Страница 1 от 1
Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 06 юли 2010, 10:54
от naiki
Здравейте колеги, преди 5 месеца купих форд фокус 1.6 бензин 100коня, но разход градско при съвсем нормално каране и без задръствания ми е 11-12 литра/ извънградско 7 литра. От време навреме се появяваха детонации в изпускателния колектор (чуваше се пукане при потегляне с повече газ и все едно колата работи на 3 цилиндъра) навярно от повечето гориво постъпващо в цилиндрите и недобро изгаряне. Закарах я на диагностика, ГРЕШКА НА ЛАМБДА СОНДА и нищо друго. Детонациите и давенето изчезнаха. Но разхода се запази.
Мисля си че, регулатора на налягането на бензина не е в ред (той нали е в помпата). Знаете ли колко трябва да бъде налягането при работа на празен ход.
Някой знае ли какъв е принципа на работа на движение на горивото от резервоара до рейката с инжекторите и обратно до резервоара.
Едната тръбичка влиза в рейката, в другия и край има нещо дето не го знам какво прави.
Другата тръбичка е закачена някъде в дъното на всмукателния колектор (НЕПРОУМЯВАМ КАКВО ПРАВИ ТАМ).
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 06 юли 2010, 11:26
от synthez 3D
Налягането в рампата на празен ход трябва да е около 4 бара.Регулатора наистина е в помпата,а тя е в резервоара.Ако налягането е в норма и при положение,че няма грешки,пробвай да рестартираш компютъра(чрез откачане на акумулатора за 10min.като си потърсиш преди това кода на радиото)Дано да има някой колега със същия двигател,за да сравниш дали тази тръбичка отива на същото място както е при теб.
Освен това е хубаво да се провери състоянието на свещите,на инжекторите и най-вече на куплунга,на който се включват бобините. Някои от контактите му не правят добър контакт и често се случва заради това от време на време да не работи някой от цилиндрите .
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 06 юли 2010, 14:00
от didoya
А на диагностиката гледаха ли ти показанията от различните сензори в движение?
1. Времената на дюзите
2. Ламбдата и съответните корекции, които прилага ЕКУ-то, базирано на нейните показания
3. Стойностите от дебитомера
Това като за начало.....
Щото на място и да изчетат грешките не помога особено в диагностиката на такива проблеми, а за друго на майсторите не им се занимава много-много....
Офтопик - а това за горивния филтър и регулатора на налягането да са вградени в помпата е просто "гениално" хрумване на "инженерите", опа "икономистите" на Форд

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 06 юли 2010, 15:42
от synthez 3D
Лошото е че "гениалното" хрумване за помпата се прилага при повечето съвременни автомобили,а не само при Форд

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 06 юли 2010, 16:41
от didoya
Мда....за съжаление:)
Давайте да помагаме на колегата с идеи какво да гледа и къде да ходи да го тестват:)
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 09 юли 2010, 18:47
от expl0de
Мисля си че, регулатора на налягането на бензина не е в ред (той нали е в помпата). Знаете ли колко трябва да бъде налягането при работа на празен ход.
Аз имам същия фокус и по бордови компютър разходът в Пловдив ми е 11. Иначе нали има опция за тестов режим на компютъра, ако там ги пише тия неща за горивото мога да погледна как е на мойта кола.
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 16 юли 2010, 19:41
от naiki
И аз май натам ще се насоча, тъй като минах през МОТО ПФОЕ, олекнах с 60лв. за диагностика електрическа уредба. Казаха: кабели свещи за смяна, електрониката и датчиците нищо им няма. Нови кабели и свещи (тъй като старите били пробили) още 33+96лв.
Равносметката: Разхода от 10,5-11литра се запази, назад с ~ 200лв.
Забеляззах, че като заредя и зануля компютъра за разход на гориво, карам към 20км преди да я изгася показва 8литра.
След 30 мин. паля и показва 10,5.
При вас момчета има ли я тази аномалия?
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 19 юли 2010, 08:43
от didoya
Абе хора, НЕ ХОДЕТЕ в МП - тея си измислят ей така наум, че нещо здраво е за смяна просто да те оберат с някой лев...и това, че са казали, че всичко друго е наред - изобщо не значи, че е така, не им се доверявай изобщо:)
Според мен търси проблема в темп. датчици, дебитомер, ламбда, евентуално и някое откачено/скъсано вакуумно маркуче. Тези датчици са оснсновните, които влияят пряко на разхода.
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 19 юли 2010, 09:58
от cenzor
naiki написа:
Равносметката: Разхода от 10,5-11литра се запази, назад с ~ 200лв.
Забеляззах, че като заредя и зануля компютъра за разход на гориво, карам към 20км преди да я изгася показва 8литра.
След 30 мин. паля и показва 10,5.
Как си засичаш разхода на гориво - с борд компютъра ли или с пълно-пълно зареждане?
И винаги от една и съща бензиностанция ли зареждаш?
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 25 юли 2010, 23:09
от naiki
Днес след като минах около 300км извънградско на 220км светна лампата CHEEK ENGINE. Спрях, влязох в тестов режим и пишеше: DTC #00 NONE.
Зачетох се във форума и попаднах на тази тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%BE%D1%80" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Явно катализатора се е запушил и ще трябва да сложа MIL елиминатор и резонаторно гърне на мястото на катализатора.
Може ли от запушения катализатор да се дължи високия разход на гориво?
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 25 юли 2010, 23:26
от Nebhotep
Напълно възможно! Но пък ще има странен мирис... Усещал ли си такъв?
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 26 юли 2010, 15:45
от expl0de
Не вярвам да се запуши катализаторът за 4 години, махал съм катализатор на 12 годишна кола и не беше запушен. И промяна в поведението на колата не са усети никаква.
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 26 юли 2010, 18:41
от paci
expl0de написа:Не вярвам да се запуши катализаторът за 4 години, махал съм катализатор на 12 годишна кола и не беше запушен. И промяна в поведението на колата не са усети никаква.
Май на пробег се гледаше, а не на период от време.
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 27 юли 2010, 19:01
от naiki
Днес минах на диагностика.
Р0420 - неизправен катализатор или втора сонда.
Някой знае ли как може да се замери сондата?
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 28 юли 2010, 12:31
от tropper
Най-добре с осцилоскоп - сигналът трябва да е между 0 и 1 волт и да наподобява синусоида с период между 0,3 до 3 секунди според оборотите на двигателя. Средната стойност на този сигнал трябва да е 0,4-0,6В за нормална смес. Под 0,4 е бедна, над 0,6 е богата. Това се прави при вдигнати обороти (да не е на празен ход) и при загрял в нормата ДВГ. Ако ДВГ не е загрял и/или си на празни обороти тогава сместа винаги е богата. И естествено включена към ЕКУ-то ламбда. Ако е изкл. ЕКУ-то е в аварин режим и сместа пак е богата. Това измерване се отнася за двата сигнални проводника.
Edit: На осцилоскоп много ясно се виждат едни триъгълничета, насложени по синусоидата, които съвпадат с моментите не извхърляне на изгорелите газове. Тяхната честота е всъщност честотата на отваряне на изпускателните клапани, или двойна на честотата на въртене на 4-цил. ДВГ.
Другите два проводника са за подгрев на сондата - там се мери съпротивление при откачен куплунг. То мисля че трябва да е около 6 Ома за фордовските сонди, във всички случай в диапазона 2 до 12 Ома. И също при работещ ДВГ и откачена сонда можеш да измериш дали идват 12-14В за подгрев. Най-добре сложи някакъв товар докато мериш там - примерно 5Вт крушка за габарит или нещо подобно. Че ако има слаб механичен контакт по веригата с мултицета може да мериш 12В, обаче под товар да няма никой.
Естествено винаги има възможност и за "залиняла" сонда. Т.е. да е със забавена реакция. Тогава пак са синусоидо-подобни графики, но с по-малка честота (по-дълъг период). Това обаче ще се отрази бавно и трудно забележимо на вървежа. Мисля също че няма как ЕКУ-то да го усети.
При неподгрята сонда (ако е прекъснал подгревния резистор или не е захранен) не съм сигурен какви са показанията на сондата, но със сигурност не може да работи нормално.
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 27 сеп 2010, 17:02
от paco_imperatora
Сори за офф-а ама при мене ламбдата зацикля на 0,2 волта ии така седи на празен ход както и при ппри пълна газ. Някаква идея защо не се променя. Като цяло колата е супер бедна и върви зле.Ламбдата е нова от Ауто + който уж наистина са Бош ала бала.
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 28 сеп 2010, 09:36
от fordmaniac
paco_imperatora написа:Сори за офф-а ама при мене ламбдата зацикля на 0,2 волта ии така седи на празен ход както и при ппри пълна газ. Някаква идея защо не се променя. Като цяло колата е супер бедна и върви зле.Ламбдата е нова от Ауто + който уж наистина са Бош ала бала.
Бедна смес!
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 28 сеп 2010, 10:47
от paco_imperatora
Е да аз тоба го знам от газ анализатора ама на какво се дължи ако ламбдата е нова дебитомера си бачка дава си 2 волта на 3200 оборота, ТПС проверихме и той е ок, дюзите са наред. Тоест защо лабдата не ще да корегира сместа?
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 28 сеп 2010, 20:15
от fordmaniac
Налягане гориво, дюзи ????
Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006
Публикувано: 28 сеп 2010, 22:48
от paco_imperatora
Налягането е премерено, както трябва е 2,4 с бенз регулатор 2,9 без. Дюзите са прочистени с ултразвук и си бачкат перфектно, даже пробвах и с други дюзи но с мойте е по добре.