Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Здравейте,
преди всичко искам да се извиня ако съм пропуснал тема с отговор на моя проблем. Прегледах, използвах търсачката но не попаднах на каквото ми трябваше.
И сега по въпроса:
автомобила е с гореспоменатия 1.25 мотор и има поставена газова уредба. Още преди да поставя газовата уредба имах проблем с оборотите при студено палене, т.е. сутрин като я запаля и реша да натисна разко газта и падат оборотите, колата започва да се тресе и след няколко секунди вдига обороти. Това се случва на бензин, на газ колата върви перфектно. От скоро започнах съвсем да се притеснявам, защото автомобила започна дори трудно да пали. От далече си личеше, че проблема не е от стартер, просто не можеше да достигне гориво до където трябва.
Четейки из форумите стигнах до извода, че от дългото каране на газ са се запушили дюзите. И от тук следват процедурите:
1) Сипах добавка Castrol в резервоара и карах около 400км извънградско по балкански пътища с включен климатик. Ефект нулев.
2) Прочетох във форум, че тази добавка може само да влоши положението и да задръсти горивен филтър и дюзи с боклуци от резервоара. Това ме накара да отида на ултразвуково почистване на дюзи. Ефект нулев.
3) Смених горивен филтър и накарах майстора да ми почисти резервоара. В действителност вътре намерихме бая боклук. С новия филтър - ефект нулев.
4) Смених бензинова помпа. Тук ефект имаше - паленето се оправи, но толкова. Проблема с оборотите на студен двигател отново го има.
Допитах се до няколко майстора и ми отговориха с "Ами то т'ва си е проблем на тези двигател и няма оправяне", което на мен ми звучи изключително глупаво. В крайна сметка всичко може да се орпави, разбира се понякога на твърде висока цена.
И от тук следва въпроса ми:
Има ли някой, който е срещал този "типичен за фиеста" проблем и намерил ли е начин за отстранение?
PS: Забравих да добавя, че оборотите при празен ход не падат, всичко си е перфектно. Само при натискане на педала.
преди всичко искам да се извиня ако съм пропуснал тема с отговор на моя проблем. Прегледах, използвах търсачката но не попаднах на каквото ми трябваше.
И сега по въпроса:
автомобила е с гореспоменатия 1.25 мотор и има поставена газова уредба. Още преди да поставя газовата уредба имах проблем с оборотите при студено палене, т.е. сутрин като я запаля и реша да натисна разко газта и падат оборотите, колата започва да се тресе и след няколко секунди вдига обороти. Това се случва на бензин, на газ колата върви перфектно. От скоро започнах съвсем да се притеснявам, защото автомобила започна дори трудно да пали. От далече си личеше, че проблема не е от стартер, просто не можеше да достигне гориво до където трябва.
Четейки из форумите стигнах до извода, че от дългото каране на газ са се запушили дюзите. И от тук следват процедурите:
1) Сипах добавка Castrol в резервоара и карах около 400км извънградско по балкански пътища с включен климатик. Ефект нулев.
2) Прочетох във форум, че тази добавка може само да влоши положението и да задръсти горивен филтър и дюзи с боклуци от резервоара. Това ме накара да отида на ултразвуково почистване на дюзи. Ефект нулев.
3) Смених горивен филтър и накарах майстора да ми почисти резервоара. В действителност вътре намерихме бая боклук. С новия филтър - ефект нулев.
4) Смених бензинова помпа. Тук ефект имаше - паленето се оправи, но толкова. Проблема с оборотите на студен двигател отново го има.
Допитах се до няколко майстора и ми отговориха с "Ами то т'ва си е проблем на тези двигател и няма оправяне", което на мен ми звучи изключително глупаво. В крайна сметка всичко може да се орпави, разбира се понякога на твърде висока цена.
И от тук следва въпроса ми:
Има ли някой, който е срещал този "типичен за фиеста" проблем и намерил ли е начин за отстранение?
PS: Забравих да добавя, че оборотите при празен ход не падат, всичко си е перфектно. Само при натискане на педала.
Последна промяна от shadowhand на 30 апр 2011, 21:38, променено общо 1 път.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Няма да го оправиш. Просто трябва или да натискаш по нежно газта, за да тръгнеш веднага, или да изчакаш 1-2 минути на място да позагрее. Аз вече отдавна съм и свикнал и даже не ми прави впечатление.
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Всичко се оправя в днешно време. Смятам, че и това може да се оправи и най-вероятно някой с е е сблъскал с проблема вече. Надявам се този някой да види темата и отговори.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 19 ное 2008, 20:43
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
И аз имам същия проблем като подам рязко газ колата угасва. Днес свалих доста неща от колата и това което ми направи неприятно впечатление беше че стига масло до дроселовата клапа и моторчето за празен ход. Почистих ги имаше успех но недостатъчен
Съмнявам се но не ми остана време да се занимавам с датчиците но може да е от датчика за вакуума .... ще пиша пак ако намера решение
П.С. Моита е 1.3 ама е само бензин

П.С. Моита е 1.3 ама е само бензин
Аз съм българин обичам наще Фордове червени, фордаджия да се наричам първа радост е за мене !
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Вдигам стара тема, но по-добре от колкото да пускам нова:
Още ли не се е намерил човек, който знае от къде се появява този характерен за Fiesta MK4 проблем? Не ми се иска да обикалям от майстор на майстор и всеки да се чуди какво и има на колата и да "ремонтира" отделни елементи от нея.
Още ли не се е намерил човек, който знае от къде се появява този характерен за Fiesta MK4 проблем? Не ми се иска да обикалям от майстор на майстор и всеки да се чуди какво и има на колата и да "ремонтира" отделни елементи от нея.
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Айде кажете на човека за клапана за празния ход де!Смени си задължително въздушен филтър,изчисти гнездото от пясъка от морето с прахосмукачка и зачисти мафа преди да пипат клапана.
Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Провери си вакуумните линии! Аз имах този проблем на моя Зетек, докато не оправих едно нацепено маркучле отзад на всмукателните колектори!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
При него всмукателните колектори са отпред, а въпросните маркучета са под тях.Nebhotep написа:Провери си вакуумните линии! Аз имах този проблем на моя Зетек, докато не оправих едно нацепено маркучле отзад на всмукателните колектори!
Със сигурност тези маркучета са нацепени при такива симптоми.
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Извадих цялата кутия на въздушен филтър заедно с тръбата, която засмуква въздуха. Почистих я много хубаво, даже я измих на чешмата и я оставих да изсъхне на слънце. Сложих си нов филтър, прилегна както трябва и закачих всичко. След това свалих МАФ сензора, много внимателно го качих вкъщи и го зачистих с контактен спрей (по принцип МАФ-а изглеждаше доста чист) и го оставих 30мин да си съхне. Закачих си го обратно, но за сега ефект нулев. paci даде много добър съвет и като се ровнах с търсачката стигам до извода, че проблема може да е точно в тези маркучи. Утре сутрин това ще е задачата.
Дали тези маркучи биха търпяли някакво временно "закърпване", например с изолирбанд? За съжаление неделя ми е единствения свободен ден и няма от къде да намеря работещ магазин да закупя такива маркучи, в случай че са се нацепили.
Дали тези маркучи биха търпяли някакво временно "закърпване", например с изолирбанд? За съжаление неделя ми е единствения свободен ден и няма от къде да намеря работещ магазин да закупя такива маркучи, в случай че са се нацепили.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 23 ное 2010, 21:03
- Модел на автомобила: ford fiesta
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Карам от 2 год ford fiesta 1.3 newporte 1993 (бензин) при слагане на капака на въздушният филтър той се смачква и от там губи приток на въздух и от там колата губи мощност.Какъв е оригиналният въздушен филтър на автомобила моят във момента e AE 251?
Благодаря ви!
Благодаря ви!
Последна промяна от веселин71 на 24 ное 2010, 19:59, променено общо 1 път.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Провери си хлабините на клапаните.Колата се кара на газ и това е фактор за по-бързото износване на гнездата им.Понеже този двигател няма хидравлични повдигачи,които да компенсират износването,най-вероятно хлабините вече са намалели чувствително.Регулирането е трудоемък процес,но самата проверка не е,така че можеш да ги провериш без голямо разглобяване.
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Никакво време не ми е останало напоследък, но ето какво се случва с развитието:
1) Премахнах газовата уредба напълно - бутилка, тръби, емулатор. Една от причините да го направя е защото много майстори твърдяха, че проблема идва от там, но след премахването разлика няма.
2) Проверих маркучите - нямат вид на нацепени. Не ги свалих изцяло, а просто ги огледах, защото ми се видя доста бавен и трудоемък процес.
Сега започвам да си мисля дали няма проблем с компютъра? Т.нар. автоматичен смукач не го усещам да работи както трябва - като запаля автомобила тръгва да поддържа 1300-1500 оборота и в този момент ако натисна педала да потегля всичко е чудесно. След първото подаване на газ обаче двигателя заковава 1000 оборота на място. Не трябва ли да поддържа високи обороти докато загрее? Нямам опит с инжекциони, но логиката е да се случва точно това. От там започнах да си мисля за две причини:
а) Температурния датчик не работи както трябва и практически двигателя пали с информация, че е топъл
б) Стъпково моторче (много пъти съм го засичал като причина във форума)
А щях да забравя - автомобила пали изключително трудно като е студен, налага се да върти бая време докато запали и много често става сякаш не достига достатъчно гориво в двигателя - тресе се и дави в ниски обороти докато не натисна педала на газта. Като тръгна за работа сутрин и си загрее добре двигателя, слизам на магазина да си купя храна и след 5-10мин като се кача в колата и пали от четвърт оборот сякаш сега излиза от магазина и никога не е имала проблем, т.е. при добре загрял двигател пали лесно. Ако я оставя за 30мин обаче и се кача и се опитам да запаля пак има проблеми, въпреки че двигателя съвсем не е успял да изстине все още.
Знам, че съвсем сложна се получи ситуацията, но съм убеден, че тук ще можете много по-добре да ме разберете от повечето псевдо-майстори, които са си отворили гаражи из страната.
1) Премахнах газовата уредба напълно - бутилка, тръби, емулатор. Една от причините да го направя е защото много майстори твърдяха, че проблема идва от там, но след премахването разлика няма.
2) Проверих маркучите - нямат вид на нацепени. Не ги свалих изцяло, а просто ги огледах, защото ми се видя доста бавен и трудоемък процес.
Сега започвам да си мисля дали няма проблем с компютъра? Т.нар. автоматичен смукач не го усещам да работи както трябва - като запаля автомобила тръгва да поддържа 1300-1500 оборота и в този момент ако натисна педала да потегля всичко е чудесно. След първото подаване на газ обаче двигателя заковава 1000 оборота на място. Не трябва ли да поддържа високи обороти докато загрее? Нямам опит с инжекциони, но логиката е да се случва точно това. От там започнах да си мисля за две причини:
а) Температурния датчик не работи както трябва и практически двигателя пали с информация, че е топъл
б) Стъпково моторче (много пъти съм го засичал като причина във форума)
А щях да забравя - автомобила пали изключително трудно като е студен, налага се да върти бая време докато запали и много често става сякаш не достига достатъчно гориво в двигателя - тресе се и дави в ниски обороти докато не натисна педала на газта. Като тръгна за работа сутрин и си загрее добре двигателя, слизам на магазина да си купя храна и след 5-10мин като се кача в колата и пали от четвърт оборот сякаш сега излиза от магазина и никога не е имала проблем, т.е. при добре загрял двигател пали лесно. Ако я оставя за 30мин обаче и се кача и се опитам да запаля пак има проблеми, въпреки че двигателя съвсем не е успял да изстине все още.
Знам, че съвсем сложна се получи ситуацията, но съм убеден, че тук ще можете много по-добре да ме разберете от повечето псевдо-майстори, които са си отворили гаражи из страната.

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
При мен най-интересното е, че се оправи от самосебе си. До миналата зима имах проблем с тръгването на студено, а сега проблемът е изчезнал. Сутрин паля и тръгвам веднага. Така и не разбрах, как се е оправила.
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Щом пали трудно студена провери го тоя датчик.shadowhand написа: а) Температурния датчик не работи както трябва и практически двигателя пали с информация, че е топъл
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Да споделя, че и аз имам същия проблем. Забелязал съм, че проблемът със забиването на студен двигател много зависи от околната температура т.е. лятото нямам проблем, но щом застудее започва да се проявява. А когато зимата вън е много студено проблемът се усеща най-много.
Не съм се опитвал да го отстранявам - свикнах му. Просто първото тръгване го правя с по-нежно подаване на газта и повечко газ и след това пак с по-нежна газ докато загрее двигателят. Загрее ли проблемът изчезва.
Не съм се опитвал да го отстранявам - свикнах му. Просто първото тръгване го правя с по-нежно подаване на газта и повечко газ и след това пак с по-нежна газ докато загрее двигателят. Загрее ли проблемът изчезва.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Точно този проблем имах и аз. Но не знам как се оправи от само себе си. Много интересно, но вече го няма това гадно забиване, без значение колко е студено. Не знам само дали няма да се появи отново. 

- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
След дълга пауза развитие по темата:
Колега от форума ми препоръча сервиз в Пловдив, който може да направи качествена диагностика на проблема (благодаря на колегата най-искрено за което)и днес отидох там. При анализа излезна, че при подаване на газ излизат стойности на 3600 промила HC (въглеводород ако не се лъжа), а нормалните количества трябвало да са 600 промила. Моментално направиха заключение, че има проблем с главата (не можела да засмуче хубаво въздух) и се налага ремонт на стойност 600-1000лв. Тъй като не са ми особено излишни парите се чудя дали наистина това е проблема в повечето случаи? Днес мисля да намина и пред друг майстор да го поразпиам за тази "диагноза".
Колега от форума ми препоръча сервиз в Пловдив, който може да направи качествена диагностика на проблема (благодаря на колегата най-искрено за което)и днес отидох там. При анализа излезна, че при подаване на газ излизат стойности на 3600 промила HC (въглеводород ако не се лъжа), а нормалните количества трябвало да са 600 промила. Моментално направиха заключение, че има проблем с главата (не можела да засмуче хубаво въздух) и се налага ремонт на стойност 600-1000лв. Тъй като не са ми особено излишни парите се чудя дали наистина това е проблема в повечето случаи? Днес мисля да намина и пред друг майстор да го поразпиам за тази "диагноза".
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Не ми идва на ум просто какво може да се прецака на главата, та "да не пуска въздух". Според мен тези майсторчета те хвърят в тъча. За 600-1000 лв. да не ти сменят целият мотор барабар със скоростната кутия? Отивай в друг сервиз бързо!
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Как 1000 лв за ремонт на такава фиеста????Един колега продаваше работеща за 1500 пълен пакет
НЕ НА ИЗМАМНИТЕ МАЙСТОРИ!Бягай при друг.

Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- yellowblack
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 23 ное 2006, 00:49
- Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6 24V Duratec
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Напиши му името и адреса на тоя играч да знаем къде да не ходим ! Срам и позор 1000лв ....глави...пинизи
P.S. Понеже правя основен ремонт и да ти намекна че за тия пари като си взимаш колата и вдигнеш капака трябва да е мутирала на 1.7 !
P.S. Понеже правя основен ремонт и да ти намекна че за тия пари като си взимаш колата и вдигнеш капака трябва да е мутирала на 1.7 !
Desire for Cosworth ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта