Масло във въздушния филтър и бял пушек от ауспуха

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
fbcrew
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 17 ное 2007, 11:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3 mi 1993г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Масло във въздушния филтър и бял пушек от ауспуха

Мнение от fbcrew » 15 апр 2010, 02:10

Здравейте,
Имам следния проблем. При студено време (особено зимата) колата пуши яко първата 1-2 мин. докато загрее малко. Установих, че маслото намалява и лампичката се задържа малко при палене. Това означава, че белия пушек е от маслото - демек гори масло. Другия проблем е, че хвърля масло във въздушния филтър. Според мене има два възможни случая:
1. Двигателя да е за основен ремонт.
2. Има луфт някъде и от студеното време се отваря повече. Като загрее малко колата се затваря от температурните разширения и спира да гори масло. Не разбирам много от ДВГ, но според мене има две места от където може да попадне масло в двигателя. През сегментите (вариант 1 - основен ремонт) и през клапаните (вариант 2 ). Само съм чувал (не знам какво представляват) гумичките на клапаните и си мисля, че може да е от тях.
Въпроса ми е дали на диагностика мога да разбера дали колата е за основен ремонт? Всякакви съвети ще са от полза. :) Защото ако не е значи най-вероятно са тези гумички (поне аз така предполагам).

Благодаря!

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1346
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло във въздушния филтър и бял пушек от ауспуха

Мнение от vargala81 » 15 апр 2010, 10:06

Аз имам подобен проблем само, че при мен започва да пуши след 2 та мин.Пуши само зимния сезон когато климата на вън е влажен, в момента също е влажен но не пуши.Пуши само като работи на място, например на светофар, когато потегля пуши докато превклуча на 2 ра скорост и така докато мина 5-6 км, после спира да пуши.Масло ми гори 4-500 гр за 12000 км. във въздушния филтър ми влиза малко количество масло но аз там си имам заводски едно тампонче което го убира.Според мен това се дължи на прекълено богата смес,
  • 1 во- колата работи на смукач и компа подава повече бензин.
  • 2 ро-от влажния климат се навлажнява и филтъра и става още по-зле
  • А ти си провери вентилацията на картера, щом ти гори и качва масло във филтъра значи имаш запушване някъде.Ако и ламбда сондата не ти е наред става страшно, как ти е разхода на бензин? иди на газ анализатор.

Потребителски аватар
fbcrew
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 17 ное 2007, 11:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3 mi 1993г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло във въздушния филтър и бял пушек от ауспуха

Мнение от fbcrew » 15 апр 2010, 12:30

Ми разхода на бензин е 8 л. градско и под 6 л. извън градско ако се кара до 100-110 км/ч. Въпроса е, че за зимата съм сипал 1л масло и вече го няма и пак трябва да доливам. А и смърди много като запаля сутрин и не е приятно и за мене и за околните :shock:

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1346
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло във въздушния филтър и бял пушек от ауспуха

Мнение от vargala81 » 15 апр 2010, 16:50

Провери си тая вентилация на картера.Имаш два маркуча, единия идва от картера и влиза в капака на клапаните а другия от капака на клапаните отива във въздушния филтър.Когато е запушена тая вентилация гори масло а и двигатела се мъчи.Имаше една тема за един клапан на тая вентилация, ако я намеря ще ти я пусна.
  • Ето намерих я

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта