално, чакам поне 5 мин в студа да загрее, не форсирам студена. Моята кола е 2.0L Zetec 136 hp та си предразполага към изрязване, не е като твоя турбо мъртвец 90 к.с., при теб спокойното каране е по-подходящо

Понякога искам да кажа, че се налагат екстремни натоварвания каквито описах, понякога пък си го правя за кеф. При каквито и да е условия, разчитам скоростната ми кутия да е с добро смазващо средство. Поне трябва да признаеш, че трансмисионните масла по-добре се засмукват от зъбчатките и в скоростната кутия се създава маслена баня. Получава се "помпен" ефект от зъбчатките, тъй като трансмисионните масла са по гъсти при загряло състояние и смазването е подобрено. За това и се използват те при ръчни скоростни кутии. Това го четох лично като обяснение из най-различни специализирани литератури. А на синхронизатора доста неща може да му се повредят, но най-вече поради малки хлабини между синронизаторите и зъбните колела от натрупване на замърсявания се влошава синхронизацията, а и от многобройните обиколки около екватора си има резонно заобляне и износване

. Точно за това е хубаво да се сменя редовно маслото, според мен редно е на 5 години или около 80 хил. км. Честно казано не ме интересуват препоръките на Форд а ла "Карай ако ще и да е станало на боза, нали е ор'гинално специално". Хората нормално ще кажат, че не се сменя. Все пак автомобила ми се струва, че надали е предвиждан за над 10 год. експлоатация и 200 хил. км . Хората по белите страни си сменят колите на 2, 3 години с нови, ние ремонтираме, пъшкаме и се чудим тва защо е така, онова защо е... Тъй, че да си караме старите коли поддържани поне и да не мърморим.
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 20 дек 2009, 11:35
от diesel1.6
Никой не ми плаща да те уча.
Разпръскването на маслото из кутията е по-добро при нисък вискозитет, особени при по-високи обороти. На останалите ти глупости нямам време да отговоря. Умело се справяш с разтеглянето на локуми, трябва да се признае.
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 20 дек 2009, 12:41
от cockyhotty
diesel1.6 написа:Никой не ми плаща да те уча.
Разпръскването на маслото из кутията е по-добро при нисък вискозитет, особени при по-високи обороти. На останалите ти глупости нямам време да отговоря. Умело се справяш с разтеглянето на локуми, трябва да се признае.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil
Gear oil is a motor oil made specifically for transmissions, transfer cases, and differentials in automobiles, trucks, and other machinery. It is of a higher viscosity to better protect the gears and usually is associated with a strong sulfur smell.
The high viscosity ensures transfer of lubricant throughout the gear train. This is necessary since the devices needing this heavy oil do not have pumps for transferring the oil with only a portion of the lowermost gears bathed in an oil sump.
А тука какво пише, бе разбирач?Ако не разбираш английски да превеждам.
Re: 2рата скорост хърка яко на студено ???
Публикувано: 20 дек 2009, 13:10
от diesel1.6
Малко остричко те скастрям, но е защото провокираш, а пък и пишеш или преписваш грешни неща.
В уикипедия пише, че трансмисионното масло е по-гъсто (не се казва от какво или колко е гъсто), и че неуточнено какви механизми се нуждаят от гъст продукт, за да може да се осигури мазането чрез полепване по работните повърхности след преминаването им през маслената вана и така такива механизми нямат нужда от помпи, а само долните колела да са частично натопени...
Да, ама това е мазане чрез увличане от маслена вана. Използва се при разни нискооборотни редуктори, стотици или десетки обороти в минута. А скоростната ти кутия се маже посредством разпръскването на маслото от бързовъртящите се части и никак не е нискооборотна. Има-няма няколко хиляди оборота от едната страна и 4 пъти по-малко от другата.
Нямаш зацепване с приплъзване - примерно червяк - и не ти трябват противозадирните добавки и миризмата на чубрица (или сероводород или сяра).
Има две важни неща в редукторната част на нашия случай - да се осигури сигурното проникване на маслото навсякъде и да се предотврати питинг. За синхронизаторите е важно да успеят да осигурят достатъчен момент и изравнят оборотите където трябва за нужното време. За тях повишаването на вискозитета и на устойчивостта на масления слой понижава работоспособността им, съответно по-рядкото масло или по-неустойчив филм подобряват.
В интернет пише всичко безплатно, но сериозните неща за съжаление се крият. Виж, ако нета беше руска собственост, можеше и да е друго - но това са фантазии.
В статията пише за хипоидните добавки също, като изрично е казано GL5 маслата да не се слагат на скоростни кутии. Не че е така просто да се препоръча, но в повечето случи е вярно. Пише и за повишаване на загубите от гъсто масло, и синхронизатори май се споменават.