Страница 1 от 1
					
				Турбото не работи
				Публикувано: 17 мар 2010, 10:57
				от Nikkei
				Здравейте,
Карам 1.8 TDDI Турбо 90 к.с.  Това турбо не работи или почти не работи, защото само на 2-ра предавка към 1700-1800 оборота от време на време го усещам, че се включва, но и бързо изключва. На други предавки изобщо не включва. От тука ми идва на идея, че не е съвсем умряло турбото. Някой може ли да сподели от къде да започна с търсенето на проблема? Казаха ми, че е било заминало турбото, ама ако е заминала изобщо няма да се включва.
На компютърна диагностика казаха, че било всичко ок.
			 
			
					
				Re: Турбото не работи
				Публикувано: 17 мар 2010, 14:53
				от Alexi
				това че не включва не значи че е умряло - може клапана му да е дефектирал ,както и много други неща
			 
			
					
				Re: Турбото не работи
				Публикувано: 17 мар 2010, 17:06
				от lorinzar
				може да е от клапана на мен се беше извадило едно  маркуче и така не работеше  някой път се включи някой път не
			 
			
					
				Re: Турбото не работи
				Публикувано: 18 мар 2010, 14:20
				от Miri4
				Alexi написа:това че не включва не значи че е умряло - може клапана му да е дефектирал ,както и много други неща
Колега ,би ли обяснил какъв етоя клапан на турбото,какво върши и къде се намира.На моя двигател не знам да има такова нещо.
 
			
					
				Re: Турбото не работи
				Публикувано: 18 мар 2010, 14:45
				от Alexi
				клапана на турбото регулира налягането на турбината ,намира се на самата турбина .. има няколко вида клапани в зависимост от начина на управление ,твоя вероятно е вакумен по новите са по сложни .. виж вакума към него да не е напукан/задръстен .
			 
			
					
				Re: Турбото не работи
				Публикувано: 18 мар 2010, 16:21
				от lorinzar
				точно вакума на мен се беше извадило маркучето аз си мислих че кой знае какво е станало
			 
			
					
				Re: Турбото не работи
				Публикувано: 18 мар 2010, 17:29
				от BogiiDAr
				Според документите турбокомпресора на двигател 1,8 ТДИ се включва на 2100 оборота. Клапана на турбокомпенсацията се намира от предната страна на ГНП-то отдолу под авансаторния клапан(този с двойния кабел) в него влиза едно тънко гумено мъркуче което започва от една тънка метална тръба(за моделите до 2000 година) по тази тръба клапан "съди" за налягането на въздуха в турбото и кара ГНП то да подава повече гориво
Ефекта който описваш  може да се дължи и на блокиране на ЕГР клапана, тогава изгорелите газове навлизат в чистия въздух и колата губи мощност...
			 
			
					
				Re: Турбото не работи
				Публикувано: 18 мар 2010, 18:10
				от gazetto
				BogiiDAr написа:Според документите турбокомпресора на двигател 1,8 ТДИ се включва на 2100 оборота. Клапана на турбокомпенсацията се намира от предната страна на ГНП-то отдолу под авансаторния клапан(този с двойния кабел) в него влиза едно тънко гумено мъркуче което започва от една тънка метална тръба(за моделите до 2000 година) по тази тръба клапан "съди" за налягането на въздуха в турбото и кара ГНП то да подава повече гориво
Ефекта който описваш  може да се дължи и на блокиране на ЕГР клапана, тогава изгорелите газове навлизат в чистия въздух и колата губи мощност...
Тва е за ескорт,мондео.При фокуса е по-различно.При него вече помпата не е Лукас,а бош ВП (ако бъркам,нека ме поправят за модела).Такава слагат на ФВ груп,хонда......и още други.Така че няма нищо общо с тва което описваш.
 
			
					
				Re: Турбото не работи
				Публикувано: 18 мар 2010, 19:43
				от lorinzar
				какво общо има помпата с турбината
			 
			
					
				Re: Турбото не работи
				Публикувано: 19 мар 2010, 09:12
				от gazetto
				lorinzar написа:какво общо има помпата с турбината
 Ако не ти работи клапана на турбото (при старото 1.8 ТД) ,който се намира на помпата отпред,няма да имаш турбо.Но при колегата с фокуса е по-различно.В предния пост обясних на колегата защо това което е написал не е вярно.Дефектите които той описва са за ескорт,мондео с 1.8тд,но не и за фокус.
 
			
					
				Re: Турбото не работи
				Публикувано: 19 мар 2010, 18:56
				от Miri4
				Значи..... при 1.8 ТДЦИ турбината е с променлива геометрия.  Направляващите лопатки се движат от специална електроника . Тя задвижва някякво буталце а път то бута лопатките.Идеята е да се поддържа постоянно налягане на турбината при различните обороти. За това  си мисля,че тук няма клапан като при обикновенните турбини.