Теч на антифриз от гумените съединения на радиатора
Публикувано: 13 дек 2010, 12:48
Здравейте колеги,
Вече няколко месеца се боря с един проблем и не мога да го преборя. Опирам до богатия опит на форумци.
И така, лятото като се връщах от морето, минавайки през Пловдив, спрях по тъмно вечерта у едни приятели там. За мой късмет, в момента когато вече паркирах пред тях, мотора естествено загрял след 300 км непрекъснато каране, изведнаж отпред под капака адска пара. Когато отворих, и с едно фенерче разгледах, от дебелия крив маркуч с три края от долната страна на радиатора към водната помпа (колата е Ескорт 1,6 16V Зетек) беше изтекъл ударно почти всичкия антифриз. На другата сутрин, демонтирах - с огромен труд този маркуч - беше силно залепнал и дали при напъните да го сваля или от преди това, а това е важно да го знам, когато беше в ръцете ми, тои беше скъсан необратимо. Беше празничен ден - 6 септември, но за моя радост, от един магазин в Пловдив успях да намеря такъв маркуч - турски - и го поставих с голям труд - скобата при водната помпа е почти недостъпна за стягане. Както и да е, налях антифриз наново и тръгнах за София. Стигнах без произшествия. От тогава, на три или четири пъти ми се случва следното.
След спиране - есента беше гореща, в София се ката в задръстване и колата загрява доста но само в рамките на зеления сектор, та след като спра, заключа колата и дойда отново след 30 - 40 мин. или повече, намирам огромна локва под колата от антифриз, изтекли около 4 литра, от свръзките на този маркуч със скобете. Един път от към водната помпа, друг път от към радиатора. Доливам притягам скобата зверски, итака до след 4 - 5 дена отново същата история. Този път от другата скоба. Това нещо 5 - 6 пъти до сега - кога по малко, кога повече антифриз.
Скобите съм поставил идеално и притегнал до край. При отвиване на капачката на разширителния съд - излиза голямо налягане дори след пълно изстиване на колата! Реших че е капачката с клапана, купих оригинална Моторкрафт чисто нова - същото и с нея!
Само в допълнение да кажа, не знам дали има връзка с това, но парното ми стана слабо и колата сега в студа много трудно излиза от бялата зона. Купих и нов оригинален термостат - в събото ще го сменям.
Някакви идеи за налягането в системата - как да преценя дали е нормално и проблема е в качеството на маркуча, или да търся други причини - гарнитура и т. н.
Вече няколко месеца се боря с един проблем и не мога да го преборя. Опирам до богатия опит на форумци.
И така, лятото като се връщах от морето, минавайки през Пловдив, спрях по тъмно вечерта у едни приятели там. За мой късмет, в момента когато вече паркирах пред тях, мотора естествено загрял след 300 км непрекъснато каране, изведнаж отпред под капака адска пара. Когато отворих, и с едно фенерче разгледах, от дебелия крив маркуч с три края от долната страна на радиатора към водната помпа (колата е Ескорт 1,6 16V Зетек) беше изтекъл ударно почти всичкия антифриз. На другата сутрин, демонтирах - с огромен труд този маркуч - беше силно залепнал и дали при напъните да го сваля или от преди това, а това е важно да го знам, когато беше в ръцете ми, тои беше скъсан необратимо. Беше празничен ден - 6 септември, но за моя радост, от един магазин в Пловдив успях да намеря такъв маркуч - турски - и го поставих с голям труд - скобата при водната помпа е почти недостъпна за стягане. Както и да е, налях антифриз наново и тръгнах за София. Стигнах без произшествия. От тогава, на три или четири пъти ми се случва следното.
След спиране - есента беше гореща, в София се ката в задръстване и колата загрява доста но само в рамките на зеления сектор, та след като спра, заключа колата и дойда отново след 30 - 40 мин. или повече, намирам огромна локва под колата от антифриз, изтекли около 4 литра, от свръзките на този маркуч със скобете. Един път от към водната помпа, друг път от към радиатора. Доливам притягам скобата зверски, итака до след 4 - 5 дена отново същата история. Този път от другата скоба. Това нещо 5 - 6 пъти до сега - кога по малко, кога повече антифриз.
Скобите съм поставил идеално и притегнал до край. При отвиване на капачката на разширителния съд - излиза голямо налягане дори след пълно изстиване на колата! Реших че е капачката с клапана, купих оригинална Моторкрафт чисто нова - същото и с нея!
Само в допълнение да кажа, не знам дали има връзка с това, но парното ми стана слабо и колата сега в студа много трудно излиза от бялата зона. Купих и нов оригинален термостат - в събото ще го сменям.
Някакви идеи за налягането в системата - как да преценя дали е нормално и проблема е в качеството на маркуча, или да търся други причини - гарнитура и т. н.