Страница 1 от 2
ТУРБО - Мощност
Публикувано: 08 апр 2010, 13:01
от gornataol
Здравейете колеги,
От скоро карам Форд Фокус 1,8 Дизел 2001 година. Има един проблем който не мога да установя от какво е...:
когато колата е студена, т.е. не достигнала работна температура след 2000 оборота турбото се включва и колата има необходимата мощност и пъргавина... Когато загрее, стигне номрална работна температура турбото спира да работи респективно ускорението и мощността е намалена... особенно е неприятно на дълъг път ...
Какъв би бил проблема? Ако може да ме насочите...
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 08 апр 2010, 14:07
от diesel1.6
Повредена ГНП и/или електронен блок, и/или запушен повече от търпимото катализатор или грешно работещ ЕГР.
Турбото вероятно си работи винаги както трябва. Някъде от 1700-1750 оборота започва да има мощност в повече, 2000 е много късно за начало при изправна кола.
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 08 апр 2010, 15:27
от MapTo_D
Или...когато е студена колата се подава повече гориво за по-бързо достигане на нормална работна температура, може би за това върви повече, а след загряване си върви както трябва...какъв е точно двигателя 90,100, 115 кс ?
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 08 апр 2010, 17:23
от diesel1.6
На 1,8тд-то като е студена се променя центровката за да върви нормално - за да не се налага да се добавя повече нафта (което става с повече газ обикновено) и да се вдига разхода и вреди на природата. Това е със системата за студен двигател, която не ми е много ясна. Подаване на допълнително гориво има от регулаторът за ниските обороти, ако вземат да падат, се стреми да ги поддържа - но това е само за празен ход (850 или 1000 според климатик, задна, ...) и не се усеща на ход.
Обичайно нещо се поврежда и или електрониката се обърква или нещо в помпата и корекцията остава дори и след загряване - е тогава вече е тъпо. От това тръгват отзивите за тромав 1,8тд/тди.
Въпросната кола като е с малко нафта как върви? С 10 - 20 лв над резервата, или направо на резерва? Има ли разлика с пълен резервоар?
Ей сега прочетох това тука
http://www.pgtehford.hit.bg/centre.html" onclick="window.open(this.href);return false; за техникума в София "Хенри Форд". Мй могат да правят диагностика на тези неща (говоря за електрониката).
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 09 апр 2010, 08:35
от gornataol
Колата е 66 КW.
Относно работата на мотора: роботи в норма т.е. без да притриса, с нормални обороти на празен ход 800. разхода на гориво е нормален в градски условия и извън града. Странното е че и при загрял двигател поняйкога върви номрално с ускорение...
Препоръчайте ми сервиз за диагностика в София на този проблем...
Благодаря
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 09 апр 2010, 12:31
от diesel1.6
gornataol написа:Колата е 66 КW. Странното е че и при загрял двигател поняйкога върви номрално с ускорение...
Благодаря
Може да е МАФ, заяждащ клапан в помпата, неплътни горивопроводи и гълтане на въздух, или друга електроника - умна дюза, захранване на електрониката и т.н.
Дали не върви по-добре, когато е празен резервоарът?
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 12 апр 2010, 13:06
от gornataol
Проблема се появаява независимо дали е пълен или празен резервоара...
Вчере пътувах доста извън града. Забелязвам следното: когато спра колата и мотора е загрял ( за почивка примерно след дълго каране) и после потегля колата работи с нормалното си ускорение т.е. няма проблем, но като продължа да карам след известно време пак се спъва т.е. няма го вече това ускорение което е нормално според мен...
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 12 апр 2010, 13:11
от Staiger
а дали не е от катализатора
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 12 апр 2010, 17:44
от diesel1.6
Би трявбвало да има разлика след като светне лампата за липса на нафта.
катализаторът може да се попрочисти с ударна доза добавка за цетаново число или каране с биодизел. И пътуване извън града с добра скорост и минимално равномерно подаване на газ. Да не пуши, но да е натоварена колата. При мене това означава 100-115.
А, сетих се нещо ужасно тъпо - това ми прилича на разместена "подплата" на капака или друга част от въздуховода за междинното охлаждане. Имаш ли такова (интеркулер)? Или спукан такъв. Примерно при мондео има едно кече, което пада и запушва канала - а той е висок 2-3-4 см и колата умира. При мене е подпряно вече със смаччкано шише от минерална вода

. Изкарах си акъла когато колата си смени вървенето - но и разхода към по-зле.
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 15 апр 2010, 13:48
от gornataol
Всъщност няма проблеми с кори и т.н. всичко си е нормално огледал съм я както трябва.
Забелязах обаче следното: в града след като е загряла колата и е спряла да се ускорява, т.е. работи без турбо, изгасих мотора на един сфетофар, и след като стартирах всичко се оправи. т.е. предполагам че грешката се изчисти...
Предположения?
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 15 апр 2010, 15:56
от petar55
Колега смени датчика за темература на двигателя.След като загрее подава невярна информация към компа и той намамалява количеството гориво.Или може да имаш лош контакт в някой куплунг.Пръскаш с контактен спрей всички връзки,но по няколко пъти трябва да разедениш куплунзите за да падне окисния слой.
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 16 апр 2010, 00:42
от diesel1.6
Ако правилно съм разбрал модела на мотора като 1,8 тди - с механична помпа (Лукас), "компютърът" не влияе на количеството на горивото. Електрониката командва само един авансатор за работа при частично натоварване, ЕГР и оборотите на празен ход. Проблемите идват от грешни команди или грешна работа на споменатия авансатор, що се отнася до електрониката.
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 16 апр 2010, 12:26
от gornataol
Всъщност има една странност която ми прави впечетление: когато извадя ключа стрелката на горивомера и температурат застават на 12 часа.
Това нормално ли е при този модел?
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 18 апр 2010, 07:51
от miroburgas
Колега, незнам дали съм прав ,но моят модел S-max-2006 е с адаптиране на компа,така знам са и Вектрите от 1998 год.Може да пробваш- следното-агресивно каране по магистрала и извънградско
около 100-120 км .Компютъра ще наложи твоята програма в/у заводската и ще почне да работи
на комбинираната програма за всекидневието с повече хъс.Имай пред вид ,че вървенето означава и разход.Друго- тези 100-120 км не гаси колата,след това на следващо палене и каране пусни един
е-мейл да ми кажеш за резултата-Миро ,
estel_bs@abv.bg
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 21 апр 2010, 20:50
от FORD___MONDEO
Провери си маркучите за вакуума да няма откачен или спукан маркуч.
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 21 апр 2010, 22:12
от DTM
Колеги стига му писахте на човека, кой каквото чул.
Особено @diesel1.6, колега ти на Фокус с дизелов мотор отварял ли си капака?
Пък и му обясняваш за механични помпи и т.н. С ел. помпа са тея Фокуси TDdi, така не безизвестната BOSCH VP 44.
Ето един линк, където се обсъждат проблемите и ремонтите на въпросните помпи, което не означава, че човека има проблем с помпата естествено. Давам линка, ако някой му се чете за тея помпи има достатъчно ноухау.
http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... 535&page=5" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Издразних се от факта, че стрелянето на посоки е изключително неприятно. Най-добре е една компютърна диагностика от компетентни хора на подходящо място за целта, което е доста трудно да се намери. Колега сподели от къде си, за да може да те насочим къде биха ти помогнали поне с диагностиката.
По тея двигатели TDdi системата за гориво подаване е доста скъпа и за подръжка и за подмяна на каквото и да е. Част от елементите и, дори са по-скъпи и от на Common Rail-те. Въпросната помпа е истински пример за това.
Колега, симптомите са изключително разностранни, както ги описваш и най-добре е да се закачи някъде и да се види дали има записани грешки и т.н.
Ако разбираш достатъчно може и сам да си провериш по-лесните и обикновенни неща, като вакуумните линии около EGR клапана, същите към соленоидния клапан които управлява въпросния EGR клапан.
Маркучите /дебелите/ на intercooler-a за пропуски, познава се по омасляването им.
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 22 апр 2010, 08:35
от Alexi
така като чета колата влиза в авариен режим като покараш ,а причината за това най лесно ще се разбере с една читава диагностика
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 22 апр 2010, 10:47
от diesel1.6
От описанието на колата
Регистриран на: Чет 08 Апр, 2010 10:52
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDI 2001
съдя, че е с двигател 1,8 тди. Мисля, че дори попитах дали е с механична помпа или нещо по-ново.
Аз коментирам за двигателя 1,8 турбо дизел с междинно охлаждане след турбото с механичната помпа. Ако не е този мотор, е напълно излишно да коментирам - но това пише в профила.
Всички други двигатели имат повече възможности за диагностика и по-други проблеми.
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 22 апр 2010, 16:54
от gazetto
diesel1.6 написа:От описанието на колата
Регистриран на: Чет 08 Апр, 2010 10:52
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDI 2001
съдя, че е с двигател 1,8 тди. Мисля, че дори попитах дали е с механична помпа или нещо по-ново.
Аз коментирам за двигателя 1,8 турбо дизел с междинно охлаждане след турбото с механичната помпа. Ако не е този мотор, е напълно излишно да коментирам - но това пише в профила.
Всички други двигатели имат повече възможности за диагностика и по-други проблеми.
Фокус няма с механична помпа.Те са при мондео и ескорт.На брат ми го прави този номер сега (хонда Акорд 2.0 ТДИ).Хондата е с помпа бош ВП44 (подобна като на фокуса).При хондата има един клапан представляващ като плочка и в нея влиза мъркуч с вакум.При него тая плочка се е задръстила с некви мръсотийки.Тва е подобно като клапана на турбото при Фолксваген груп.Незнам при фокуса как е.Но според мен е нещо подобно или нещо по вакумите.Като откриеш проблема пиши.Интересно ми е,щот и аз съм се прицелил в такъв фокус и да съм подготвен.
Re: ТУРБО - Мощност
Публикувано: 30 апр 2010, 20:49
от gornataol
Здравейте колеги,
Днес направих диагностика в сервиз на Форд (МОТО ПФОЕ). След като закачихме на компютъра и обясних какви са симптомите - се оказа че ЕГР клапана не затваря в границите които са посочени в характеристиките, т.е момчето от сервиза ми показа графиките и се вижда че на празен ход клапана не затваря при 3000 об/мин както трябвало и малко закъснява със затварянето. На кратко клапана не работи коректно. Също показа грешка на сензора за вакум който е свързан с ЕГР-а. Обяснението бе че те са свързани-двата датчика и грешката вероятно е комбинирана с натрупване. Цената обаче на ЕГР е направо помрачителна

егати частите (БМВ 5 та серия има по евтени части... ) Предложи ми да изолираме ЕГР т.е. да го запушим... но за сега не го направихме.
Някой да се сблъсквал с този проблем?