Страница 1 от 2
За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 02 юни 2010, 22:41
от Miri4
На колата ми от профила си сложих манометър на турбината.Прави ми впечатление,че започва да надува след 2000 оборота и при 4000 стига до 1,5 атм.По това което съм чел за турбините с променлива геометрия идеята е ,че те трябва да правят налягане и при 1000 об.Чудя се дали това е нормално или има нещо нередно .Знае се ,че нормалните турбини започват да надуват след 2000об.
Моля ако някой е слагал монометър на такава турбина да сподели.
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 02 юни 2010, 23:00
от MapTo_D
Хммм, интересно, аз нямам манометър, но си мисля, че твоята надува малко късно. Не знам дали трябва да надува още от 1000 оборота, но съм почти убеден че трябва да го прави преди 2000, все пак на 1750 или 1850 беше се постига максималния въртящ момент и е логично турбината да е надула според мен. Като правих диагностика на моята и като ми каза човека че надува до 1.5 се уплаших малко, помислих че е доста и има проблем от чипа, но сега съм спокоен вече щом казваш че и твоята надува толкова. Евентуално може да погледнеш за пропуск някъде по турбо пътя...оттам да губи налягане и евентуално това да е причина за късния надув...само предполагам без изобщо да съм сигурен.
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 05 юни 2010, 18:35
от Miri4
Подозренията ми се оказаха основателни.При работа на ПХ няма налягане но като натиснах леко лостчето на вакуумния регулатор на геометрията веднага се появи нялягане от 0,25 атм. при 800 об. от там при 2000 об. налягането вече е 0,8 атм ,при 3000- 1,2 атм. а при 4000-1,5 атм. Мисля ,че това вече е нормално. За съжаление има някякво задържане на геометрията и на практика сега си работи като обикновенна турбина.Някаква идея да се оправи положението без да се сваля турбината?
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 05 юни 2010, 20:43
от MapTo_D
Miri4 написа:Подозренията ми се оказаха основателни.При работа на ПХ няма налягане но като натиснах леко лостчето на вакуумния регулатор на геометрията веднага се появи нялягане от 0,25 атм. при 800 об. от там при 2000 об. налягането вече е 0,8 атм ,при 3000- 1,2 атм. а при 4000-1,5 атм. Мисля ,че това вече е нормално. За съжаление има някякво задържане на геометрията и на практика сега си работи като обикновенна турбина.Някаква идея да се оправи положението без да се сваля турбината?
От четенето в дизел-клуб-а се оправя с каране извънградско с повечко гас...по този начин се раздвижвала геометрията, иначе най-добре сваляне и почистване. Може ли малко снимки къде точно е този вакуумен регулатор на геометрията?
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 06 юни 2010, 14:53
от Miri4
Намира се отдолу на самата турбина и е едно цяло с нея.Като гледаш отгоре има едно палче което прави връзката м-у вакуумния регулатор и геометрията. Аз него натискам леко и всичко се оправя но след загасване и отново палене си остава в блокирало положение .Има някякво механично заяждане но не ми се разбутва колата.
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 06 юни 2010, 20:37
от julii
здрасти колега,и аз съм с такъв фокусник,и със същиа проблем.геометрията ми беше блокирала като при теб,доста пъти и аз бутах лостчето на вакуум клапана но реших да я сваля и да я почистя.след тази операция колата се промени драстично но до едно време и след това пак започна да блокира,говорих с един маистор и той ми каза като я карам извънградско да я карам как си трябва за да издуха нагара и че това е решението щото са ни много хубави горивата,но моита турбина се разсвири като че ли е спукан някои маркуч и изпуска от някъде,но след като я разгледах и видях че всички маркучи са наред реших да я карам и да не се кося,до вчера като колата спря да свири и започна да вие като хидравликата на пасат 2.свалих въздушния филтър и тръбата до турбото пипнах оста на турбото и като усетих че има луфт разбрах че е заминала тъпата турбинка.взех друга втора употреба и от 9 вечерта към 4.30 сутринта започнах тестовете и за момента колата върви и има едно свирене на което ако не се заслушаш няма да го чуешно само като я запаля и работи на празен ход.иначе другата преди един месец беше перфектна и след един месец е за боклука и не мога да си го обясня как стана това,затова извън града гас до дупка и това е.А искам да питам относно манометъра как се слага от къде да го купя,вакум откъде да дръпна?

и някоя снимчица няма да е зле,иначе ако на някои му трябват изпускателните тръби с геометрията да пише,охлюва не става
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 06 юни 2010, 21:09
от SIR SLAYTON
Манометри бол, лично моя го поръчвах от еbay но и по магазините в софия ги има. Въздух за него се взема от маркучето, което се намира на изходната тръба на интеркулера отиваща към ЕГР и колекторите. За целта слагаш тройник който най-вероятно ще влиза в комплекта на манометъра.
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 08 юни 2010, 14:40
от Miri4
Колега откъде взе втората употрева и колко ти струва.И аз трябва да правя това упружнение. А не може ли да се ремонтира.
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 10 юни 2010, 23:45
от julii
турбината я взех от благоевград 350 пари и горе долу е в добро състояние,иначе говорих с някаква морга в софия и човека каза 400 пари с гаранция но не съм го питал го питал колко,ако иска6 ще намеря тела и ще то го дам да си говорищ а мога да се обадя и аз да попитам но ти препоръчвам да я закараш на майстор да ти я смени щото аз си я сменях сам и не го препоръчвам,че си е доста работа и то гадна,трябва да си купиш и двете гарнитури на испускателите и на смукателите защото като сваля веднъш не стават вече.това е от мен ако те интересува нщо пиши щото минах през това упразнение

Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 12 юни 2010, 12:42
от Miri4
Благодаря .Пусни ми тел. на моргата в София.
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 14 юни 2010, 23:52
от julii
добре де,смених турбината колата беше добре 2 седмици и сега пак почна да задържа както преди да сменя турбото,пак е задръстила геометриата.?как така става та само форд ли задръстват геометрия или нещо става с колата,а съм сигурен че е шибаната геометрия щото и преди да я изчистя беше същата.от какво се получава това,щото аз немога да си отговоря вече.всичко гледам да е ок и в крайна сметка пак турбо,да не би нещода става с мотора та да изкарва толкоз сажди които я задръстват.ак някой има идея да каже щото ме боли глава.
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 15 юни 2010, 08:43
от HACKO
"Хубава" Нафта и градско каране (по-точно висене в задръствания). Не е само твоята, чувал съм за подобни проблеми при Ауди, особено такива които са учебни, страдат много.
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 15 юни 2010, 18:48
от Miri4
Лошо колега.Само 2 седмици.Отчайваш ме Тъкмо и аз събирах смелост да правя това упражнение.Преди да я сложиш разглоби ли я да я огледаш и почистиш. Иначе няма начин да изкара само 2 седмици. Все пак моляте прати ми тел . на моргата в София
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 25 юни 2010, 15:32
от julii
колега направих всичко кактоо трябва но така се получи даже сега се счупи друго пуснал съм пост иначе тела на моргата е 0888329349.успех

Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 25 юни 2010, 18:46
от SIR SLAYTON
Провери си маркучето което влиза във вакуумния регулатор, реално през него се регулира геометрията. При мен точно в него беше проблема.
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 26 юни 2010, 16:09
от julii
проблема не е в маркучите и вакуумите,като започнаха проблемите това беше първото нещо което направих,проблема е че хората са измислили нещо и то може и да е хубаво с тая геометрия,но не са помислили че има една шибана българия дето всичко е наопаки е че такива като мене и сигурен съм много други ще страдат с тези коли

Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 24 юли 2010, 11:12
от Ianaki
Колеги, темата е изключително важна, но ми се струва, че се подценява.Хайде да продължим да бистрим въпроста с тази променлива геометрия и нейното почистване.Като за начало не е лошо да определим симтолите на този проблем.После да направим разяснение как се диагностицира (проверява) и накрая как да го откорегираме.
Ясно е че всички турбина са задръстени малко или много.Мойта кола е на 203 000 (напълно доказани) и съм сигурен, че турбото е цялото в сажди.
1.Как да сме сигурни, че променливата геометрия работи?Как да направим проверката?
При мен лостчето, което я регулира, на ръка не може да се помръдне!Проблеми с вървенето нямам, 160 ги правя за изненадващо малко време (от началото на широката част от околовръстно от Младост посока Симеоновко шосе, до бул Черни връх съм подминал 165км.)И на други ескорти съм забелязал, че лосчето за геометрията не мога да го мръдна на ръка.Ето малко информация по въпроса на английски:
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 24 юли 2010, 20:21
от Miri4
Колега, за да разбереш дали изобщо ти работи геометрията гледаш как и дали изобщо се двиши лостчето на вакуумния регулатор.Заставаш в удобна позиция да го виждаш и друг пали колата.Лостчето трябва да се придърпа около 10 мм при
работа на ПХ. Това е нормата.При работа на ПХ опитваш леко да натиснеш лостчето.Ако не мръдне значи регулатора го е издърпал до края. Това е идеалния вариант. Ако имаш манометър дрябва да мериш 0.2-0.3 атм.В това положение лопатките са максимално събрани и съответно осигуряват най тясно отвърстие за входящите газове и съответно най висока им скорост . При натоварване на двигателя ЕКУ регулира вакуума и от там положението та лопатките.При макс. натоварване съответно лопатките са най отворени. Тогава се мери окоро 1.5-1.8 атм.
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 24 юли 2010, 20:44
от chefo_ukr
Ianaki написа:Колеги, темата е изключително важна, но ми се струва, че се подценява.Хайде да продължим да бистрим въпроста с тази променлива геометрия и нейното почистване.Като за начало не е лошо да определим симтолите на този проблем.После да направим разяснение как се диагностицира (проверява) и накрая как да го откорегираме.
Ясно е че всички турбина са задръстени малко или много.Мойта кола е на 203 000 (напълно доказани) и съм сигурен, че турбото е цялото в сажди.
1.Как да сме сигурни, че променливата геометрия работи?Как да направим проверката?
При мен лостчето, което я регулира, на ръка не може да се помръдне!Проблеми с вървенето нямам, 160 ги правя за изненадващо малко време (от началото на широката част от околовръстно от Младост посока Симеоновко шосе, до бул Черни връх съм подминал 165км.)И на други ескорти съм забелязал, че лосчето за геометрията не мога да го мръдна на ръка.Ето малко информация по въпроса на английски:
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Колега ако говориш за ескорта от подписа си едва ли е с променлива геометрия
Re: За турбина с променлива геометрия
Публикувано: 24 юли 2010, 21:25
от Ianaki
Колега, въпросът не е дали е с променлива или не това е ясно:
http://ianaki777.snimka.bg/automobiles/ ... 778865.big" onclick="window.open(this.href);return false;
Както се вижда много ясно от снимката е
с променлива геометрия.Вижда се вакумноя регулатор и лоста към турбото за корекция ъгъла на лопадките.