Страница 1 от 2

Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 15 мар 2010, 11:00
от fiestazetec
След проблема в тази тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=36400" onclick="window.open(this.href);return false;
който уж беше разрешен, не карах на дълги разстояния и с големи скорости една седмица. Вчера ми се наложи да карам 100км, по магистрала, по средата ми светна вече сменения датчик, че нямам масло, как го е изял мотора 2-2.5 литра , не знам.
Имах масло, спрях за 10 мин, налях 1 литър, стигнах, пак светна...Спрях, колата от 1 седмица правеи шум, тракане като дизел, само при определени обороти. Докараха ми я пред нас, без масло пак, не мога да разбера как е станало, гледам отдолу, не виждам омасляване или теч, откъде тече не знам...
Няма начин мисля да се оправи, решението или друг, същия двигател от друга кола за 500 или за скрап да ми дадат 300-350 евро и да си събирам пари за друга Фиеста...Пълна простотия и некомпетентност от тия механици...Уж оправиха всичко, то какво стана...

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 15 мар 2010, 19:30
от fiestazetec
ДАйте някой съвет, да оправям някакси поетапно двигателя, или да го сменям целия, да отива за скрап...?
Не знам какво да я правя така, колата, май ще си ходи завинаги...

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 15 мар 2010, 20:02
от cockyhotty
Да нямаш спукан блок или глава, че изчезва така брутално маслото? Вече е твърде късно да се оправя тоя мотор, заминал е. Отпиши го.

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 16 мар 2010, 14:29
от fiestazetec
Гледахме, няма нито една капка на мястото, където съм спрял...
Според най-експертното мнение- закривена геометрия на коляновия вал, оттам биела, сегмент, клапани, всичко по дяволите...
Гледам тия дни един Ескорт 1.3 металик, ако е добър, дано да се споразумея за прилична цена, или ще чакам за друга.

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 16 мар 2010, 15:04
от cockyhotty
Мда, ясно. Имах в предвид да няма пукнатина вътре някъде в блока около маслени магистрали и да смуче маслото от там. Странна работа. Ама всичко си е на късмет. Успех с търсенето на нова кола. Гледай тоя път да и замериш компресия+пълна диагностика, че мамата си е е....! Поздрави!

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 16 мар 2010, 17:35
от stiano
Ако си я прегрявал може и да си здухала гарнитурата и да изтича в някои цилиндар щом няма теч значе хвърля маслото когато е под налягане демек като работи двигателя, все едно отвори и главата и гледаи там е проблема.

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 16 мар 2010, 19:28
от fiestazetec
Не съм я прегрявал, проблемът стана заради датчика, който не сработи и карах известно време без масло, може би 5-10км...Все пак, за да стане това, би трябвало да се е случило нещо...
След като смениха леглата на коляновия вал, тези които са от специална сплав, смениха маслото с по-гъсто, филтъра с нов, 1 седмица вдигаше шум, малко, но се чуваше. Нито една капка масло, всеки път като спирах после проверявях там където съм спрял за петна/капки масло, нищо...Всяка сутрин, преди тръгване, студен двигател, на равно място проверявах за нивото на маслото, всичко беше наред 1 седмица. Проверявах нивото и ако спирах примерно за работа, по 5-6-7 часа, пак никакъв проблем...
Като тръгнах обаче извънградско, с по-големи обороти, съответно натоварвания, и двигателя "изяде маслото" за по-малко от 70 изминати км. Нито е пушеше отзад, гледах го двигателя няколко пъти за евентуален теч- отдолу, отгоре, от почти всички възможни страни. Не видях нищо...
Като отворих капачката за маслото, не ме е лъхало на бензин, да е смесило с маслото не...Пръчката на маслото си беше точно както я бях оставил, просто като светна вече сменения с нов датчик, че няма масло, като извадих пръчката, обикновено има малко масло, беше суха...
Добавих масло, 1.5 литраи така още 5-10 км, и спрях, защото се уплаших...Това е...След това ми я докараха пред нас...
Май отива за скрап...

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 17 мар 2010, 02:11
от xtremeracer
Можеше да премерите поне налягането на маслената помпа ;): .Ако не пуши отзад и не тече то няма как да харчи масло!!!!Нещо са те уплашили май!!! :mrgreen:

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 17 мар 2010, 09:09
от HACKO
xtremeracer написа:Можеше да премерите поне налягането на маслената помпа ;): .Ако не пуши отзад и не тече то няма как да харчи масло!!!!Нещо са те уплашили май!!! :mrgreen:
Какво общо има налягането на помпата, маслото го няма а двигателя не е олят с масло, единствения път навън е през ауспуха. При 80-100км/ч не може да видиш дали пуши.
Идеята с прегорялата гарнитура е интересна. Проблема е че колата не е във България.

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 17 мар 2010, 12:53
от fiestazetec
За плашене, яко съм се стреснал явно, беше през нощта, на яко риск може би тръгнах...
Днес сутринта я видях, маслото си е там, просто аз като съм спирал, колата е била със загрят двигател и маслото се е разкарало яко из него...
Добре, че налях не много масло, та сега си е точно на мах линията...Но го яде, пробвах да запаля, облаче бял дим, като подам повече газ, към 1500 оборота, се изпуска по малко бял дим...Явно го гори маслото така...Иначе шумът е сериозен, дере нещо вътре, не ми се иска да го отварят, защото после може да не мога да платя за всичката работа...Само при поддържане под 2000 оборота, към 1500, не вдига никакъв шум...Става явно за каране на къси разстояния до 5-6 км, преди да загрее и да почне да бучи...Я бутало е задрало, я някакви сегменти, клапани без масло останали преди...
Това с датчика дето е присветвал, освен за нивото на маслото е и за налягането му, може би като съм вдигнал повече обороти, заради карането по магистралата, явно налягането на маслото из двигателя е било твърде голямо...
Приемам всичко за моя грешка, недоглеждане, незнание, уж гледах по колата всичко да е що-годе наред...Сега гледам напред, един Ескорт 1.3 набор на мойта Мазда/Фиеста е, дано да излезе добър като отида да го гледам...Поне има повече неща от сегашната ми кола, ще трябва яко да се пазаря, искат поне 70-80% повече от цените в БГ...

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 18 мар 2010, 13:38
от tushan
според мен е издухала гарнитура или спукана глава.по-вероятно първото.

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 18 мар 2010, 18:22
от fiestazetec
Днес ще ходя за "смъртния акт" да я видят отгоре как е при клапаните...Поне ще ми кажат без да плащам този път...

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 18 мар 2010, 19:06
от viksata
fiestazetec написа:Днес ще ходя за "смъртния акт" да я видят отгоре как е при клапаните...Поне ще ми кажат без да плащам този път...
Добре де а водата как е ?
Маслото на боза ли е ?

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 18 мар 2010, 20:30
от HACKO
viksata написа:......
Маслото на боза ли е ?
Не е задължително

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 19 мар 2010, 11:46
от fiestazetec
Антифриза е Ок, парното спря обаче, проблемът е в прословутото моторче, което достатъчно много хора се оплакват...
За каране на колата до 5-6км из града, докато загрее, става, но върви трудно...Пуши бяло отзад, поне 1 клапан задира, нарушена е цялата геометрия на биели, бутала, на коляновия вал...Гори масло...през сегмент или сегменти...
Иначе тия дни ще ходя на последния възможен майстор тука в града, обиколих всички, искат безумно много пари...
Дано да стане.

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 20 мар 2010, 14:04
от fiestazetec
Ще сменят двигателя, решено е вече...Добре че тука нямат такъв закон за пререгистрация да ходя, да четат разни номера по двигателя, само отивам и сменят...Дори новият двигател е по-нов, 1998-а, на 96 хил.км, значи се връщам обратно в изходно положение, както я купих...дават ми и някаква гаранция дори, ще сменят ролки, ремък, термостат, свещи, кабели, сензори...

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 20 мар 2010, 16:43
от bateto_toshko
fiestazetec написа:Ще сменят двигателя, решено е вече...Добре че тука нямат такъв закон за пререгистрация да ходя, да четат разни номера по двигателя, само отивам и сменят...Дори новият двигател е по-нов, 1998-а, на 96 хил.км, значи се връщам обратно в изходно положение, както я купих...дават ми и някаква гаранция дори, ще сменят ролки, ремък, термостат, свещи, кабели, сензори...
това със гаранцията звучи добре , само че ги питай какво по точно в детайли покрива тя и при какви условия важи , че инак знае ли човек на какви играчи попада.....

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 20 мар 2010, 18:35
от HACKO
Вземи фактура, на която е написан номера на двигателя който слагат. Със нея после ще можеш ако искаш да я регистрираш в Б-я. Задължително е фактурата да е на името на собственика на колата по талон (ако не се води на тебе).

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 22 мар 2010, 11:09
от fiestazetec
Двигателят ще е от морга...Няма да я докарвам в България, не ми се кара 3500 км...
В България- друга Фиеста, по-нова, на по-нормална цена...

Re: Вече наистина умря мотора...RIP Mazda 121

Публикувано: 22 мар 2010, 17:37
от HACKO
Тогава няма да ти трябва, освен ако законодателството в съответната страна не го изисква.
Това което казваш за по-нова на по-сносна цена е много относително. Вярно при кола втора употреба няма нищо сигурно, обаче като знам какви коли (във какво състояние) се внасят в Б-я и как се ремонтират за да могат да се продадат на тези "сносни" цени, че и печалба за джамбазина да има (като им слушаш приказките на пазара, направо излиза че ги продават под цената на която са я купили =)): ).