Страница 1 от 2

Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 26 дек 2009, 18:30
от joshy
Здравейте :)
искам да ви попитам дали някой знае как се отстранява този проблем
сутрин когато запаля колата (Форд Ескорт 1.6 16в Зетек) работи на високи обороти - 1700 даже някой път отива на 2000
случвало ми се е дори когатоя запаля да се форсира до 3000 после пада на 500 и пак отива към 3000 :( от това палене сутринно време а и въобще когато колата е студена дава нечовешки разход ,свидетел съм как стрелката на бензина пада наляво с 1-1,5 милиметра :( та ако някои знае как се отстранява този проблем да ми пише

благодаря ви
весели празници

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 26 дек 2009, 21:21
от HACKO
За да запали студения мотор му трябва по-богата смес, затова и при пуск компютъра подава по-богата смес (смукач при карбураторите), така че това не може а и не трябва да се премахне, защото после ще ревеш че не пали.
Падането на стрелката на бензиномера не се дължи на прекомерно голям разход а на естествени физични закони. Стрелките на фордовите бензиномери остават в положението в което оставяш колата вечерта. Когато я оставиш температурата на бензина е по-висока и обема на бензина е по-голям. Сутринта бензина е изстинал и се е свил, затова като дадеш контакт стрелката на бензиномера леко пада, като покараш малко вследствие на затоплянето на бензина от обратното гориво, стрелката пак отива нагоре.

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 27 дек 2009, 00:50
от bateto_toshko
joshy написа:Здравейте :)
искам да ви попитам дали някой знае как се отстранява този проблем
сутрин когато запаля колата (Форд Ескорт 1.6 16в Зетек) работи на високи обороти - 1700 даже някой път отива на 2000
случвало ми се е дори когатоя запаля да се форсира до 3000 после пада на 500 и пак отива към 3000 :( от това палене сутринно време а и въобще когато колата е студена дава нечовешки разход ,свидетел съм как стрелката на бензина пада наляво с 1-1,5 милиметра :( та ако някои знае как се отстранява този проблем да ми пише

благодаря ви
весели празници
явно зетека е направен така.И аз паля , и компа подава газ ,което за мен е доста удобно вместо аз да го правя.От лични впечатления съм забелязвал , че оборотите до които се форсира са от 1500 до 2300 , като зависят от това колко е студено навън.Явно компютъра следи датчика за температура , друго обяснение нямам.След около 30 сек, до 1 минута си падат до към 1000 об/мин , а като позагрее на около 800-900.....хващам се на бас , че всяка кола гори много като е студена :P

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 28 дек 2009, 14:35
от midex
bateto_toshko написа:
joshy написа:...явно зетека е направен така....
Не само зетека - и при двете ми коли (форд и VW) при първоначално запалване оборотите са много по-високи от нормалните за празен ход. Това е все едно да си дръпнал смукача на карбураторен двигател. Впоследствие постепенно падат до нормалните си обороти. Наско добре го е обяснил в поста си.

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 28 дек 2009, 15:01
от nikolovvd
Това е нормално! Колко по-студено е толкова по-високи са оборотите. При -10 -15 са някъде 2000-2200 и след 2-3 минути падат на 1200-1500.
За разхада не се притеснявай. Моя в първите 300-400 метра е 100/100. Имам снимка на 99.2 на бордкомпютъра, но аз карам Дачия от Япония. :P :D

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 29 дек 2009, 14:17
от stoy@n
И моят е Zetec 2.0 DOHC.Без значение каква е външната температура,паля и оборотите се установявят на 1100.Като загрее падат на 850-900.
:roll:

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 31 яну 2010, 13:16
от all4u
.

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 31 яну 2010, 14:17
от PcMan
all4u написа:Извинявам се, че повдигам малко стара тема, но да не пускам нова :D И аз имам същия проблем от около месец. Паля колата - двигателя се форсира, изчаквам 15-20 сек. и оборотите се нормализират, обаче на 1ва и 2ра предавка колата сама си дава газ и се засилва ... това нормално ли е? :roll:
Засилването(ако не е много) е нормално - подава се повече гориво и не следи кога си на скорост или не, просто го прави при студен двигател.
Моя дизел вдига само до 900оборота независимо колко студено е отвън. След някоя минута си пада на 750-800 колкото са там точно(не е разграфено толкова прецизно). 100% разхода е по-висок независимо, че само 100на об вдига - и при потегляне в много студено се усеща как с един и същ натиск на педала колата върви по-слабо студена от топла, т.е. трябва ти повече гориво за да си папъркаш. :D Има си специален режим от ECU-то, който се задейства при палене и при различна температура на двигателя.
На сиерата по същя начин отиват на 1200оборота. А когато загрее стоят на 900оборота.

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 31 яну 2010, 14:40
от all4u
.

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 31 яну 2010, 16:54
от Peshe
Не е нормално,колега.Независимо колко е студено навън -паля и оборотите са около 1300-1350.След 15-20 секунди започват да спадат и след 2-3 мин са заковали на 900.Никакви колебания,никакави обороти по-високи от написаните по-горе.В движение държи в зависимост от скоростта от 1100-1200 и при спиране падат на 900.Разхода ми е като по каталог- в големият студ сега стигна почти 10/100 бензин.Когато е по-топло разхода ми е 8.5-8.8 градско и около 6/100 извънградско при 90-100 км/ч.

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 01 фев 2010, 11:16
от MasterG
Peshe написа:В движение държи в зависимост от скоростта от 1100-1200 и при спиране падат на 900.
Точно за това щях да отварям тема.Защо когато се движи по инерция оборотите са около 1200-1300,а когато спре падат на 900?На какво се дължи това?Peshe завиждам ти за разхода.При мен тази зима нещо скочи на 12-13/100,а и имам същия проблем при палене сутрин.Форс до 2200-2500 оборота :evil:

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 01 фев 2010, 16:11
от HACKO
MasterG написа:...Защо когато се движи по инерция оборотите са около 1200-1300,а когато спре падат на 900?....
А хидравлика на воланите имате ли? Ако паднат на 900 по инерция, кой ще върти помпата за да не се втвърди волана? Ако сте забелязали и на място, като мръднете волана и оборотите веднага са вдигат. Аз нямам хидравлика и климатик и оборотите падат веднага, независимо дали се движи или не.

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 01 фев 2010, 18:15
от Peshe
Имаш сензор за скоростта (VSS),който показва на компютъра дали колата е в движение или не.Когато имаш скорост по-голяма от 20 км/ч то оборотите са в рамките на 1100-1200 ( като освободиш в движение от скорост) и падат на празен ход (900 об/мин) след секунда-две като спреш.Това е абсолютно нормалното поведение при изправен VSS sensor.

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 01 фев 2010, 19:11
от all4u
.

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 01 фев 2010, 20:14
от MasterG
HACKO написа:А хидравлика на воланите имате ли? Ако паднат на 900 по инерция, кой ще върти помпата за да не се втвърди волана? Ако сте забелязали и на място, като мръднете волана и оборотите веднага са вдигат. Аз нямам хидравлика и климатик и оборотите падат веднага, независимо дали се движи или не.
Peshe написа:Имаш сензор за скоростта (VSS),който показва на компютъра дали колата е в движение или не.Когато имаш скорост по-голяма от 20 км/ч то оборотите са в рамките на 1100-1200 ( като освободиш в движение от скорост) и падат на празен ход (900 об/мин) след секунда-две като спреш.Това е абсолютно нормалното поведение при изправен VSS sensor.
Благодаря за обясненията и на двамата,това не го знаех _friends_

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 02 фев 2010, 19:23
от Power_fan
Здравейте значи колата ми е ескорт 92 1.8 16v проблема е че като е запаля на студен двигател вдига около 2000 об (както виждам е нормално от по горните постове)след известно време при достигане на 70-80 градуса оборотите падат,но се получава колебание при спадането на оборотите или по точно задаржане на 1500 и чак тогава пада на 1000 ???

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 05 фев 2010, 00:07
от all4u
.

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 05 фев 2010, 09:12
от nikolovvd
VSS sensor-а дава постоянна информация за скоростта без значение дали си или не си на скорост. В противен случай трябва като изключите от скорост, стрелката на спидомера да падне на нула.
Оборотите може да "шават" от много неща. Като почнеш от лошо гориво и стигнеш до зацапан/повреден сензор.

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 05 фев 2010, 10:46
от vargala81
Power_fan написа:Здравейте значи колата ми е ескорт 92 1.8 16v проблема е че като е запаля на студен двигател вдига около 2000 об (както виждам е нормално от по горните постове)след известно време при достигане на 70-80 градуса оборотите падат,но се получава колебание при спадането на оборотите или по точно задаржане на 1500 и чак тогава пада на 1000 ???
нищо не е нормално ,и моята беше така но след почистване на клапана за празен ход ,смяна на потенциометъра на дроселовата клапа нещата се оправиха.Сега независимо дали е топла или студена винаги когато паля вдига до 1500 оборота ,но оборотите падат веднага за 2-3 сек. Ако е топла си падат на 950 ако е стодена на 1100оборота.Този проблем със задържане на оборотите в движение по инерция го бях решил с откачане на VSS датчика за скороста ,но един ден бях свалил акомулатора да го зареждам.Реших да напръскам куплонга на VSS датчика с контактен спрей закачих си го и след като сложих акомолатора :D: о чудо работата се е оправила .В движение по инерция оборотите стоят от 1100 до 1200 .след спиране веднага падат на 950.При откачен датчик при изклучване от скорост падат веднага на 950.Искам да поясня ,че преди да сменя потенциометъра на дроселовата клапа като извадих куплонга на клапана за празния ход колата гаснеше а сега оборотите и падат на 700.При теб проблема може да е и от ЕГР клапан ,или температурен датчик

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Публикувано: 05 фев 2010, 23:26
от Power_fan
колега благодаря ти много!....а ще ми кажеш ли само точно къде се намира VSS датчика? Днес пък имаше яко пукане от плочката при дроселовата клапа..... утре ще я мисля какво да правя :)