Страница 24 от 28

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 29 май 2017, 22:38
от hristov008
Колеги, след коя година на производство проблема е отстранен при 1.6 100к.с. двигателя?

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 30 май 2017, 16:38
от Anatoli_fokus
За колегите който са решили да правят байпаса, на този сайт http://novotechprom.com/ можете да си поръчате тройниците за около 7 лв са двата общо и доставят за цяла България. Вече за маркуча търсене по моргите му е майката. Успех

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 01 юни 2017, 15:52
от Kris_P
hristov008 написа:
29 май 2017, 22:38
Колеги, след коя година на производство проблема е отстранен при 1.6 100к.с. двигателя?
Ами моята е 2002г и след слагане на ГИ се появи проблема но го оправих и от тогава не съм имал проблеми. За по новите до 2004 не знам какво е положението, но не вярвам да има промяна.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 11 юни 2017, 07:41
от energy76us
Момчета,защо не четете темата от първата страница?Вярно че е вече 23 страници,но всичко си пише,и нагледно обяснено.Има снимки на сервизното ръководство,точно за БАЙПАСА! Хората са го написали,че с Байпаса се оправя загряването,и инвестицията не е поврче от 20 лв.за материали. _friends_

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 12 юни 2017, 15:30
от cvetan.cenkov
Не им се чете колега.На мен ми отне една година решаването на проблема.След това качих цялата информация и начина на отстраняване тук заедно с бюлетина от Форд Сега имат цялата информация просто прочитат и с малко умения си го правят,но по лесно е да питаме и всичко да е на готово

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 16 юни 2017, 17:25
от hristov008
При мен НЕ се оправи само с байпас. Трябваше да сложа и термостат на 74 градуса от МПф. Да го имат предвид колегите.
А на следващия мотор 1.6 115 коня дали го има проблема?

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 26 юни 2017, 11:45
от kojuharov
Този "фабричен проблем" кога се появява ?
Аз имам три такива под-ръка и скоро четвърти с двигатели 1.6 бензин и подобни грижи нямат ?
В ръководството на първите страници не виждам да са уточнили, че това е задължителна манипулация и е свързана с "фабричен дефект".

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 26 юни 2017, 22:28
от hristov008
kojuharov написа:
26 юни 2017, 11:45
Този "фабричен проблем" кога се появява ?
Аз имам три такива под-ръка и скоро четвърти с двигатели 1.6 бензин и подобни грижи нямат ?
В ръководството на първите страници не виждам да са уточнили, че това е задължителна манипулация и е свързана с "фабричен дефект".
Явно при всяка кола се проявява в различен момент. При мен се появи след поставяне на ГИ. Преди това съм минал 30 000км на бензин и стрелката не мърдаше от средата.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 28 юни 2017, 14:16
от madboy
kojuharov написа:
26 юни 2017, 11:45
....
В ръководството на първите страници не виждам да са уточнили, че това е задължителна манипулация и е свързана с "фабричен дефект".
Защото като са съставяли ръководството, не са можели да гледат в бъдещето.
TECHNICAL SERVICE BULLETIN No.005/2001
Car and Light/Medium Commercial 17.05.2001

Section: 303-03 (24)
Model: Focus with 1.4L/1.6L Zetec-SE engine
Markets: All
Subject: Temperature gauge reads high, in or close to red zone.
https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q= ... e7trkoPLCQ

Re: RE: Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 28 юни 2017, 21:39
от kojuharov
madboy написа:
kojuharov написа:
26 юни 2017, 11:45
....
В ръководството на първите страници не виждам да са уточнили, че това е задължителна манипулация и е свързана с "фабричен дефект".
Защото като са съставяли ръководството, не са можели да гледат в бъдещето.
TECHNICAL SERVICE BULLETIN No.005/2001
Car and Light/Medium Commercial 17.05.2001

Section: 303-03 (24)
Model: Focus with 1.4L/1.6L Zetec-SE engine
Markets: All
Subject: Temperature gauge reads high, in or close to red zone.
https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q= ... e7trkoPLCQ
Линка не се отваря ;)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk


Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 29 юни 2017, 00:24
от madboy
Отваря се файл за сваляне- PDF

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 29 юни 2017, 07:19
от kojuharov
Не се отваря и толкоз, нещо явно бъркам.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk


Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 04 юли 2017, 08:30
от fordmaniac
kojuharov , какво се притесняваш, нали аз ще ти правя байпаса на Фокуса ти.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 04 авг 2017, 11:01
от peterpetroff
Здравейте,
И аз имах същия проблем с прегряването, за който се отнася цялата тази тема. Проблема всъщност датира от миналото лято когато колата внезапно губеше мощност в движение с висока скорост по магистрала, въпреки че стрелката на температурата на таблото си седеше на 12ч.
Оказа се, че термодатчика на главата е най-вероятно се започнал 'да си отива' още от тогава и колата е влизала в авариен режим от псевдопрегряване, но това не се е отчитало нито на прибора за температурата, нито от каквито и да било лампи по таблото.
Есента и зимата този проблем изчезна и аз така оставих нещата...
В началото на това лято обаче със стартиране на двигателя веднага започваше да се включва перката на охлаждането на най-високата скорост и не се изключваше, климатика престана да работи, стрелката на температурата при загряла кола падаше до 0 и обратно за секунда. При закачане на диагностика температурата на двигателя по показания непрекъснато се менеше от от -40 до +120. Последва смяна на термодатчика на главата с нов, оригинален на Форд. Ефекта беше забележителен: вентилатора на охлаждането престана да работи непрекъснато, климатика заработи отново, стрелката на температурата се държеше нормално. И всичко това до момента в който не излязох от града...При движение с 90-100 км/ч. на 5-та за секунди стрелката на температурата отиваше в червеното, като отпусна газта и за няколко секунди се връщаше в норма. Изкарах на дисплея на таблото температурата и наистина там показваше 120 градуса когато стрелката е в червеното и около 100 когато е по средата. В същото време поведението на колата не беше като на прегряла, термостата си отваря, антифриза не кипи, ускорява добре. Минах Петрохан със стрелка в червеното почти през цялото време на изкачването, колата си вървеше перфектно. При каране във града температурата пада под 100 и стига максимум до 104-108.
Как се оправиха нещата: смяна или по-точно ъпгрейд на софтуера на ЕКУ-то. Софтуера на Фокус единиците преди фейслифта има три версии За справка тук: http://www.obdtester.com/ford-ecu-updat ... .6l_zetec/. Читавата версия е третата. Когато се ъпгрейдне до нея става и решаването на проблема с 'прегряването'. Естествено, най-вероятно са коригирани и други неща, несвързани с температурата. Примерно аз забелязах, че след преинсталиране на софтуера колата стана с една идея по-мудна при потегляне. Като общ резултат от ъпгрейда на софтуера температурата не се качва никога повече от 104 градуса при голяма скорост и при изкачване, стрелката на температурата си седи точно по средата. При работа на място и в града температурата е точно 98 градуса.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 04 авг 2017, 12:09
от HACKO
А как се случи ъпдейта, може ли да обясниш?

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 04 авг 2017, 12:48
от aspasia
И на мен ми е интересно къде ти направиха тази процедура със смяната на софтуера и каква е цената?

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 04 авг 2017, 14:52
от peterpetroff
Разбирасе, веднага обяснявам.
Това устройство: https://goo.gl/images/VyzzC7 от едната страна го свързват с ЕКУ-то на колата, а от другата с лаптоп.
Стоях отстрани и не видях с какъв софтуер работи лаптопа, но мисля, че беше този, на който се прави и диагностиката на колата.
От лаптопа се проверява дали има по-нова версия на софтуера от този инсталиран на ЕКУ-то на колата. При наличие на по-нова версия се 'преналива' новия софтуер. Цялата тази процедура отнема около 10 минути с няколко давания на контакт.
Човекът, който правеше гореописаното каза, че това работи почти на 100% при коли без АГУ, а на коли с АГУ понякога (10%) се налагала освен ъпгрейда на софта и смяна на термостат 74 градуса.

Колата ми е без АГУ, на бензин и без т.нар и популярен 'байпас'.
За цялата 'операция' трябваше да се разделя с едни 50лв.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 06 сеп 2017, 12:40
от vargala81
Прочетох цялата тема и останах с впечатление, че Форд са разбрали за конструктивния проблем и са пуснали бюлетина на 17.05.2001 г. но са продължили производството след това със същия този конструктивен проблем в охладителната система?
Тази охладителна система не е ли проектирана пак от Ямаха? За сега над 1000 км. нямам проблеми, дано и за в бъдеще да нямам, но и съм твърдо решен, че няма да слагам газ.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 06 сеп 2017, 15:10
от peterpetroff
Ами както писах по-горе, че проблема не е конструктивен, а софтуерен. Реално охладителната система на Фокус до фейслифта не е дефектна като конструкция, грешката идва от бъгавия софтуер на ЕКУ-то.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 06 сеп 2017, 18:59
от aspasia
peterpetroff написа:
04 авг 2017, 14:52
Разбирасе, веднага обяснявам.
Това устройство: https://goo.gl/images/VyzzC7 от едната страна го свързват с ЕКУ-то на колата, а от другата с лаптоп.
Стоях отстрани и не видях с какъв софтуер работи лаптопа, но мисля, че беше този, на който се прави и диагностиката на колата.
От лаптопа се проверява дали има по-нова версия на софтуера от този инсталиран на ЕКУ-то на колата. При наличие на по-нова версия се 'преналива' новия софтуер. Цялата тази процедура отнема около 10 минути с няколко давания на контакт.
Човекът, който правеше гореописаното каза, че това работи почти на 100% при коли без АГУ, а на коли с АГУ понякога (10%) се налагала освен ъпгрейда на софта и смяна на термостат 74 градуса.

Колата ми е без АГУ, на бензин и без т.нар и популярен 'байпас'.
За цялата 'операция' трябваше да се разделя с едни 50лв.
И къде може да се направи тази процедура някакви координати?