Страница 1 от 2
Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 01 окт 2010, 19:35
от SIR SLAYTON
Колеги помагайте, потъна ми съединителя. Карах си на пета по лек баир и при опит да мина на четвърта - довиждане, нема го амбреажа. От около месец, след доста силен удар в дупка на пътя, започна да ми приплъзва съединителя особено при изпреварване ама все не остава време за майстор. Между другото той вече е сменян миналата година с нов - LuK/при 110 хил.км./ Та моля Ви, помагайте - откъде да започна огледа и дали мога сам да си поправя повредата поне да отида на собствен ход до доктора.
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 01 окт 2010, 19:51
от S_C
Виж поне каква ти е системата-жило или хидравлика.
Защото ако е хидравлика...си е заминала една от двете помпи..най-вероятно лагер помпата.
Не питай колко струва и как се сменя..,
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 01 окт 2010, 19:59
от SIR SLAYTON
Сменян е съединител комплект с помпа и притискателен диск, уж е нова тая помпа.
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 01 окт 2010, 20:16
от Alexi
заминала е помпата .. и колата ти за съжаление няма как да е на 110к - това е незначителен пробег за една кола и е изключено да ти замине съединителя .. поне още 100к си добави
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 01 окт 2010, 20:28
от G_o_c_e_v
Само да вметна, че нее лагер помпа, а лагер цилиндър

, а също така може и да нее е от него, може само гумички на помпата на педала да са заминали.
Отиваш на МастУр и каквото сабя покаже
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 01 окт 2010, 22:42
от S_C
Точно.За съжаление обаче практиката показва,че по-трудно сменящата се и по-скъпа помпа е по-често дефектиращит детайл.
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 01 окт 2010, 23:33
от MapTo_D
Те и те едни помпи нямам думи...пластмасови боклуци и лагер помпата и горната помпа на съединителя, ама инженерчетата хубаво са го измислили да дават бързо дефекти и потребителя да го лапа с извинение...

Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 02 окт 2010, 11:58
от SIR SLAYTON
Сега видях, че няма загуба на спирачна течност, няма теч и по педала. Дали може на собствен ход да отиде до сервиза?
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 02 окт 2010, 14:15
от HACKO
Стига да можеш да превключваш скоростите, няма никакъв проблем.
MapTo_D написа:Те и те едни помпи нямам думи...пластмасови боклуци и лагер помпата и горната помпа на съединителя, ама инженерчетата хубаво са го измислили да дават бързо дефекти и потребителя да го лапа с извинение...

Щом е стигнала до България, значи е проектирано достатъчно здраво и си е изпълнило предназначението. Никой не трябва да забравя, че тука колите идват, когато станат за отпадъци там където са купени като нови. Най-често по тях не е сменяно почти нищо, километрите са между 30 000 и 50 000 на година.
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 02 окт 2010, 15:56
от SIR SLAYTON
Извинявай ама как да превключвам в движение без съединител. На място пре запален двигател без съединител не щат да влизат.
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 02 окт 2010, 16:09
от Alexi
да ти дам един съвет че гледам нахалстваш - кола се прави в сервиз във форумите не става !
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 02 окт 2010, 16:42
от SIR SLAYTON
Пич нали за това е форум, човек благодарение на хора знаещи и можещи, да успее да се ориентира. Нали утре може на някого да му се случи насред път и тогава...?. Не знаех, че трябва да се мълчи. Аман от критици. Иначе, благодаря ти за мнението, много е конструктивно.
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 02 окт 2010, 19:55
от Alexi
SIR SLAYTON написа:Извинявай ама как да превключвам в движение без съединител. На място пре запален двигател без съединител не щат да влизат.
а как ще коментираш това свое плачливо-хумористично изказване - може би някой от нас трябва да ти плати колесара до сервиза ? като си си купил кола която не ти е по джоба така става .. реве се по форумите после ...
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 02 окт 2010, 21:18
от MapTo_D
Наско моята не знам как е карана но беше с почти чисто нов съединител, само че заради тази ебана лагер помпа се наложи да го сменя отново, понеже някво уплътнение се стопило и протекло масло по феродото и от там почна да приплъзва, също акумулатора е оригинален на форд...т.е. собсвеника не е бил някой пълен мърляч, сменил е това онова по колата...
Съжалявам за офф-а....
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 03 окт 2010, 11:35
от HACKO
SIR SLAYTON написа:..... Дали може на собствен ход да отиде до сервиза?
Според тебе на този въпрос какъв отговор трябва да ти дам? Не знам на какъв хал ти е съединителя, може педала да е долу, но все пак да отделя по малко и да могат скоростите макар и трудно да се превключват?
Има техники за превключване без съединител, без при това да се повреди ск. кутия, но това трудно може да се обясни във форум, а още по-трудно е да се усвои. Трябва практика и най-вече да си карал стар трактор или камион без синхронизатори на ск.кутия.
Затова намираш приятел с друга кола, и изтегляте твоята до сервиз (надявам се че не трябва да обяснявам техниките на буксиране).
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 03 окт 2010, 12:19
от SIR SLAYTON
Благодаря ти, утре ще е там. Ще пиша впоследствие за причините.
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 03 окт 2010, 15:45
от ЯЛТА
Sir slayton Чети внимателно : затопляш двигателя , гасиш го , включваш на първа скорост , палиш мотора на скорост , тръгваш , набираш малко скорост , в синхрон отнемаш газта и изключваш от първа вкарвайки леко втора , / целта е по слух да изравниш оборотите на двигателя и вала на скоростите / , в най лошият случай ще чуеш едно кр кр кр кр , и ако си направил всичко както трябва влиза втора скорост , после трета ! Ако успееш движейки се вече , подаваш малко газ ,и я отнемаш , и веднага изключваш от скорост , за да спреш . И после по същият начин отново , докато се придвижиш до където трябва , НО ако си плашлив , трудно ще ти се получи ! УСПЕХ !

Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 05 окт 2010, 11:19
от madboy
ЯЛТА написа:................, НО ако си плашлив , трудно ще ти се получи ! УСПЕХ !

Особено ако кара в натоварено движение в по-голям град. То ще са едни хватки по светофарите- не си е работа. На кръстовища пък да не говорим.
Става този вариант ако си закъсал далеч от някой град, за да се придвижиш.
Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 05 окт 2010, 12:07
от ЯЛТА
madboy написа:ЯЛТА написа:................, НО ако си плашлив , трудно ще ти се получи ! УСПЕХ !

Особено ако кара в натоварено движение в по-голям град. То ще са едни хватки по светофарите- не си е работа. На кръстовища пък да не говорим.
Става този вариант ако си закъсал далеч от някой град, за да се придвижиш.
Така карах 10 год. УАЗ-ка , из София , рейс -ИКАРУС , из София , с тази разлика че на сфетофарите си тръгвам нормално , но особено рейса през 10 дни му изпускаха гумичките на долната помпа , и гледай сейр ! Но което го знаеш е лесно , а което не знаеш - трудно . За това казват , живота е училище , и ние сме ученици , докато сме живи !

Re: Потънал съединител Фокус 1.8 TDCI
Публикувано: 06 окт 2010, 19:23
от SIR SLAYTON
Благодаря ти ялта, не ми се наложи, но е хубаво да се знае "системата". Сега, докъде се стигна с проблема. Оказа се, че са се прецакали уплътненията на лагер помпата на съединителя и е текла спирачна течност върху феродовия диск, откъдето се е получавало и приплъзването при ускорение. Помпата е нова /1 година/ и причината да се прецака е амортизирания маховик, който я е разбил. Сега го сменям и него - 500 кинта, щот е "златен".
