Леко придърпване
- thebadwolf
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 16 авг 2010, 22:43
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDDI 115 hp
- Status: Извън линия
Леко придърпване
Здравейте колеги!
Преди около месец закупих моят пръв Ford. Машината е Мондео 2.0 TDDI 115 hp производство края на 2001 г.
Първите ми набюдения са положителни, но имам някои въпроси.
Първият ми въпрос е свързан с турбото. То е с фиксирана геометрия и до колкото разбирам след четене на различни теми, работи постоянно дори ако автомобила е на 1000 оборота. По-осезаемо работата му се чувства, когато двигателя достигне 1750 оборота. Ако не ускорявам яко а плавно, има едно леко потреперване след 1800-1850 оборота, след което колата продължава да си ускорява добре. И тук е въпроса ми - това нормално ли е и къде мога да тествам работата на турбото?
Вторият въпрос е свързан с ел. инсталацията. Наложи ми се да пътувам през нощта и забелязах, че фаровете осезаемо намаляват светлиния поток когато се включи охлаждащата перка, дори и при скорост от 80-90 км/ч. Акумулатора е 82 А/h и е в добро състояние (замерихме го няколко дни преди да тръгна на път). Някой да има идеи относно тоя малък дразнещ факт?
Трето - колата е с ангренажна верига, но има ремък, който задвижва динамото и още някои неща...трябва ли да се сменя?
Предварително Благодаря за съветите и помощта.
Безпроблемно шофиране на всички!
Преди около месец закупих моят пръв Ford. Машината е Мондео 2.0 TDDI 115 hp производство края на 2001 г.
Първите ми набюдения са положителни, но имам някои въпроси.
Първият ми въпрос е свързан с турбото. То е с фиксирана геометрия и до колкото разбирам след четене на различни теми, работи постоянно дори ако автомобила е на 1000 оборота. По-осезаемо работата му се чувства, когато двигателя достигне 1750 оборота. Ако не ускорявам яко а плавно, има едно леко потреперване след 1800-1850 оборота, след което колата продължава да си ускорява добре. И тук е въпроса ми - това нормално ли е и къде мога да тествам работата на турбото?
Вторият въпрос е свързан с ел. инсталацията. Наложи ми се да пътувам през нощта и забелязах, че фаровете осезаемо намаляват светлиния поток когато се включи охлаждащата перка, дори и при скорост от 80-90 км/ч. Акумулатора е 82 А/h и е в добро състояние (замерихме го няколко дни преди да тръгна на път). Някой да има идеи относно тоя малък дразнещ факт?
Трето - колата е с ангренажна верига, но има ремък, който задвижва динамото и още някои неща...трябва ли да се сменя?
Предварително Благодаря за съветите и помощта.
Безпроблемно шофиране на всички!

-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 08 сеп 2009, 20:19
- Модел на автомобила: SIERRA
- Status: Извън линия
Re: Леко придърпване
По въпроса със токовете-как,ще ти се влуочва перката при скорост 80-90km./час ? Ако е на място е нормално да ти отслабнат светлините,не се притеснявай.
- thebadwolf
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 16 авг 2010, 22:43
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDDI 115 hp
- Status: Извън линия
Re: Леко придърпване
Здрасти колега!
Ами примерно когато карам по наклон нагоре на 5-та, с 80-90 км, оборотите са около 1850-1900. Най-вероятно двигателя не получава нужното количество студен въздух, за да се охлади и ми се включва перката...така си го обяснявам аз... естествено при включени и други консуматори на ток - вентилатор (климатроника не се наложи да включвам, защото беше хладно), фарове, радио...
P.S.
Трябва да кажа, че устонових леко занижено ниво на антифриз - поради което не се е охлаждал добре двигателя и ми се е включвала перката...но това не обяснява защо когато се включи, тоците за момент намаляват...
Ами примерно когато карам по наклон нагоре на 5-та, с 80-90 км, оборотите са около 1850-1900. Най-вероятно двигателя не получава нужното количество студен въздух, за да се охлади и ми се включва перката...така си го обяснявам аз... естествено при включени и други консуматори на ток - вентилатор (климатроника не се наложи да включвам, защото беше хладно), фарове, радио...
P.S.
Трябва да кажа, че устонових леко занижено ниво на антифриз - поради което не се е охлаждал добре двигателя и ми се е включвала перката...но това не обяснява защо когато се включи, тоците за момент намаляват...
-
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 15 май 2008, 09:19
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Леко придърпване
Всеки електродвигател, докато се развърти, черпи повече ток. Това е т.н. стартов ток. Този стартов ток не е 20-30% по-голям от номиналния ток (тока при нормална работа), а е в пъти по-голям. За това напрежението "кляка", докато се развърти перката. Мен повече ме учудва как успяваш да го забележиш този ефект, но си го обяснявам с факта, че катериш с обороти по-ниски от 2000.
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 9 госта