Страница 1 от 1
Ниска компресия
Публикувано: 17 яну 2010, 23:32
от gabrowski77
Здравейте, Фокусчето не пали добре в студеното/ 2-3 пъти въря по малко/ когато температурите са около 0 . Реших да го заведа на майстор да му замери компресията и най големите ми страхове се оказаха реалност - всички цилиндри са 21-22 атмосфери . Въросът ми е има ли вероятност проблема да е в клапаните или сегментите са заминали. Ако са клапаните ще се размина с 300 лв. Иначе колата върви много добре, равномерни обороти , харчи около 100-200грама масло на 10 000км .
Re: Ниска компресия
Публикувано: 18 яну 2010, 10:29
от PcMan
gabrowski77 написа:Здравейте, Фокусчето не пали добре в студеното/ 2-3 пъти въря по малко/ когато температурите са около 0 . Реших да го заведа на майстор да му замери компресията и най големите ми страхове се оказаха реалност - всички цилиндри са 21-22 атмосфери . Въросът ми е има ли вероятност проблема да е в клапаните или сегментите са заминали. Ако са клапаните ще се размина с 300 лв. Иначе колата върви много добре, равномерни обороти , харчи около 100-200грама масло на 10 000км .
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 8F#p185070" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Двигателите са идентични, твоя е с доста подобрения над "баща си" разбира се, но причините се повтарят често.
Това е от мондео 1.8 ТД 94та:
Днес един майстор ми каза че може да ми е толкова компресията заради нагар по клапаните. Възможно ли е това?
Колегите, имали такъв проблем повече ще помогнат - аз не познавам този проблем (и дано не го опозная

). Успех.
Re: Ниска компресия
Публикувано: 18 яну 2010, 14:16
от TOLIO
защо мислиш колега че компресията мо е ниска
за турбо мотор с директно фпръскване е добра
да не говориме че има нови ЦДИ-та които са с пo19
на цилиндър.спорет мене търси проблема другаде
или смени майсторетата
Re: Ниска компресия
Публикувано: 20 яну 2010, 15:58
от tommy_m
За двигател с турбо е добра компресия. Знам, че на атмосферния дизел трябва да е около 30
Re: Ниска компресия
Публикувано: 21 яну 2010, 09:33
от Miri4
Колеги дайте да го изясним този въпрос с компресията с общи усилия. Аз съм със същия двигател TDCI 115 к.с. и ми е много важно да съм наясно с това. Тук обикновенно се бъркат нещата с мерните единици- атм, кг/кв.см ,бар , и не знам още какви.Обикновенно манометрите с които се мери компресия са разграфени в кг/ кв.см.И каква е логиката атмосферния дизел да има 30 атм. , турбинирания -20.Къде е истината.Съгласете се ,че човек може заради такава простотия да си разтури двигателя за няма нищо.
Re: Ниска компресия
Публикувано: 21 яну 2010, 10:18
от venom4o
Логиката е ,че турбо двигателите се правят по разредени защото когато турбото направи 1 бар или колкото прави налягане , това налягане ще дойде повече на мотора отколкото той може да понесе...в такива случай се пукат бутала, късат се биели или т.н. зависи от мотора..Просто всичко зависи от степента на сгъстяване...незнам каква е тя при фокуса..
Re: Ниска компресия
Публикувано: 21 яну 2010, 14:24
от viksata
Колега всичко си е в рамките на нормалното с компресиата
по скоро търси вината в подгревни свещи,реле или калпава нафта
а има начини да се провери дали ти са заминали сегментите или клапаните
с масло в цилиндъра и със сгъстен върдух
Поздрави
Re: Ниска компресия
Публикувано: 21 яну 2010, 20:01
от tommy_m
Цитирам колега от форума... ще ме извинява, че използвам неговите думи, но е най-просто и ясно обяснено "Степента на сгъстяване е съотношението м-у пълния обем на цилиндъра към обема на горивната камера. Цифрата е константа за съответния д-л.
Така наречената компресия е налягането, което съответния цилиндър създава при въртене на стартер на загрят д-л със свалени свещи. Тук показанията са променливи и дават представа за сътоянието на д-ля."
Re: Ниска компресия
Публикувано: 23 яну 2010, 16:58
от gabrowski77
Колеги свалих акумулатора за около 5-6 часа смених го с чисто новия от служебната кола и сега пали значително по лесно от веднъж с леко задържане на стартера около 1 сек. при -5-6 градуса . Направи ми впечатление че , след като сложих акумулатора при първо даване на контакт всички стрелки отидоха на max, след това започна да пали лесно, дали е заради акумулатора или е изчистело някаква грешка не знам . Спести ми ремонт , бях решил да проверявам клапаните. Що се отнася за компресията трябва да е около 28-32
Re: Ниска компресия
Публикувано: 23 яну 2010, 19:04
от shoni
Колеги мерих компресията на фокусчето си след основен ремонт и се оказа че в цилиндрите имах компресии 26,24,26,27.
Измерването се напави при напълно студен двигател около -5 градуса.По книжка дават да е от 28 до 34 бара за дизел 1,8 тдди. Четох някъде че компресията се мерела при топъл двигател и незнам на какво да вярвам.Някой може ли да каже при каква оптимална температура трябва да се мери компресия. 1бар=1кг/см2 това е един бар.
Трябва ли да си проверя клапаните дали са добре.
Re: Ниска компресия
Публикувано: 25 яну 2010, 11:18
от tommy_m
На 2 цилиндър е ниска компресията... разликата м/у компресиите на отделните цилиндри по книжка не трябва да е пове4е от 1. 1 бар= 1 атм.
Re: Ниска компресия
Публикувано: 26 яну 2010, 20:30
от ludavoda
Колеги shoni и gabrowski77, ако откриете начин, как се проверяват клапаните дали са добре, без да се сваля главата, моля ви пишете ми/ни тук за да знаеме и ние...