Страница 1 от 2
Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 02 ное 2010, 08:56
от Nebhotep
Здравейте, вчера с интерес прочетох доста от темите касаещи оборотите но не открих проблем като моя.
Накратко за проблема: обороти на студен двигател в норма, след загряване над 40 градуса, до около 80 градуса след освобождаване от скорост оборотите падат под нормалното, мотора леко притриса но не изгасва. След загряване до нормално работна температура проблема със спадащите обороти при спиране и движение по инерция изчезва. На празен ход остава само съвсем слабо забележимо прекъсване и леко колебание на оборотите.
Проверени: вакуумни маркучи- нямат видими следи от спукване, а и няма несвойствено съскане под капака. Почистен MAF. Сменен въздушен филтър, което доведе до леко подобряване на ситуацията. Почистена дроселова клапа.Ревизирани електро куплунзи на повечето датчици. Стъпковото моторче е чистено преди 20 000 км. Ламбда сондата е сменена с оригинална преди 15 000 км. Колата не пуши черно и няма мазни сажди в ауспуха. Кабелите и свещите са сменени преди 22 000 км. и видимо изглеждат наред. Горивният филтър и той преди 20 000 км.
Съмнения за виновника за проблема: Съмнявам се в MAF, запушени дюзи или в някой от импулсните преходни режими на стъпковото моторче, например при температура на антифриза от 40 до 80 градуса(дали изобщо има такъв режим). Диагностика е правена преди 3 месеца и всичко беше в норма.
Всички разсъждения по темата са добре дошли! Благодаря!
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 02 ное 2010, 13:36
от Nebhotep
Да допълня, преди малко разкачих акумулатора за 15 минути, но проблема си остава. При студен двигател е ок, а при топъл се влошава. Чудя се, дали не ми играе номера ECT датчика. И още нещо, което забелязах, при загрял двигател при изфорсирване над 4000 оборота и отпускане на педала след това, оборотите падат и се нормализират нормално и секунда- две след това започват да играят от 600 до 850 и така, докато не се подаде малко газ, за да поеме двигателя. Иначе се форсира нормално без прекъсвания.
Като че ли се дави, възможно ли е да е от дюзите, при ниски обороти някоя пикае и, затова да е така...
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 02 ное 2010, 13:43
от varby
Като знам качеството на горивата,20000км. са достатъчни за горивния филтър.Смени го и виж дали ще има промяна ,смени и свещите.
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 02 ное 2010, 17:52
от Nebhotep
Колеги оказа се от ламбда сондата. Бях в сервиза в двора на "Хенри Форд" при Ники и след диагностика и много измерване стигнахме до този извод. Просто имам е***ти и малшанса само преди 20 000 км. смених сондата с оригинална за 330 лв. и сега дърво. Ламбдата е забила на бедна смес и на празен ход компютъра се шашка и се мъчи да установи оборотите. Това е...
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 03 ное 2010, 03:37
от deathstorm
Добре де колега не усети ли внушително покачване на разхода при положение, че ламбдата ти е забила на бедна смес? В какво време живеем даваш 300лв+ и очакваш да не се занимаваш с него повече, а то какво излиза. Да се чуди човек като знае, че има и за 80 лева некви и ако е прочел твоята тема какво да си вземе ...
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 03 ное 2010, 09:21
от Nebhotep
Абе лоша работа! Проблемът започна преди 2 дни, явно сондата е умряла изведнъж. Затова не съм усетил чак толкова разхода, но вече се виждат и мазнотиите в ауспуха. Сега ще си взимам от по- евтините сонди до около 150-180 лв. и да се надяваме да изкара едно 50 -60 000 км., че яко се вътрих с предишната.
А и съм спазвал всички инструкции на производителя за безпроблемна работа на сондата и зареждам само на една бензиностанция, където съм си харесал качеството на горивото. Нямам обяснение за преждевременната смърт на датчика...
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 03 ное 2010, 18:47
от fordmaniac
Че Бош сонда е 179 лВ. И си е истинска. Аз си ги зимам от Бош София.
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 03 ное 2010, 19:03
от Nebhotep
Абе бошовските май са турски не им се доверявам. Днеска сменихме с майстора сондата (NTK), всичко ми излезна 150 лв. и работата заспа.
Препоръчвам ви го този сервиз, диагностика е много кадърно момче. Казва се Ники, тел: 0888615364, преди години е работил в Мото Пфое и ги разбира доста болежките на форд.
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 10 ное 2010, 22:08
от bertoneeee
колега имам същия форд като твоя,имам и газова уредба!!!имах същия проблем като твоя,и си смених ламбда сондата но за 40 лв втора употреба от една морга,сам си я свалих от същата като нашите фордювци!дори си я смених пред моргата сам и още като запалих и усетих голяма разлика!!!
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 24 дек 2010, 21:31
от spaiker_89
колега имах горе долу сходен проблем ...колата ми е фокус 2000г на газ и бензин и при мен оборотите се колебаеха и на моменти колата направо си гаснеше трудно форсираше и т.н. препоръчаха ми добавка за почистване на цялата горивна система (сещай се ) сложих 40 лева бензин и добавката с цел по бързо почистване се качих на магистралата и изминах около 200км за мой късмет от прекъсването нямаше и спомен ... опитай 8 лева е добавката ноо не помня името ..иди в някой сервиз те ше ти препоръчат

надявам се да сам помогнал
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 30 яну 2011, 22:45
от spaiker_89
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 30 яну 2011, 22:50
от Edinuser
Аз вместо добавки от време на време наливам 10л. 100 октана бензин от OMV и май има по-добър ефект. А и е по безопастно за горивната система.
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 31 яну 2011, 08:34
от spaiker_89
не е лошо като идея

Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 04 май 2012, 19:37
от Nebhotep
Откакто се стопли времето отново се появиха проблемчета с оборотите! Но този път по посока на повишени обороти на празен ход и задържане на високи по време на движение. На празен ход от време- навреме задържа към 1200 оборота при спряло положение, след загасяне на двигателя и наново запалване проблема изчезва до следващото задържане. При движение например на 2500 и натискане на съединителя оборотите плавно отиват до към 3000-3500 и остават там известно време, след това падат на 1500 и дотам.
Абсолютно всички консумативи по колата са нови и постоянно се ревизира електрическата мрежа и изпълнителните елементи към нея. Днес замерих TPS датчика и ми показа следните стойности: напълно затворена дроселова клапа 1,00 волта при референтни данни от Аутодата 0,9 волта, при напълно отворена клапа 4,77 волта при референтни стойности 4,8 волта. Според вас може ли да се приеме минималната разлика във волтажите за нормална, все пак всеки уред дава някакво отклонение?!
Съмнявам се и за VSS сензора, въпреки че измерихме дали до него достига напрежение и всичко е ок. Интересното е, че като разкача куплунга на VSS сензора и покарам колата с разкачен датчик и след това закача куплунга и рестартирам компютъра проблемът се оправя за около седмица и после пак така...
Мнения по въпроса...?
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 05 май 2012, 13:28
от yorki_man
На моето Мондео 2.0, 95г, така ми се вдигаха оборотите и намерих изваден маркуч на вакуума, точно под дроселовата клапа.
И аз се оплаквам от такова колебание на оборотите само на газ. Като припомпя с педала на спирачката и се нормализират, даже съм пускал такава тема във форума. Чистих моторчето, MAF сензора и смених свещите. Промяна няма. Другото, е че на около 1500 оборота като подавам плавно газ ми придърпва и хълца, после вече се развърта. Това го прави и на бензин и на газ. Къде се намира този VSS i TPS датчик? Може ли някой да ми каже какъв е датчика след MAFa към дроселовата клапа. Разположен е от долу на въздухопровода - вертикално. Вътре представлява някъкви телчици с пъпка. Благодаря.
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 06 май 2012, 22:57
от z42
Сензора след MAF-а мери температурата на входящия въздух. TPS-а това е потенциометъра на дроселовата клапа. VSS - Vehicle Speed Sensor е сензора за скоростта на движение и в момента не мога да ти кажа къде се намира.
При мене на Галакси 2.3 борим спорадични пропадания на празния ход. На студено май е най-добре, макар че ми палеше на 3 цилиндъра от време на време (може да е било конденз - гасях я на газ тогава, а беше зима). Като загрее почваше да губи обороти почти на всеки светофар. Тия дни нещата загрубяха - почти гаснеше. И на бензин и на газ. И на двете бях на резерва. Заредих бензин. Свърши газта и като заредих пак нещата се поуталожиха, но не се оправи де.
Вчера ревизирахме и уплътнихме всички маркучи, вакууми и пр. покрай колектори и т.н. За 100-тина км наблюдение - промяна има, но не се оправи, а само се промени - почна да губи мощност на газ, когато си иска и като се оправи, после си работи известно време нормално. На бензин не правеше номера. Губеше мощност и на равен път. Преди малко сменихме свещите със старите - BOSH PLATINUM 0.8 mm gap (явно и предишния собственик не е правил компромиси с колата, като взех колата не знаех че е с хубави свещи и ги сменихме веднага, новите бяха NGK IRIDIUM 1.1 m gap). Засега от 7 км пробег не мога да кажа, но още не ми е правила номера нито веднъж, а я изчаках да загрее добре - и перката си завъртя.
Интересно ми е защо по всички каталози дават свещите (за една и съща кола с един и същи двигател) на различните производители да са с различна междина и то в такива широки граници 0.8 до 1.1 дали не беше и до 1.3 мм за някои! Четох тук че по-малката междина е за предпочитане. За каране на газ същото ли важи?
ПП. Няма да се учудя ако от Форд пак са направили някоя боза с документацията и се окаже че препоръчват наред с подходящите и неподходящи свещи! (както с маслото за скоростите ми)
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 08 май 2012, 00:03
от z42
Е нямам късмет - пак се случи да ми паднат оборотите на светофара както преди! Явно не са свещите, макар че с 0.8 мм май върви по-добре все-пак.
Сега почва едно ходене по TPS-и и пр. ...само на тото ли може това да се бори?
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 08 май 2012, 21:19
от yorki_man
z42 написа:Е нямам късмет - пак се случи да ми паднат оборотите на светофара както преди! Явно не са свещите, макар че с 0.8 мм май върви по-добре все-пак.
Сега почва едно ходене по TPS-и и пр. ...само на тото ли може това да се бори?
Здравей колега! Пробва ли като си на кръстовище като почне да мени и си на оборот както си натиснал спирачката леко да я припомпваш бързичко с около 2см амплитуда - при мен тогава си идат на място и държат на 800-900. Възможно ли е да смуче вакуум от сервоусилвателя, не мога да си обясня. Като включа климатика си поддържа оборотите. Пиши как решаваш проблемите.
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 09 май 2012, 00:08
от z42
След ревизията на вакуумите и връщането на старите свещи по-рядко го прави, днес - нито веднъж ясно доловимо. Но може и да е защото леко захлади времето. Зимата го правеше само след 10-тина км на много загрял двигател (очаквах лятото да се влоши и така и стана, но това са си спекулации). Ще изчакам да се повтори и ще пробвам с помпане на спирачката и климатика, но нормално е това което казваш - и двете инструктират компа да вдигне оборотите понеже са товар за мотора. Същото трябва да важи и за въртенето на волана.
Сега чета да се пообразовам малко...
ПП. EGR моята кола се оказа че си няма - още в завода е затапен. Стъпковото моторче макар и почистено все още не е извън подозрение... ще видим накрая какво ще излезе, може и две неща да са (почти сигурно, понеже и ППХ боря - почва ми чак на 3500 оборота)
Re: Странно поведение на оборотите!
Публикувано: 12 май 2012, 00:44
от z42
смених бобина, не се оправи. сега мога да сменя и другата, ламбда сондата или не знам вече какво... проблемът е че всеки опит струва над 100 лв...
Тая тема се оказа най-близо до моя проблем, затова и там написах повече:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 91#p417091" onclick="window.open(this.href);return false;