Страница 1 от 1

РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 05 яну 2010, 12:34
от bobongo
Колеги, изчетох всякакви сходни теми във форума, но не открих точно съвпадение на своя проблем, затова пускам нова тема. Ако съм недогледал, извинявам се предварително.
Проблемът е следният: сутрин колата запалва от раз, вдига до 1300-1400 оборота, но след 1-2 секунди губи обороти и гасне. Понякога го прави и втори път, а понякога не. Най-много на третото запалване вдига нормалните за студен двигател 1200-1400 оборота, но след 1-2 минути "подгряване" пада на 500 и аха-аха да угасне, колебаейки се между 400 и 700 оборота. Проблемът не се решава по никакъв начин, освен с временно натискане на съединителя, при което оборотите се нормализират до 850-900; след пускането на съединителя, обаче, всичко започва отначало.
Проблемът го има и при загрял двигател, на светофари, при движение по инерция и къде ли още не. Водена е на три различни диагностики, никъде не се открива проблем. Стъпковото моторче е сменяно наскоро (6 месеца, двайсетина хиляди километра). Не е от дебитомера, понеже се пробва с работещ дебитомер от друга идентична машина, но това не решава проблема. Всички майстори кършат пръсти и викат "Форд е, може да му е всичко".
Помагайте, че вече не зная какво да правя.

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 05 яну 2010, 13:05
от Edinuser
Смуче въздух от някъде, почти 100% е това, така както го описваш.
Провери си вакумните маркучета, и смукателния колектор.
Тръгваш от дебитомера и оглеждаш всички съединения, уплътнения, щуцери и вакуми. На всякъде трябва да е плътно и стегнато.
Ако всичко това е в ред ... може да е нещо по EGR системата.

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 05 яну 2010, 16:09
от vargala81
act.jpg
Виж дали при теб има такъв датчик на всмукателния колектор ,прилича на този за температурата на охладителната течност но вътре е друг,откачиму куплонга и виш как ще работи колата ,ако се оправи значи е от него.Погледни и тук http://fordfuelinjection.com/index.php?p=29" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 05 яну 2010, 16:17
от essex
Виз Г-образното маркуче дали е здраво - ако не е смени го и почисти стъпковия мотор ще се оправи всичко !

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 05 яну 2010, 16:33
от bobongo
Благодаря на всички за мненията досега.
Edinuser написа:Смуче въздух от някъде, почти 100% е това, така както го описваш.
Това, ако е така, не трябва ли да доведе до проблеми и когато се подава газ? Понеже колата няма проблем с вървенето, а само със "стоенето". Преди време имах пукната гарнитура на дроселовата клапа, беше ме побъркала с вкарване на въздух и невървене, но сега е оправена. А и сам по себе си проблемът е различен от предния път.
P.S. Забравих да кажа, че я карам в момента с откачен дебитомер, понеже като го закача при запален двигател работи не повече от минута и гасне (на празен ход), а ако тръгна след закачането му, отново след 1-2 минути започва да "придърпва" страшно. Но, както казах в първия ми пост, не е дебитомерът сам по себе си проблем в случая, понеже с доказано работещ върши същите магарии.

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 05 яну 2010, 16:42
от vargala81
essex написа:Виз Г-образното маркуче дали е здраво - ако не е смени го и почисти стъпковия мотор ще се оправи всичко !
колега ,стъпковото моторче е сменено преди 6 месеца ,а и ако беше от него нямаше да се оправя при натискане на съединитела. bobongo провериси и VSS датчика на скоростната котия
vss.jpg
http://fordfuelinjection.com/index.php?p=33" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 06 яну 2010, 16:10
от bobongo
Edinuser написа:Смуче въздух от някъде, почти 100% е това, така както го описваш.
Провери си вакумните маркучета, и смукателния колектор.
Тръгваш от дебитомера и оглеждаш всички съединения, уплътнения, щуцери и вакуми. На всякъде трябва да е плътно и стегнато.
Ако всичко това е в ред ... може да е нещо по EGR системата.
Колега edinuser, в крайна сметка проблемът се оказа (след тотална проверка на всички останали възможности) в EGR-клапана. *00134*
Сега колата е като нова, мърка, направо карам сред злокобна тишина. *00133*
Утре ще докладвам дали са изчистени и проблемите при студено палене сутрин, т. е. дали колата вече не гасне.

P.S. Как да маркирам темата като "проблем решен", за да знаят и други, ако имат същия зор като мен?

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 06 яну 2010, 17:42
от paci
bobongo написа:P.S. Как да маркирам темата като "проблем решен", за да знаят и други, ако имат същия зор като мен?
Натисни бутона "промени" на 1вия си пост в темата и промени заглавието както искаш :)

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 06 яну 2010, 17:55
от bobongo
paci написа:Натисни бутона "промени" на 1вия си пост в темата и промени заглавието както искаш :)
Сделано! :D

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 06 яну 2010, 23:00
от itzov
Здравейте!
Имам същия проблем с фикус 1.4 з-тек; 2002 година бензин.
Дали решението на проблема е същото?

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 07 яну 2010, 08:31
от bobongo
itzov написа:Дали решението на проблема е същото?
Доколко проблемът е точно същият? Я опиши подробно за какво става дума.

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 07 яну 2010, 09:54
от itzov
Проблема ми е същия както твоя. При палене вдига оборотите по високо от нормалното за студен автомобил. След като загрее и седи на празен ход оборотите постояно варират, като по-често от нормални към ниски. ти какво направи за да го решиш? В друга тема за този клапан четох, че му слагат една пластина или клингерит към двигатела, все едно го отделят от мотора и запушват дупката (http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=32010" onclick="window.open(this.href);return false;).

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 07 яну 2010, 10:04
от bobongo
Itzov, аз проблема го реших със смяна на клапана, понеже не съм фен на "изолациите" и разни други видове побългарявания по двигателя. Проблемът бе хванат от едни майсторчета, които единствени не почнаха да викат "разбиращо" тц,тц,тц, глей с'я, кво ли може да е, а се захванаха с въпроса и провериха всички възможности, преди да локализират проблема точно в ЕГР-клапана. За да не правя реклами, ще ти дам координатите им на лично съобщение, ако си от София.

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 07 яну 2010, 15:58
от itzov
Преди малко си смених акумулатора. Не го бях сменял никога. при спирането по крастовища и играенето на оборотите беше съпътствано с премигване или намаляване светенето на фаровете. Сега фаровете не премигват. Оборотите също се стабилизираха. Не знам дали това решава всичките ми проблеми с оборотите, защото сега имам наблюдения само при топъл автомобил. Карах на градско, че имах ходене из центъра и се държи доста по-добре, оборотите си бяха стабилни. Ще видя как ще са нещата утре сутринта на студено.

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 07 яну 2010, 22:38
от itzov
Все още ми се променят оборотите, но значително по малко. След смяната на акумулатора оборотите варират по-малко, при студена кола се усеща повече. При играенето на оборотите пак ми премигват фаровете, но като загрее колата нещата са по добре.

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 08 яну 2010, 10:24
от bobongo
Утре ще докладвам дали са изчистени и проблемите при студено палене сутрин, т. е. дали колата вече не гасне.
Колата си е наред, пали си студена без никаква игра на оборотите, след това си ги поддържа, а и самото й движение се промени към добро, не само поведението й на празен ход. Дано да държи така дълго време.

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 08 яну 2010, 13:07
от Edinuser
Цялата тема доказва за пореден път, че основния проблем на фордовете (а и на всички коли в БГ), е квалификацията на "майстора".
Направо си е като природен закон.

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 13 яну 2010, 14:06
от b.nonchev
Имам същата кола и същия проблем :D . Моля за координати на въпросните майстори на лично. Благодаря!

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Публикувано: 08 фев 2010, 09:58
от b.nonchev
Все още няма отговор относно сервиза...моля ако някой има опит с този често срещан проблем и е намерил правилен сервиз в София да сподели!! Благодаря предварително!!!