ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от ivailodm » 15 дек 2010, 12:05

Колата ми е доста добре подържана и по мое мнение и по мнение на специалисти,преди да я купя и след това. Понеже я взех напълно обслужена,нищо не съм пипал вече почти две години. Само масло 3 пъти и предни накладки веднъж. Понеже не бях сигурен за ангренажния ремък дали е сменен при продажбата заедно с другите, реших да я покарам без да го сменям защото на капака на ангренажа пишеше с бял маркер 86. Аз я взех на 130. Реших че мога да я покарам до 136хил. Е така навъртях до 164 хил. Почнах да се притеснявам въпреки че нямаше никакви признаци за шумове от ремък или ролки. Реших да го сменя.Отивам в един сервиз в квартала и след кратък разговор се разбрахме че смяната ще струва 110лв.Като частите са от мен.Отивам на следващия ден и какво да видя.....капака на клапаните отворен,ролки и ремъци свалени и едно момче разпробива зъбното колело на ангренажа което е на коляновия вал. На въпроса ми какво правите ми отговориха ...- шефа ще ти каже....питам го аз и той казва че семеринга изпускал.Гледам няма теч. На зъбното колело пробиват две симетрични дупки и правят резба с мечик за да го свалят понеже там не можело да влезе скобата.След като го свалиха не видях да е имало теч от семеринга.Шефа почва да ми показва как имало някакво сълзене и можеби ще искара още 2хил. и трябвало пак всичко да се разглабя.За това е хубаво да се смени. Възможно ли е да са направили някаква беля и сега да се опитват да замажат полажението? Защо трябва да се сваля и капака на клапаните?Сега трябва и гарнитурата да се смени понеже се била одървила,и щяла да протече,след като вече е свалена. Някой има ли представа какво може да са направили или поради некадърност или поради други причини? Много ме е страх да не са удряли нещо по оста на вала и да са увредили семеринга и за това да се е наложило смяната му. Кой ги знае какво са правили. Много моля мненията да са от хора,които са наясно с моя модел.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от urgan » 15 дек 2010, 12:32

Капака на клапаните се маха за да се направи центровката, а гарнитурата ти е 7-8 лв. В това няма нищо необичайно, по скоро ме притеснява това което са правили на зъбното колело. Значи, ако е имало теч или нещо такова и механика прецени че трябва да бъде сменено трябва да те пита, а не на своя глава да го сменя без да знаеш, некоректно е. Сглобена ли е колата в момента?
Изображение

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от ivailodm » 15 дек 2010, 13:21

Току що ми се обадиха да отида да си я взема. Гарнитурата струва 48лв.Заедно с пулчетата. Той твърди че не може да стане дори и със силикон.
Отивам .....дано всичко да е наред.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от urgan » 15 дек 2010, 13:37

Бах тая гарнитура.... да ти кажа едно нещо, смени мастора *banned*
Изображение

VENTCI
потребител
потребител
Мнения: 98
Регистриран: 08 мар 2010, 13:21
Модел на автомобила: FOCUS 1.8 TDDi hatchback
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от VENTCI » 15 дек 2010, 14:13

Бих сменил майстора следващия път. Това разпробиване на зъбното колело не ми харесва.

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от ivailodm » 15 дек 2010, 14:39

Взех си колата и на пръв поглед всичко е наред. От сервиза до нас е около 1км между блоковете. Не забелязах някакви проблеми.много ми е чудно защо се наложи тази загадъчна смяна на този семеринг.Без да е налице видим теч. Взех си всички стари части. Те са: Ангренажен ремък комплект с три ролки,пистов (външен) ремък,гарнитура с пулчетата и семеринг от коляновия вал.Искаше да смениме и оптегача на външния ремък но аз отказах. За пистовия ремък ми каза че бил скъсан.Когато го погледнах нищо скъсано нямаше.Тои го обърна и след като го сгъна ми показа че бил напукан.Това е вярно но нямаше как да го е видял преди да го свали и да го прегъне наобратно. Да не говорим че този ремък щеше да кара още дълго,според мен.Напукването беше много ситно и изцяло а не на места.Просто напукана гума.Както и да е ....голяма разправия падна когато му казах че всички части ще си ги купя сам.Излезна ми наполовина от това което той казваше че струват.Накрая ми каза да наблюдавам оптегача защото според него наистина не бил добре.Не държал добре опънат ремъка.Ако съм вдигал такива скорости както му казах щяло да стане проблем.И ми дава пример с накъв фиат дето се скъсал този ремък и паче от него чупи пласмасовия капак на ангренажа от там попада под него и ми сочи едни изкривени клапани.За това трябвало и пистовия ремък и оптегача му да се сменят.За ремъка кандисах но за оптегача не. Сега като го пипам и е доста опънат. Да не го е пренатегнал нарочно за да прецака ролките или алтернатора,и после да ми доказва че е бил прав? Този оптегач не е ли автоматичен? Може ли да се натяга зорлем?

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от Alexi » 15 дек 2010, 16:35

оптегача може да замине но ще ти свири ремъка .. майстора си търси работа .. отделно те е заклал за гарнитура на клапаните ,за 6 цилиндрово БМВ е 26 лв ,като е 2 пъти по голяма от твоята и към нея има 6 бр. О-пръстени за свещите

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от mrdds » 15 дек 2010, 17:14

urgan написа:Капака на клапаните се маха за да се направи центровката
Капака на клапаните според мен не се маха.Зъбните колела на валовете са извън него и се виждат когато се свали само пластмасовата кора на ангренажния механизъм.По тези колела има белези и да свалят капака нищо не могат да видят там освен пружини и повдигачи.
Нещо нередно има в това да пробиват дупки в зъбното колело.

То вече във всички сфери на услугите гледат да дерат кожи.Докторите лекуват от нереални заболявания,зъболекарите слагат пломби,които да изкарат 3 месеца и после пак нова,автосервизите и те са почнали да сменят и да правят здравото ... то да се чуди човек къде да се обърне и на кого да вярва.А не можеш да имаш навсякъде доверени хора,които да не те гледат като един пълен портфейл.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от PcMan » 15 дек 2010, 17:41

Тези майстори наглостта и край няма!! Търсил си е работа и още заплащане просто! Куп пари ти е взел за гарнитурата, ужас как не го е срам просто :shock:
Дано поне да няма щети от търсенето им нещо да направят допълнително за някой лев :shock: И в МП често каквито са, изобщо вече не знам, българина по ген ли сме глупави и печелбари, че на 10 000 майстора един е добър и да не те лъже както може, дори да съсипе кола за още пари. Не знам направо!
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от urgan » 15 дек 2010, 17:42

По тези колела има белези
Не си прав. На мондеото ми, предполагам и на колегата няма нито един белег нито по разпределителните валове нито на коляновия вал. Валовете се зацепват от задния им край затова се маха капака на клапаните.
eто една илюстрация да не говорим наизуст
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от baro » 15 дек 2010, 19:08

На Зетек мотора при смяна на ремък за по точно се сваля капака на главата за да се постави необходимото присособление както е показано от снимката предоставена от колегата по горе.Но не мога да си обесня какво и защо са пробивали тези даже и майстори не мога да ги нарека.А пистовия ремък се сваля при смяна на ангренажа и наистина е добре да е нов ,наистина по някога се случва това което са ти казали.Но оптегача му е автоматичен и е доста скъп най много ролка да му се смени и това е.Гарнитура на капака скоро сменях наистина старата се слага трудно и се прищипва и тече ,по спомен беше околу 20 лв без тези пулчета.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от essex » 15 дек 2010, 19:19

само това мога да те посъветвам http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=6433" onclick="window.open(this.href);return false;
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от ivailodm » 15 дек 2010, 19:30

Тази схема много прилича на това което видях докато го нямаше капака на ангренажа. Тази зъбчатка която е в долната част (CS),не можеха да я избият от оста и я пробиха челно на две места и навиваха резби.После видях вече когато беше свалена понеже отидох в другото помещение да се разправям със шефа. По отношение на капака той каза че горе под капака се слага едно приспособление което ми приличаше на метална линийка на която имаше прорези.Тя се слагала за да се блокира нещо си.... Това което неразбирам и ме притеснява е какво е наложило да избиват зъбчатката без да ми кажат.Възможно ли е да са се панирали че няма белези както казва колегата и да са търсили нещо от долу.И като съм ги заварил да са изтъкнали семеринга като причина. Днес когато отидох правеха центровката. Зъбчатката си беше вече на мястото но на нея имаше голам болт в центъра на оста и докато един въртеше с гедоре шефа гледаше отгоре през отвора на сваления капак. Одеве ходих до центъра и колата си вървеше като преди.Дано да няма проблеми и да лъсне истината след като я покарам малко. Това че са пробили зъбчатката ще го преживея само проблеми да няма. Попитах дали няма да има проблем за това че при пробиването се нарушава центрубежната тяга. Шефа ми отговори че няма проблем понеже дупките са симетрични една срещу друга и за това не се нарушава баланса.
Последна промяна от ivailodm на 15 дек 2010, 19:43, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от Alexi » 15 дек 2010, 19:35

да не вземе да падне тая зъбчатка след като са я вадили че има такива случаи а пораженията по мотора са огромни ...

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от ivailodm » 15 дек 2010, 19:48

Alexi написа:да не вземе да падне тая зъбчатка след като са я вадили че има такива случаи а пораженията по мотора са огромни ...
Пепел ти на устата ...бе колега ..... тамън бях почнал да се успокоявам. Гледам че освен свалянето и пробиването на тази зъбчатка всичко друго е било по план. Благодаря Ви за отговорите. Само дето още не мога да разбера какво е станало за да я свалят без причина.Така или иначе не ми искаха повече пари за труд. Имам чувството че нещо крият,и не ми казват.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от Alexi » 15 дек 2010, 22:28

няма как да сменят семеринга на вала без да я свалят .. въпроса е че е на конус при зетеците и има случаи да превърти .. а защо са я дупчили вече е непонятно за мен ,но не мисля че е нормално ... вероятно са нямали подходящ инструмент за демонтирането и

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от urgan » 15 дек 2010, 23:40

essex написа:само това мога да те посъветвам http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=6433" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Моля ти се само не го съветвай това *banned* тия мислех да ги пускам в "не ходете там" пълни некадърници
приспособление което ми приличаше на метална линийка на която имаше прорези.Тя се слагала за да се блокира нещо си
Точно това което съм показал на илюстрацията, блокират се валовете с въпросната линийка. Затова и няма белези, защото си има инструмент.
Изображение

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от ivailodm » 16 дек 2010, 09:47

Alexi написа:няма как да сменят семеринга на вала без да я свалят .. въпроса е че е на конус при зетеците и има случаи да превърти .. а защо са я дупчили вече е непонятно за мен ,но не мисля че е нормално ... вероятно са нямали подходящ инструмент за демонтирането и
Не може да превърти понеже на оста имаше шпилка,а отпред сигурно има болт с шайба който я притяга към оста. Въпроса е защо са я избивали и какво е наложило тази интервенция.Преди да се свали нямаше видим теч.Също и след това не видях нищо притеснително.Нещо е станало но не казват какво. Е това е нещото което се опитвам да разбера още от самото начало. Дали не са удряли нещо по оста и да предполагат че са увредили семеринга. Или са се панирали като не са видяли белези и са търсили под тази зъбчатка,но понеже съм ги заварил как я разпробиват и не са могли да измислят друга причина.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от mrdds » 16 дек 2010, 10:12

Когато ремъчната шайба е затегнала(нали е на конус ) няма как да излезе освен със скоба за вадене на лагери,която на това място трудно ще се постави.Другия вариант е да се направят 2 дупки на шайбата,да се навият резби и когато през нея се навият 2 дълги болта,които да опрат в блока самото навиване ще избута ремъчната шайба назад .Не се притеснявай,няма какво да стане с центробежните сили,шайбата не е разбалансирана когато дупките са еднакви и симетрично разположени една към друга.
Сега когато има схема и се уточни кое са дупчили ми стана ясно защо.


Не знаех,че на 2.0 зетека е по-различен начина на центроване на валовете.Но дори и така да е обикновено маркират с лак за нокти колелата на валовете преди да свалят стария ремъка и после по белязаните маркировки си центроват новия.


Карай спокойно без да се притесняваш.Все пак е добре,че с едно плащане на труд са ти сменили и семеринга.Защото ако протече после тази цялата работа се прави наново.А и какво да стане,то каквото е имало да става е станало при първото палене.Щом колата си върви нормално всичко си е наред.
Радвай се на живота и на снега вън _friends_

Потребителски аватар
viksata
потребител
потребител
Мнения: 336
Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
Модел на автомобила: Форд Скорпио
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ БРАТЯ..ИЗТРЪПНАХ КАТО ВИДЯХ

Мнение от viksata » 16 дек 2010, 14:50

Отностно цената на гарнитурата мога да кажа че не съм съгласен !!
Цена на тази гарнитура в Ауто плюс варира от 26 до 47 лв в зависимост от марката !!
Не познавам хората дето са ти правили колата колега, но това което са направили ще ти направят във всеки запъден сервиз,с изключение на разпробиването на колелото разбира се :)
но както знаем за него си трябва по специялизиран инстромент
Майстора е могъл наистина и да ти претупа колата, но помисли реално ,ако тои смени ремъци и ролки и след 5 000 км ти протече обилно семеринга,
ти кой ще обвиниш ...... този който последно ти е ровил по колата :)
Човека сега е сигурен че ти е дал кола на която може да разчиташ и по този начин не му се петни името!
Е друг е въпроса че той си взима частите с отстъпка и от там печели малко или не ........... затова се е заиграл със смяната на другия ремък :)
Бая се отплеснах с писане , в заключение мисля че майстора си е свършил работата много добре :)

Поздрави
Изображение
2.9 v6

"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта