Страница 1 от 1

Проблем ГНП Форд Ескорд 1.6Д 88г.

Публикувано: 16 ное 2010, 16:58
от cokata_23
Привет колеги! Отдавна несъм посещавал форума понеже Фордчето е заменено от др. по - нов автомпбил, но ето че идва време пак да го върна в движение... :)
Малко предистория.... След протичане на водна помпа и спукана глава го заменихме с Фиат Мареа. Няколко месеца след това старата школа се сдоби с нова водна помпа, нови сегменти, нова глава(поради спукване на старата), проверка и реглаж на дюзи и т.н. Ремонтите се извършиха от баща ми и помощ от мен :D Печката запали от първия път на четвърт оборот и бяхме много доволни.
В момента остава да се смени една кормилна щанга, която тропа досадно и проблемът който се появи с ГНП- то, а именно задържане на оборотите - т.е. като изфорсирам до към 3000об. оборотите падат много бавно, а като превключваш дори нямат време да паднат и се получава гадно придърпване. От ГНП- то няма течове, и е проверено жилото за газта.
Въпросът е откаде се получава това "задържане на обороти"- от някакви уплътнения,втулки или какво. Моля запознатите колеги да помогнат.
Благодаря ви и лека вечер. :wink:

Re: Проблем ГНП Форд Ескорд 1.6Д 88г.

Публикувано: 17 ное 2010, 11:47
от cokata_23
Колеги никой ли не може да помогне??? Търсих с търсачката, но нямаше подобна тема :cry:
Ако може колегата 1.6 diesel да се включи по темата :wink:

Re: Проблем ГНП Форд Ескорд 1.6Д 88г.

Публикувано: 18 ное 2010, 13:50
от kmetta
намирисва ми на нещо като въздушен филтър! Запушен филтър=по малък приток на въздух=по високи обороти... :roll:

Re: Проблем ГНП Форд Ескорд 1.6Д 88г.

Публикувано: 18 ное 2010, 16:41
от diesel1.6
Нали не задържа рейката?
Да не би да яде масло отнякъде - нещо по гарнитура, глава? опитайте да покарате спокойничко и да наблюдавате.
Решението е следното - купувате си друга помпа за 20-30-40 лв, когато решите, че е от нея. Или я свалете за ремонт - веднага на стенда ще си проличи дали е от нея. Може би това е добър вариант - няма да се чудите един месец какво е счупено. И ще знаете как да се продължи.
В София има текуща обява във форума за 1,6д на части. Жалко, че нямам някоя помпа да ви дам. Иначе поздравления за съживяването на верния стар кон :). Дай една снимка отстрани да видим как изглежда.

Re: Проблем ГНП Форд Ескорд 1.6Д 88г.

Публикувано: 18 ное 2010, 18:53
от cokata_23
Привет колеги и благодаря на отзовалите се по темата :)
Немога да разбера поста на колегата с въздушния филтър, но както и да е той както и всички останали филтри са сменени. И да поясня явно не сте ме разбрали правилно- оборотите се задържат когато отнема(пусна газта), падат много бавно все едно жилото заяжда :? Колата ускорява нормално, вдига оборотите, но изключиш ли от скорост падат по-бавно(за около 3-4сек.) до нормаалните 850. Същото е и при подаваане на газ на място. Помпата все още не сме я пипали и малко ни е шубе. :D Аз предположих да не би да е от някакво уплътнение на нея, тъй като преди доста години беше протекла и я карахме на сервиз и сменяха някакво уплътнение ( взеха 30 лв.) Та да не би и сега пак същото уплътнение да прави тази мизерия, незнам вече.
Маслото не го пипа, за изминатите 2000 км.
Благодаря колега 1.6 diesel че се включи в темата, ако имаш още някое предложение за проблема споделяй.
Ето снимчици от проблема, ремонта и след ремонта
http://www.album.bg/stoqn8774/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Проблем ГНП Форд Ескорд 1.6Д 88г.

Публикувано: 19 ное 2010, 00:06
от diesel1.6
Рядко поправям помпи и то не на коли точно. Затова не мога да кажа какъв е проблемът. Такова нещо може да стане ако има теч на масло към двигателя - поради препълване, поради хлабави или дефектни водачи на клапаните, пропуск от главата или гарнитура (подточка - дефектна гарнитура). Но ако е масло - трябва да се усетите като се покара колата. Много малко масло може да е достатъчно за този номер - нещо като един милилитър (грам) на едно форсиране и това ще затрудни изясняването. Клапаните нали нямаха гумички и уплътнението е само от плътните водачи?
Някой действащ монтьор горивна апаратура на коли трябва да каже как помпата ще прави този номер. Да задържат тежестите нещо на регулатора.... не се сещам сега как ще стане.
Поне тази помпа вече е доста позната и няма много капани. Само системата за студен старт, но тя лесно се блокира за постоянно или за проба и не влияе на вашия случай.
С тоя синджир двигателя ли вадихте? Нагоре или надолу? Надолу е по-лесно.

Re: Проблем ГНП Форд Ескорд 1.6Д 88г.

Публикувано: 21 ное 2010, 18:17
от cokata_23
Двигателя не сме го мърдали ои мястото му, ремонта се осъществи без да го вадим. Със синджира просто търсихме вариант как да го закачим, но в крайна сметка си остана на мястото :)
А за проблема, тези дни да поостане малко повече време и ще откачим наново жилото за газта, да проверим отново всичко и да го елеминираме като вариант преди да започнем с помпата. Ще пиша открие ли се нещо.
Поздрави! :)