проблем в сколостната кутия или дифеенциала
Публикувано: 25 май 2010, 20:58
Колеги здравейте,
в автомобила от профила ми от известно време се получи периодичен, неравномерен шум, виене, като на повреден лагер. Предположих, че е от гума, доизносвам зимни гуми. Днес привечер, се отбих в автосервиз на познати и решихме да проверим какво се случва. Свалихме дясната предна гума, защото оттам се чуваше шума. На баланса от вътрешната страна на джантата има ивица износване на оловото, трие някъде. Включих на втора скорост и автомобила започна да се тресе. Главината спира, сякаш заработва спирачния апарат и отново тръгва, в същото време двигатела се опитва да излезе от моторния отсек. Свлихме и лявата гума и отново на скорост форсирам. Чува се тракане и задържане в скоростната кутия. Двигателя се усуква. Дългата полуоска, от лявата страна мята, като че ли е крива. Погледнахме в една свалена скоростна кутия диференциала. Полуоските лагеруват на лагер и краят им е зацепен с шлици в диференциала. Мислихме, разсъждавахме...дали е възможно да се събори лагер, да е рзкъсан сепаратор и да се съберат сачмите за да задържа и после да отпуска или е друга причината. Монтьорите са опитни, не могат да си обяснят какво се е случило, не са имали подобен проблем. Така или иначе, ще се сваля скоростната кутия за да видим как са нещата. Изминал съм с този шум повече от 1000 километра, успокоявайки се, че причината е в гумата /имал съм подобен случай/ но днес ми настръхнаха косите от това тракане. Написах ви за да разбера дали някой от вас е имал подобна случка и каква е причината.
Времето се затопля, прегледайте автомобилите си и правете резервации отрано и навреме за морето. Гърците тази година ще изпуснат сезона и на нас май ще ни е солено по плажовете. И умната с бирата...да е с повече мезе! А какво се е сучило, разбира се, ще ви разкаже. Хубава вечер на всички.
в автомобила от профила ми от известно време се получи периодичен, неравномерен шум, виене, като на повреден лагер. Предположих, че е от гума, доизносвам зимни гуми. Днес привечер, се отбих в автосервиз на познати и решихме да проверим какво се случва. Свалихме дясната предна гума, защото оттам се чуваше шума. На баланса от вътрешната страна на джантата има ивица износване на оловото, трие някъде. Включих на втора скорост и автомобила започна да се тресе. Главината спира, сякаш заработва спирачния апарат и отново тръгва, в същото време двигатела се опитва да излезе от моторния отсек. Свлихме и лявата гума и отново на скорост форсирам. Чува се тракане и задържане в скоростната кутия. Двигателя се усуква. Дългата полуоска, от лявата страна мята, като че ли е крива. Погледнахме в една свалена скоростна кутия диференциала. Полуоските лагеруват на лагер и краят им е зацепен с шлици в диференциала. Мислихме, разсъждавахме...дали е възможно да се събори лагер, да е рзкъсан сепаратор и да се съберат сачмите за да задържа и после да отпуска или е друга причината. Монтьорите са опитни, не могат да си обяснят какво се е случило, не са имали подобен проблем. Така или иначе, ще се сваля скоростната кутия за да видим как са нещата. Изминал съм с този шум повече от 1000 километра, успокоявайки се, че причината е в гумата /имал съм подобен случай/ но днес ми настръхнаха косите от това тракане. Написах ви за да разбера дали някой от вас е имал подобна случка и каква е причината.
Времето се затопля, прегледайте автомобилите си и правете резервации отрано и навреме за морето. Гърците тази година ще изпуснат сезона и на нас май ще ни е солено по плажовете. И умната с бирата...да е с повече мезе! А какво се е сучило, разбира се, ще ви разкаже. Хубава вечер на всички.