Страница 1 от 1
Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 31 дек 2009, 11:10
от Dod
Здравейте колеги,
това лято си взех един италиански Ford Focus 1.8 TDCI, 100 ph. До сега всичко беше ок и нямах никакви проблеми с колата.
Когато падна големия студ преди коледа, колата отказа да запали. Лятото нямах никакви проблеми с паленето. Есента когато падна под 10C почна по трудно да пали но от втория път пак палеше. Обаче като падна под -5 C , съвсем отказа. Тогава нищо не разбирах и изтощих акомулатора и я зарязах в студа. Никога не правете така! Щом го изтощите в студа го приберете на топло. След това я мъчих с друг акомулатор на един колега пак не запали. На края си купих спрей и така запали веднага. Закарах я на сервиз да видят свещите и релето. В SuperDiesel ми казаха че старите ми не били оригинални и нагрявали не където трябва и ми сложиха нови свещи BOSH , цялтото удоволствие струваше 200лв. Да ама на другата сутрин пак не пали. Почнах да меря с мултицета напрежението на свещите. Явно тоя модел форд имат фабричен дефект защото индикатора за подгряващите свещи на таблото винаги изгася след 1 секунда а релето за свещите чатка след около 5 секунди. Така че трябва да се ослушваме за него. Както и да е закарах я на един познат майстор, той мери пред мен свещи, реле, всичко беше ОК. Накрая замери и компресията и каза че това е проблема. Компресията беше 20, 20, 19, ?. Последната не можахме да я измерим, на много гадно място беше. Човека погледна в Autodata и каза че трябвало да бъде 23. Майстора ме посъветва да не инвестирам пари в ремонт на двигателя.
В такава ситуация когато компресията е паднала, какво бих могъл да направя за да ми пали форда при -10C ? Единственото нещо което се сещам е да се пробвам да вдигна компресията с разни добавки в маслото. Някой борил ли се е с подобен проблем ?
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 31 дек 2009, 12:09
от vargala81
http://www.rimetbg.hit.bg/products.html" onclick="window.open(this.href);return false; Виж товае ,не съм се борил с такъв проблем ,меря компхресията преди да купя колата .Масло гори ли?
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 01 яну 2010, 16:52
от Dod
Не съм забелязъл да гори масло.
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 01 яну 2010, 17:19
от Alexi
компресията ти е ниска ,ако правилно са я мерили - от това може да не пали ... масло не е задължително да гори ,масло гори като се износи маслообирателния сегмент - той не играе роля за компресията ..
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 02 яну 2010, 00:43
от LUBENA
При мен преди коледа когато имаше минусови температури на едната сутрин запали трудно на другата бутнах акомулатора от въртене и не запали но на бутане запали още с превъртането на гумите.Проблема се оказа че е в акомулатора върти ама с не достатъчна сила.Смених го с нов VARTA72AH 680ампера стартов ток и вече няма проблеми.Старият беше оргиналния.
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 03 яну 2010, 13:55
от cokata_23
Щом си Комън Рейл трябва да палиш и без подгревни свещи! Доказано е че при -7 градуса по целзий Комън Рейлът пали без нито една подгревна свещ. Това че релето цъка по- късно е нормално. Така е за да има по- равномерна работа мотора след запалване. Дефакто ти палиш, свещите продължават да греят. Поне така е при мен с Фиата JTD. Компресията при дизела доколкото помня е между 24-29, паднеш ли под 24 ще имаш проблем. На Форда ми 1.6Д компресията беше 18. И лятото неискаше да пали, но след ремонта пали на четвърт оборот, без подгряване при температура - 4 градуса. Та така- проблемът ти определено не е в подгревни свещи или релета!
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 03 яну 2010, 20:40
от Dod
За моят двигател гледах в Autodata че компресията я дават: 22.5 - 23. А моята е 20, 20, 19, ?.
Мисля на следващата смяна на маслото да сложа тефлонова добавка в маслото като: SX6000 или DuraLube, предполагам че ще оправят компресията.
Но да си призная малко ме е страх, щото колкото положителни мнения има по форумите за тях, толкова и отрицателни има.
Сложи ли се веднъж, тефлона полепя по метала и няма махане. При смяна на маслото си остава.
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 03 яну 2010, 20:49
от diesel1.6
Не си играй с глупости, компресията ти не е толкова зле. Очевидни имаш и друг проблем. Не започвай с на-тежкото за оправяне.
До онзи ден карахме дизели с компресия под 20, и си палеха прилично. Щом имаш трудно палене и при +5, 10 градуса, нещо не е в ред.
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 03 яну 2010, 22:32
от gazetto
Справка в ауто дата казва,че твоята компресия е 18.5.Кви са теа майстори.На моята,че е старо поколение и е 21,5 степента на сгъстяване заводско.А както всички знаем на комън рейла е по-ниска компресията.А па за колегата с 25-29 атмосфери незнам....

За 115-коньовите е 19.4.
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 04 яну 2010, 00:02
от Dod
Compression Ratio не е реалната комперсия на цилиндрите!
Този параметър се умножава по 1.2-1.3 и така получаваш реалната заводска компресия.
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 04 яну 2010, 00:10
от Dod
diesel1.6 написа:Не си играй с глупости, компресията ти не е толкова зле. Очевидни имаш и друг проблем. Не започвай с на-тежкото за оправяне.
До онзи ден карахме дизели с компресия под 20, и си палеха прилично. Щом имаш трудно палене и при +5, 10 градуса, нещо не е в ред.
Проблемите започват когато падне под 0°C. Примерно днес беше -2°C и запали от третия опит. Когато е +10°C си пали без проблеми.
Сега гледам че утре ще бъде -8°C и за съжаление може би ще се наложи да пръскам с етер спрея, което скапва двигателя.
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 04 яну 2010, 12:20
от gazetto
Според мен проблемът е някаде другаде.Имам приятел с Голф с 18атмосфери компресия.До -10 пали.Може да има някой позапушен филтър и БГ нафтата кат смръзне малко и става на грес.....На мен от Шел на -5 ми замръзна в движение.Та според мен провери първо всичко друго преди да започнеш подобен ремонт.Свещи,кабела до тях,релето.Колко време подгрява......Успех
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 04 яну 2010, 16:47
от cokata_23
Относно замръзването и пачосването на нафтата провери си и помпата в резервоара, трябва да има цедка, която сигурно е наблъскана с мръсотия и като паднат температурите и нафтата стане гъстичка и .....си прави извода! Започни от там, включително и горивен филтър. Относно подгряването, и при мен е така- зима, лете светва за 1 сек. и гасне. Вярно, че е Фиат комън рейл, но съм карал и Клио комън рейл. И при двете лампата светва за по 1 сек. при -3 градуса.
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 23 яну 2010, 16:39
от gabrowski77
Пич, аз го имам същия проблем, ниска компресия 22-23 на 4те. Явно толкова издържат фокус TDCI 115 и 100к.с.
Също като при теб при 10 градуса палеше трудно да не говорим в студеното. Бях решил да го правя , но преди това махнах клемите за около 5-6 часа / не повече щото ме достраша да не стане някоя беля/ сложих чисто нов акумолатор 65А и сега нямям проблем . не знам от къде беше проблема ама днес запали при -7 с първото въртене, съвсем малко задържах стартера около 1-2 секунди. Задължително изчаквай да ти излючи релето /около 5 сек. /усеща се по плафона
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 23 яну 2010, 19:37
от Dod
Звучи доста странно. Акомулатора ми е читав, не знам дали ако сменя с нов нещата ще се променят.
Между другото, окончателно се отказах да слагам каквито и да е добавки в маслото. Особено тефлонови добавки. Добавките са поредната заблуда.
Колата ми е карана 4 години в Италия, 3 от тях явно е била обслужвана в сервиз заради гаранцията. Колкото и нищо да не са и сменяли през последната година, не вярвам да са я повредили чак толкова. За това си мисля че единственото сериозно нещо което мога да направя за да се вдигне компресията е да сменя сегмените.
Обаче тия дни открих една хитринка която използвам за да подпаля колата сутрин. Газта до долу и врътвам леко да впръска гориво, след това подгрявам 3 пъти , всеки път чакам релето да цъкне. Изкашля се няколко пъти и пали. Днес с тоя номер успях да запаля при -9 което си е доста добре.
Сега се чудя дали да сменям сегментите или да продължавам с тоя номер в студените сутрини.
Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C
Публикувано: 23 яну 2010, 19:51
от focusfocus
три дизела съм карал и реших повече да не се мазохистирам. Нафтата дава възможност да бъде много лесно маниплурана и да бъде най-некачественото гориво което някой може да ти продаде. Едно е да имаш вода в бензина друго е да караш с асфалт.
Колега смени подгряващите свещи с Motorcraft и всичко ще си дойде на мястото.