Странен проблем при палене МОНДЕО-ОТКРИТ!!!
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Странен проблем при палене МОНДЕО-ОТКРИТ!!!
ПУСКАМ ВЪПРОСА И В ТОЗИ РАЗДЕЛ,ЗАЩОТО СМЯТАМ ЧЕ И ТУК ИМА МЯСТО
АКО МОДЕРАТОРИТЕ СМЕТНАТ ЗА ДОБРЕ ДА ИЗТРИЯТ ТЕМАТА НА ЕДНО ОТ ДВЕТЕ МЕСТА-ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ или ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ
Колата е 2000 кубика бензин с газова,всичко си беше ок до известно време,палеше от четвърт оборот без значение колко е студено и от колко време не е палена.
ПРОБЛЕМА е следния:
само при първото палене без значение кога е, сутрин или вечер ,дали е 20 или 0 градуса,първото палене е след 6-7 секунди въртене на стартер, и след това всяко следващо е на четвърт оборот!!!!
Колата има нормална компресия,кабели и свещи са нови(кабели Моторкрафт и свещи Беру)
Проблема се появи от скоро без да е сменяно нещо преди проблема!!!
Опитах да сложа добавка за дюзи(STP),обаче никаква промяна и след нея,свалях свещите за почистване-без резултат......свещите бяха работили добре,проверих за хлабави букси по бобината,дебитомер,маф.......и всичко без резултат,проверих налягането на бензина-от винтила който е на маркуча на инжекционна(без да е работила помпата налягане има достатъчно че да си измиеш очите!!!))))
Газовата на колата е обикновенна,с автоматичен клшюч и всяко палене е на бензин и след 2000 оборота минава на газ.
И пак да кажа проблема е само с първото палене(когато не е палена 4-5 часа),дори и леко подавам газ на педала че да заработи.....а след него всичко е наред,пали от четвърт!!!!!!
Хайде някой да даде идея какво може да е!!!!какво да проверя или да подменя!!!???
АКО МОДЕРАТОРИТЕ СМЕТНАТ ЗА ДОБРЕ ДА ИЗТРИЯТ ТЕМАТА НА ЕДНО ОТ ДВЕТЕ МЕСТА-ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ или ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ
Колата е 2000 кубика бензин с газова,всичко си беше ок до известно време,палеше от четвърт оборот без значение колко е студено и от колко време не е палена.
ПРОБЛЕМА е следния:
само при първото палене без значение кога е, сутрин или вечер ,дали е 20 или 0 градуса,първото палене е след 6-7 секунди въртене на стартер, и след това всяко следващо е на четвърт оборот!!!!
Колата има нормална компресия,кабели и свещи са нови(кабели Моторкрафт и свещи Беру)
Проблема се появи от скоро без да е сменяно нещо преди проблема!!!
Опитах да сложа добавка за дюзи(STP),обаче никаква промяна и след нея,свалях свещите за почистване-без резултат......свещите бяха работили добре,проверих за хлабави букси по бобината,дебитомер,маф.......и всичко без резултат,проверих налягането на бензина-от винтила който е на маркуча на инжекционна(без да е работила помпата налягане има достатъчно че да си измиеш очите!!!))))
Газовата на колата е обикновенна,с автоматичен клшюч и всяко палене е на бензин и след 2000 оборота минава на газ.
И пак да кажа проблема е само с първото палене(когато не е палена 4-5 часа),дори и леко подавам газ на педала че да заработи.....а след него всичко е наред,пали от четвърт!!!!!!
Хайде някой да даде идея какво може да е!!!!какво да проверя или да подменя!!!???
Последна промяна от nautica_ на 18 ное 2010, 16:11, променено общо 4 пъти.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Бензина не го гледай,че хвърля от винтила...нямаш достатъчно налягане.Най-честата причина е малкото бензин в резервоара.Тая кола ако остане с под 5 литра бензин в търбуха,започва да пали трудно след престой от 5-6 часа.
Просто помпите са ни старички вече и на доизживяване.От там и налягането се влияе от количеството бензин под помпата.
Имаше някъде сървис бюлетин даже за тия помпи,защото са слагани не само на мондео-като позастареят,в резервоара не трябва да остава по-малко от 10-15 литра бензин.Иначе не може да запали,следва изхвърляне на бензинови пари към катализатора (misfire по цилиндрите) и завършваш в сервиза за нов катализатор.При нас тоя проблем с катализаторите не важи,щото 99,99% нямат такива,но проблемът с ниското налягане си остава.
Сложи и за десет лева бензин и пиши дали се е оправила.
Просто помпите са ни старички вече и на доизживяване.От там и налягането се влияе от количеството бензин под помпата.
Имаше някъде сървис бюлетин даже за тия помпи,защото са слагани не само на мондео-като позастареят,в резервоара не трябва да остава по-малко от 10-15 литра бензин.Иначе не може да запали,следва изхвърляне на бензинови пари към катализатора (misfire по цилиндрите) и завършваш в сервиза за нов катализатор.При нас тоя проблем с катализаторите не важи,щото 99,99% нямат такива,но проблемът с ниското налягане си остава.
Сложи и за десет лева бензин и пиши дали се е оправила.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Мерси на първият отзовал се,бензин има,последно сипвах за 30 лв.....но проблема си е същия......без значение дали бензин има 20л или 5 л..... 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
От това следват две възможности-помпа в напреднал стадий на износване или зле работещ регулатор за налягането.Просто това,дето хвърля бензин горе от дюзичката,те подвежда.Инжекторите са прецизни машинки и работят с точно определено налягане.Не понасят отклонения.При моята кола го има същия ефект,но изчезва когато сложа малко повече бензин в резервоара.И това са нещата,които биха могли да имат влияние-помпа и регулатор.
Следващ експеримент-слагаш ключа утре,даваш контакт,чакаш помпата да качи гориво.Не палиш,а изключваш контакта.Пак даваш контакт,пак изчакваш помпата и връщаш ключа.На третия път палиш.Ако запалиш без проблем,това е диагнозата-липса на налягане при дюзите.
Следващ експеримент-слагаш ключа утре,даваш контакт,чакаш помпата да качи гориво.Не палиш,а изключваш контакта.Пак даваш контакт,пак изчакваш помпата и връщаш ключа.На третия път палиш.Ако запалиш без проблем,това е диагнозата-липса на налягане при дюзите.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Странно поведение, при мен е точно обратно, когато я загася (има ГИ) и се налага да я запаля отново след кратък престой върти повече от нормално - обясниха ми че причината е в остатъчната газ в двигателя, върти докато я изхвърли и вкара бензин! А инъче като е студена пали веднага и много по-лесно, предполагам заради автоматичния смукач - тогава държи и по-високи обороти на празен ход.......
А това както го обясняваш с леко подаване на газ ми намирисва на проблеми с клапана за празния ход. Има ли понякога проблеми с оборотите?
А това както го обясняваш с леко подаване на газ ми намирисва на проблеми с клапана за празния ход. Има ли понякога проблеми с оборотите?
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Това го пробвах няколко пъти още в началото като се появи проблема........резултата е същия,не пали,а много ме съмнява помпата да си замине от веднъж,просто ей така.....без никакви признаци преди това....S_C написа: Следващ експеримент-слагаш ключа утре,даваш контакт,чакаш помпата да качи гориво.Не палиш,а изключваш контакта.Пак даваш контакт,пак изчакваш помпата и връщаш ключа.На третия път палиш.Ако запалиш без проблем,това е диагнозата-липса на налягане при дюзите.
99% съм сигурен че не е помпата налягане на бензина има и то много добро,дори и ако веднъж я запаля по трудно и я оставя 2 часа,след това пали от четвърт.......само първото за деня палене е гатанка!!!
Проблеми с оборотите .....от сорта на сама си държи много високи или се изфорсирва сама.....или много ниски не съм имал.Клапана за празех ход всъщност не е ли елекрическо моторче,намиращо се на дроселовата клапа......правил съм му профилактила миналата година,ама може и сега да се наложи да го сваля!?didon80 написа:А това както го обясняваш с леко подаване на газ ми намирисва на проблеми с клапана за празния ход. Има ли понякога проблеми с оборотите?
мод: използвай бутона "промени"
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
За това животно става дума: http://dyan.snimka.bg/automobiles/klapa ... 8.15957121" onclick="window.open(this.href);return false;" Като цяло е проблемен при повечето фордове с напредване на възрастта. Пробвай с леко натиснат педал на газта дали пали от раз, ако е така за мен причината може да е в тоя клапан. Просто не му стига въздуха за да запали, на мен ми направи така веднъж мизерия, на загрял двигател, спирам да зареждам, после паля и двигателя угасва, оправи се за момента с леко подаване на газ, посе го чистих и така.....
Обикновено, като почне да прави мизерии при освобождаване от скорост в движение оборотите падат към 500 и като се усети ги стабилизира за да не угасне двигателя. Освен клапана трябва да почистиш и смукателния колектор със спрей за почистване на карбуратори и сгъстен въздух. Смятам че ще помогне.
Обикновено, като почне да прави мизерии при освобождаване от скорост в движение оборотите падат към 500 и като се усети ги стабилизира за да не угасне двигателя. Освен клапана трябва да почистиш и смукателния колектор със спрей за почистване на карбуратори и сгъстен въздух. Смятам че ще помогне.
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
До този клапан не съм стигал,като гледам снимките се намира на всмукателния колектор.....а какво съм почиствал аз тогава.......на дроселовата клапа.......ел.моторче с механична част която движи дросела...????С какво да почистя въпросния клапан????
Мерси за подробните снимки колега!!!!
Мерси за подробните снимки колега!!!!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Това за което говориш е TPS-a(trotle position sensor), сензор за положението на дроселовата клапа, също важен елемент, но рядко дава проблеми. Купи си спрей за почистване на карбуратори има ги по бензиностанциите.......ползвай някаква четка за зъби за отворите в смукателния колектор, щото там ще падне бая нагар, така и така ще разглобяваш и чистиш, почисти и дросела, от там започва байпасния канал за клапана ще го видиш......
Нали не си свалял TPS-a, като си го чистил, щото може и това да ти дава проблема! Ако после си го сложил ама не както трябва бъркаш компютъра за положението на клапата, много е вероятно и това да е причината.
Нали не си свалял TPS-a, като си го чистил, щото може и това да ти дава проблема! Ако после си го сложил ама не както трябва бъркаш компютъра за положението на клапата, много е вероятно и това да е причината.

- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Проблема ми е от скоро не е от тогава......бая време мина след почистването му ........свалян е.....как да съм го монтирал грешно после????didon80 написа:Нали не си свалял TPS-a, като си го чистил, щото може и това да ти дава проблема! Ако после си го сложил ама не както трябва бъркаш компютъра за положението на клапата, много е вероятно и това да е причината.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Самия ел.мотор е на шлици към оста на клапата, и се слага точно на определено положение, нещо като ангренажния ремък.....
Преди време беше писано по въпроса някъде във форума потърси ако искаш
Преди време беше писано по въпроса някъде във форума потърси ако искаш
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Мисля че съм го монтирал правилно.....
не е от там проблема.....сега мисля да се насоча към клапана за празен ход,да видим какво ще стане след почисването му.......горе долу къде по колектора да го търся........с WD40 мога ли да го почистя,според мен не е проблем!??????

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Има теми със снимки за почистването на въпросния клапан.
Аз съм го чистил с обезмаслител - накисва се (в моя случай за 2 часа).
Аз съм го чистил с обезмаслител - накисва се (в моя случай за 2 часа).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
ОК, не е проблем с ВД40, но незнам дали ще успееш да събориш нагара с него. Трябва да махнеш кутията на въздушния филтър и маркучите към колектора, за да имаш достъп от горе. Намира се от дясната страна на колектора, но е доста трудно да си навреш ръцете до там, ако имаш канал или подемник на разположение ще е по-лесен достъпа от долу!
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Ей сега отивам да видя дали ще успея да го сваля и почистя......
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Ще ти трябва камък 10 мисля, държи се на 2 болта.......
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Свалих кутията над дросела,свалих и дросела,гледам гледам......не го виждам този клапан бре....да не би да го нямам при мен мотора е DOHC!!???
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Имаш го, моя мотор е същия, само че не се вижда от горе директно, трябва странично да погледнеш и си светни с едно фенерче и ще го видиш, знаеш как изглежда вече, трябва да има една букса с 2 проводника за управлението му. Пада се доста ниско на дъното на смукателния колектор, от дясно като стоиш пред колата. Трябва да махнеш и кутията на филтъра и въздуховодите....
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Пробвах и това,но без резултат!!!!Намерих клапана ........че той на "много хубаво място" са го сложили!!!!!!!!!Опитах да до сваля.....ама без канал няма да стане,отдолу май ще е по лесно свалянето му,въпреки че не смятам да се оправи проблема след почистването му........ще опитам да го сваля в почивните дни когато имам повече време и канал.....didon80 написа:Пробвай с леко натиснат педал на газта дали пали от раз, ако е така за мен причината може да е в тоя клапан.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем при палене МОНДЕО
Така е, аз си потроших ръцете първия път докато го сваля, че после слагането е още по-кофти. Ти с какво масло го караш тоя мотор? Батерията в какво състояние е, да не би да се мъчи заради нея? Изчакваш ли поне 5 секунди след като дадеш на контакт да може бензиновата помпа да направи налягане? Я опитай да го караш само на бензин и на другия ден сутринта да видиш какво ще се получи!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта