Страница 1 от 2
Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 08 мар 2010, 11:08
от Invader
Колеги, реших да не повдигам някоя стара тема, а да пусна нова.
Комплекта съдинител е сравнително нов. Смених го през април миналата година и сега е на около 20000 км. Марката е "Валео", уж оригинален

Тогава признаците за смяната бяха скъсана вилка и счупена тресчотка за два дни.
Вчера ми се скъса вилката на съединителя на същото място както миналия път (при болта на входа към скоростната кутия). Само да вметна, че съединителя съм се стараел да го пазя през това време, в смисъл, че никога не съм чакал на полусединител по кръстовищата. Жилото го бяха смазали. Снощи си заварих и старата и новата вилка и пак си смазах жилото. Днес, след 3-4 задръствания нямам проблеми. От опит вече знам, че ако тези дни ми счупи и тресчотката значи пак си е заминал притескателя
На какво според вас се дължи скъсването, при положение че съединителя е сравнително нов? Къде се създава това напрежение? Притискателен диск .... ? Смяна на маслото (в момента не знам какво е нивото му) ... ? Презатегнат болт на вилката ... ?
Съжалявам, че не снимах къде е скъсана, но на тази снимка от форума, с кръгче съм оградил мястото:

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 08 мар 2010, 12:17
от vargala81
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 95&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B0#p242632" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 08 мар 2010, 12:54
от Invader
Още снощи изчетох всичко по въпроса, но не мога да си отговоря. Или честно казано не ми се ще да повярвам, че за 20000 км ми е изял притискателя
Педалът не ми е нито твърд, нито мек. Скоростите си влизат нормално. На теста с 3-та предавка на бордюра гасне веднага!
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 08 мар 2010, 15:03
от vargala81
оказа се че лагерчето на феродото се е държало само от едната страна,
било е на криво от там се е трил притискателния диск а и феродото ми е било почти на свършване.
колега проблема може и да е феродовия диск,а и както наско е писал
Съединителя става твърд защото на водача на лагера се натрупват мръсотии и започва да се движи трудно а не защото са се износили перата на притискателя.
Обикновенно феродовия диск се износва два пъти по- бързо от притискателния.Оригиналните съединители които се вграждат в моделите на Форд са Люк.Аз съм с такъв над 20000км и въпреки ,че въобще не съм го жалил,даже и в самото начало още не е дал някакъв признък на дефект . Когато го смениха попитах майстора колко време трябва да го пазя а той ми се насмя и каза да си карам както обикновенно ,въобще няма проблем да му запаля гумите веднага.Така и направих още с излизането от сервиза.
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 08 мар 2010, 15:27
от nikolovvd
Ако си сменил в комплект съединителя (феродов и притискателен диск с аксиален лагер) няма причина да не изкара поне 80 хил. км. дори да не е оригинален. При изключен двигател би трябвало скоростите да влизат без никакво усилие.
По скоро вилката е пренатегна при монтажа. Възможно е при смяната на диска и последващото сглобяване на системата от ск.кутия до ск.лост да не е била настроена добре и да си прилагал допълнително усилие върху вилката. Ако и двете вилки са счупени по един и същ начин може да е от това.
При смяна на съединител след 2-3 000 км се прави една ревизия и ако е необходимо се настройва отново, а също и педала на съединителя. Все пак имаш един период на напасване на новите части.
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 08 мар 2010, 16:58
от Invader
nikolovvd написа:Ако си сменил в комплект съединителя (феродов и притискателен диск с аксиален лагер) няма причина да не изкара поне 80 хил. км. дори да не е оригинален. При изключен двигател би трябвало скоростите да влизат без никакво усилие.
По скоро вилката е пренатегна при монтажа. Възможно е при смяната на диска и последващото сглобяване на системата от ск.кутия до ск.лост да не е била настроена добре и да си прилагал допълнително усилие върху вилката. Ако и двете вилки са счупени по един и същ начин може да е от това.
При смяна на съединител след 2-3 000 км се прави една ревизия и ако е необходимо се настройва отново, а също и педала на съединителя. Все пак имаш един период на напасване на новите части.
Благодаря ти

Наистина ме успокои!
Смених цял комплект. Иначе и двете вилки са скъсани на едно и също място и при изключен двигател всички предавки си влизат без проблем. Това за ревизията на 2-3000 км след смяната не го знаех.
Само се моля, докато се прибирах вчера (около 60 км без съединител), да не съм прецакал феродовия диск, тъй като през цялото време превключвах предавките на обороти. Времето ще покаже!
Още веднъж благодаря че се отзовахте

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 08 мар 2010, 20:02
от HACKO
Invader написа:........
Само се моля, докато се прибирах вчера (около 60 км без съединител), да не съм прецакал феродовия диск, тъй като през цялото време превключвах предавките на обороти. Времето ще покаже!
Още веднъж благодаря че се отзовахте

Не може да прецакаш феродото, може да прецакаш синхронизаторите на скоростите, но не и феродото.
Въпреки че вилката изглежда доста масивно и счупването и изглежда невероятно, счупването и на това място не е единично явление, явно нещо начина на закрепване и силата с която е затегната влияят. Като се има в предвид, че усилието се предава през пластмасовия венец, не може да предадеш такова усилие че да счупиш вилката, пластмасата ще се счупи първа. Получава се някакво вътрешно напрежение в тази точка и затова се чупи.
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 08 мар 2010, 20:08
от Invader
HACKO написа:Invader написа:........
Само се моля, докато се прибирах вчера (около 60 км без съединител), да не съм прецакал феродовия диск, тъй като през цялото време превключвах предавките на обороти. Времето ще покаже!
Още веднъж благодаря че се отзовахте

Не може да прецакаш феродото, може да прецакаш синхронизаторите на скоростите, но не и феродото.
Въпреки че вилката изглежда доста масивно и счупването и изглежда невероятно, счупването и на това място не е единично явление, явно нещо начина на закрепване и силата с която е затегната влияят. Като се има в предвид, че усилието се предава през пластмасовия венец, не може да предадеш такова усилие че да счупиш вилката, пластмасата ще се счупи първа. Получава се някакво вътрешно напрежение в тази точка и затова се чупи.
Ами като паркирах пред нас ми замириса на изгоряло феродо, та за това се сетих за него. А болта на вилката сега нарочно не го затегна до края. Ще видим колко ще изкара пущината

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 14 мар 2010, 21:50
от escorttd1
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 15 мар 2010, 20:08
от Invader
Тази тема не я бях прочел. Мерси колега

И на тебе ли на същото място ти са скъса?
И аз предполагах, че този топуз балансира нещо. Като си монтирах вилката нарочно не притегнах болта, за да видя как ще е, и вече 300 км всичко е наред. Иначе старата вилка също претърпя заваряване и сега ми е в багажника. Само чакам пак да се скъса и да я изненадам

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 17 мар 2010, 12:35
от escorttd1
Горе-долу на същото място. Малко по-близо до болта.
Интересното беше че и скъсана вилката си работеше, просто се клатеше повече, което означава че не се е скъсала от усилието на съединителя.
Стягай хубаво болта защото ще поразиш шлица ако караш с хлабав болт.
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 10 фев 2012, 14:54
от Invader
За съжаление пак трябва да си повдигна темата!
През април 2009 г. смених за първи път съединителя (комплект скъп Валео). След около 35-40000 км, т.е. през февруари 2011 г. пак го смених (комплект някакъв евтин). Сега 20000 км след последната смяна пак имам проблеми

Този път без да чупи вилки и тресчотки! Направо хряс

Първо трудно взе да влиза от 3->2, после 1-ва, после 2-ра, 3-та и задна

При изгасен двигател скоростите си влизат без проблем, така че изключвам скоростната кутия. Поради финансови причини в най-добрия случай ще мога да я ремонтирам чак в края на другата седмица. Подозирам, че пак е изяден или счупен притискателния диск ама не съм сигурен. На какво се дължи този проблем според вас. Крива ос или нещо друго! Майсторите са ми приятели, така че ги изключвам. Баси късмета с тоя форд

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 10 фев 2012, 19:17
от ЯЛТА
Много сложен проблем, а не съм точно наясно технологично с тези агрегати. Има случаи в които да е износен лагера на маховика, дефектен кожух на съединителя. Просто трябва специалисти по скоростни кутии-съединител да видят колата. Но мисля при всички случаи че е някакво несъосие.
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 10 фев 2012, 20:33
от THB
Здравей на моето мондео имах следния проблем тази вилка се вадеше от гумения тампон както съм в движение и оставах без съединител. та малко я моднахме в завода да не излиза искара така доста време един ден реших да отида на морето но там точно на последният ден като си тръгвахме съединителя ми пак хлътна взех да разглобявам в Поморие (голям филм беше) и установих 4е се е скъсала то4но на същото място на което си посочил търсихме заварчик в поморие намерихме с 300 зора стана горе долу (временна работа) колкото да се приберем в стара загора и си викам ааа нова ще си копувам отиам до магазина и ми викат 135 лв ааа няма да е та какво направих взех си една 2ра употреба махнах и тупуза (служи само за обиране на вибрациите) и сега 1 година и нагоре всичко е супер само като натисна съединителя и се чува звука на двигателя което даже ме кефи до някуде
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 11 фев 2012, 00:56
от HACKO
На комшията съм му я заварил преди повече от година и си върви. Дизел с топуз, не сме валяли топуза. На Бензиновите няма топуз и май не се чупи.
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 11 фев 2012, 08:59
от Nebhotep
Мойта е бензинова и е с топуз! Проверете съосието на педалите, ако там нещо не в ред оказва напрежение върху вилката и се чупи. На баща ми форда имаше този проблем, сменихме падалите, оста и тресчотката и ваче не чупи вилки. Успех!
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 11 фев 2012, 11:47
от HACKO
И по какъв начин, нещо което е свързано с гъвкава връзка (жило) ще окаже въздействие, за бързо чупене на тресчотката съм съгласен но за вилката....не?
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 15 фев 2012, 14:02
от Invader
Колеги, оказа се че пак се скъсала вилката, и то не на заварката а около нея. Намерих си вилка втора употреба и преди малко я монтирах. Обаче сега педалът ми отделя много долу - на 2-3 см от ламарината и първа и особено задна скорост влизат много трудно. Пробвах да регулирам ходът на педала от болта с вътрешния шестограм, но не успях. В каква посока трябва да навивам болта и има ли друг начин за регулиране на педала? Мерси

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 15 фев 2012, 14:55
от Nebhotep
Обратно на часовниковата стрелка се сваля надолу, а по часовниковата се вдига нагоре!
Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!
Публикувано: 15 фев 2012, 15:13
от Invader
Мерси за бързият отговор
