Страница 1 от 2

Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 02 авг 2010, 20:07
от {REDNIKA}
Става въпрос за Форд Мондео МК1 1995 година 2.0i 136к.с. с Бордови Компютър.
Въпросът ми е такъв възможно ли е когато е изтекло маслото напълно Бордовия Компютър да ми е блокирал паленето защото след като отбих и двигателя угасна Колата не пожела да завърти повече двигателя на Стартер Очаквам компетентни мнения.

БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 02 авг 2010, 20:46
от S_C
Не съм срещал в сервизната документация на моето мондео информация за подобна защита.

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 02 авг 2010, 20:55
от HACKO
Надали. Не уточняваш какво значи да не завърта стартера, като завъртиш ключа и нищо не става или бендикса се изхвърля а стартера не се завърта? Със каква скорост караше, на какви обороти, колко път измина след удара или ако спря веднага угаси ли мотора или продължи да работи и колко?
Вероятността да си блокирал д-ля е голяма. Евентуално нови лагери и шлайф на вала и си готов

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 03 авг 2010, 02:51
от {REDNIKA}
Еми по принцип карах бавно на първа на около 2000 - 2500 оборота двигателя уаснса веднъж запалих го за да искарам колата от пътя и пак угасна. От там нататак Стартера само изхвърля но не завърта изпратих един познат да купи 4 литра масло като все още не знаех че картера ми е пробит защото по принцип имам и проблеми с радиатора малко тече и сега ще го правя и него и след като донесе маслото тръгнах да го сипвам изсипах три литра масло и забелязах че започна да тече от долу и това е което се случи сега колата е паркирана пред блока на един приятел и чака да и свалим картера да го заварят да и сипя масло и да се пробвам да я запаля надявам се вс да е наред но ще се разбере като го направя.

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 03 авг 2010, 08:23
от HACKO
Направо започвай да сваляш мотора, както го описваш, си направил хубаво класическо блокиране на двигателя.

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 03 авг 2010, 15:19
от S_C
{REDNIKA}...търси си мотор.Така,както го описваш,тоя е блокирал.

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 04 авг 2010, 00:28
от urgan
Добре де колко време е работил мотора без масло за да блокира?

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 04 авг 2010, 12:43
от S_C
Разликата в мазането на 2.0 и другите зетеци е в наличието на "oil spray jets"-едни пишки,дето взимат масло от маслена магистрала и го разпръскват по цилиндъра отвътре.
Изображение
Виждат се на снимката много ясно.Само 2.0 и RS имат тая екстра.
На това обаче отговаря по-голям дебит на маслена помпа,от там много по-голям риск колата да блокира ако остане без масло.При толкова много компоненти,които трява да се захранват под налягане,с добавка хидравличните повдигачи и т.н....системата се изпразва за секунди.

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 04 авг 2010, 15:28
от {REDNIKA}
Ако намеря нов мотор нали трябва да се регистрира и така на татак за да може всичко да е редовно според вас ако е станало това което си мислим и си говорим за него колко горе долу би ми струвал ремонта на този двигател. В София и ако можете ми препоръчайте някой майстор от Който сте доволни ;)

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 05 авг 2010, 08:52
от S_C
Зависи какви поражения има по твоя.
При смяна на мотор-около 200 лева технотест.Под 200 са,ама забравих точно колко.
Към тях нов комплект талони.

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 05 авг 2010, 10:50
от carrot
S_C написа:...
При смяна на мотор-около 200 лева технотест.Под 200 са,ама забравих точно колко.
Към тях нов комплект талони.
Хайде сега! Това за технотеста е валидно, ако двигателя не се монтира серийно в модела.
За мотора трябва някакъв документ за придобиване (фактура например), после смяна талони.

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 05 авг 2010, 11:42
от S_C
Пробвал ли си да минеш през КАТ само с документи за мотора...И да е минавал тоя номер някога,вече не минава.Защо от КАТ отказват да регистрират коли със сменени мотори,когато се монтира дори същата мощност мотор,нямам идея.Последно време 3-4 човека се пробваха на тоя вариант и не мина.

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 06 авг 2010, 09:10
от Revell
това според мен е доста относително...при мен в големия талон няма номер на ДВГ. Явно го смятат за резервна част...

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 06 авг 2010, 17:11
от G_o_c_e_v
За много драстични поражения говорите, че да смени двигателя. Може само да е стегнал коляновия вал, на първа скорост и да угасне няма опасност да изкриви нещо. Говоря така, защото на магистралата на нашия бус му блокира двигателя, причина запушена маслена магистрала на едно от колената на коляновия вал. Последици лагера направо се беше заварил за вала, и беше изметнало малко коляновия вал, но до толкова че той да стане неизползваем.
На първа скорост на дали ще има изкривено, разглобяване, шлайф, и може и да стане. Зависи вече от пораженията

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 06 авг 2010, 19:34
от {REDNIKA}
И аз така си мисля колега благодаря все пак за съвета.
Наистина в този случей колата е карана само на първа до към 2000 - 2500 оборота и преди да угасне леко я форсирах.

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 07 авг 2010, 00:53
от cockyhotty
Явно някои хора не виждаш специфични лампи по таблото...Като да речем за ниско налягане и ниско ниво на маслото?!Все някоя от двете е сработила.Направо не ми е ясно...

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 07 авг 2010, 02:16
от TED
Номера със смяна на двигател мина за мен миналата година в КАТ - Пловдив без проблем. Двигателя беше от същата марка/модел автомобил.

Ако двигателят ти е блокирал всеки ремонт излиза равен или по-скъп на цена от купуването на двигател втора употреба. Не се занимавай с глупости, сменяй двигателя. В пъти по-лесно и бързо е и избягваш променливата "голям майстор".

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 07 авг 2010, 09:56
от {REDNIKA}
{REDNIKA} написа:И аз така си мисля колега благодаря все пак за съвета.
Наистина в този случей колата е карана само на първа до към 2000 - 2500 оборота и преди да угасне леко я форсирах.
Проблемът е че нито една от лампите не ми светна това е проблемът не знайно защо и това също ще го проверя

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 07 авг 2010, 22:28
от Edinuser
Може да е дефектен датчик - на мен така ми беше дефектирал и не светваше изобщо - беше избил и сълзеше чак масло от него. Като го смених - сега е нормално.
Подавам контакт светват всички индикатори за теста, след 3-4 секунди оставт да светят само акумулатор и налягане на маслото които изгасват като запаля двигателя.
При следваща смяна на маслото мисля да проверя и тази за нивото - дали ще светне на контакт като източим старото.

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Публикувано: 08 авг 2010, 10:16
от ivel
Ако се наложи да се сменя двигателя.Процедурата я минах през февруари в КАТ-Пловдив.
"Новия" двигател е закупен от автоморга и имам:
- договор за покупко-продажба(не е нужно да е нотариално заверен).
-фактура.
-копие от талона за бракуване на колата донор.
Забележка.....Двигателите бяха еднакви като кубици и конски сили,ако са различни би трябвало да се мине на технотест.За Пловдив се минаваше около митницата.
Къде е технотеста в момента не знам.
В КАТ отиваш на гишето и казваш че си сменял двигателя и искаш да сменяш талоните.Тук 2-3 лева...там 5-6 лева.Общо излезе около 30 лева.
После те "преглеждат" за светлини,комплекта с аптечката,пожарогасителя и т.н.
Влизаш на канала(валяците) да проверят спирачките.После гледат номера на двигателя и рамата и ако всичко е наред след 30 минути новите талони са готови.


И още нещо.Едната лелка на гишето,където приема документите се опита да се направи на интересна,как така от Ескорт слагам двг.на Орион. :lol: