Страница 1 от 3
Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 02:36
от ford1987
Здравейте колеги,
Имам един вапрос към вас.Какво значи полусъединител? Извинявам се ако вапроса е много лесен, пък аз не съм запознат

Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 04:10
от Pyrhel
Е па полу натиснат съединител - на прага на отлепянето... Общо взето като си по нагорнище и държиш колата на едно място със съединителя. Или иначе казано - крайно непрепоръчително
Което ме подсеща... А бе не се ли нервирате да се возите при някой и на светофара да включи на първа и да чака на съединител 40-50-80 секунди

Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 08:00
от baidido
Абе аз рядко се возя при някой, ама ако стане така, още на 3-та сек. ще му направя забележка
Между другото, в САЩ като си изкарвах книжка навремето, там понеже си караш с твоя кола, ако ти е с ръчни скорости(много рядко явление), правилото било да я държиш на 1-ва с натиснат съединител...Това може и да е било така в моя щат, в другите може и да е различно. То там навсякъде различни правила и закони имат

Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 09:07
от maxpoint
Pyrhel написа:... Общо взето като си по нагорнище и държиш колата на едно място със съединителя. Или иначе казано - крайно непрепоръчително

В края на това нанагорнище имаш знак "СТОП" и кво прайш изключваш от скорост и държиш спирачката? и чакаш "Годо",дай нещо препоръчително?

Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 09:31
от Doin
Ами не е ли затова спирачката - да спираш където е необходимо, включително и по наклон? Струва ми се странно да си държа колата на полусъединител за да я държа на място, при условие че си имам и крачна и ръчна спирачка, и направо плашещо когато на колата пред мен не й светят стоповете, успокоява ме мисълта че е на ръчна.
Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 09:50
от Revell
Мии най - правилно по принцип при спиране на нагоре е да спреш със спирачка и изключване от скорост, дърпане на ръчна и при потегляне в момента в който отлепя колата се пуска ръчната и си тръгваш без да изпускаш колта назад.(затова имаше едно време изтакада на полигон при курсовете). Друг е въпроса че 40% от колите в БГ нямат свясна ръчна и по наклоните изтърват. Аз лично си седя на спирачка, но успявам да си нарисна съединителя и да включа 1-ва без да изтърва колата назад, а при маневриране на голям наклон ако иама нужда си помагам с ръчната.
Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 10:00
от maxpoint
Какво значи ПРАВИЛНО,тва с ръчната е най-голямата простотия,дори и младите шофьорки не го правят

Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 10:15
от Revell
Правилно в смисъл най - малък риск да изтървеш или изгасиш колата, ако правиш всичко в правилната последователност. Нормално е и младите шофиори да не правят това, тъй като няма вече кой да им го показва...
Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 10:22
от escorttd1
Защо да е простотия да си опънеш ръчната при потегляне по наклон???
Простотия е като са се наредили една след друга колите първата да върне назад като потегля и останалите да се чудят как да бягат назад, за да не ги удари!
Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 10:22
от фук-фук
Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 10:41
от urgan
Хубаво де като си свикнеш на колата какъв е проблема да си тръгваш както си тръгваш, то ако опъваш на всеки баир ръчната къде му изезе края. За частни случаи да, но на всеки баир не мисля. Ще дърпам ръчни та ще ги пускам та скорост то стана все едно хеликоптер управлявам

Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 11:00
от Pyrhel
От младите шофьорки знам, че и тук инструктурите това казват да правят - светне ли червено - натискат съединител, първа и чакат там 1-2 мин
Моята ръчна хваща от първи зъб много леко и от 2ри вече е доста затегнала. Въпреки това - ръчна не използвам, или ако използвам - съвсем рядко, ако е зверски наклон и да не тормозя скоростите.
По нагорнището дори и да няма стоп, то ще има задръстване

Затова правя друго - спирам си нормано и натискам крачната спирачка. Като се тръгва - натискам съединител, включвам първа (или задна), но все още съм натиснал крачната (без ръчна), отпускам съединителя и като усетя, че вече е на полусъединител - отпускам и крачната. Така нито използвам ръчна, нито стоя на полусъединител, нито бързо натискам газта и да поскача колата, нито тръгвам назад. Пък човек като посвикне да го прави - достатъчно бъзо се получава и определено икономията на съединителя е най-голяма.
Получава се, гледайки отвън, че колата по стоповете мяза и на автоматик - тръгва по нагорнището със светещи стоп светлини

Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 11:18
от baidido
Pyrhel написа:От младите шофьорки знам, че и тук инструктурите това казват да правят - светне ли червено - натискат съединител, първа и чакат там 1-2 мин
Моята ръчна хваща от първи зъб много леко и от 2ри вече е доста затегнала. Въпреки това - ръчна не използвам, или ако използвам - съвсем рядко, ако е зверски наклон и да не тормозя скоростите.
По нагорнището дори и да няма стоп, то ще има задръстване

Затова правя друго - спирам си нормано и натискам крачната спирачка. Като се тръгва - натискам съединител, включвам първа (или задна), но все още съм натиснал крачната (без ръчна), отпускам съединителя и като усетя, че вече е на полусъединител - отпускам и крачната. Така нито използвам ръчна, нито стоя на полусъединител, нито бързо натискам газта и да поскача колата, нито тръгвам назад. Пък човек като посвикне да го прави - достатъчно бъзо се получава и определено икономията на съединителя е най-голяма.
Получава се, гледайки отвън, че колата по стоповете мяза и на автоматик - тръгва по нагорнището със светещи стоп светлини

Така е, но защото сме с дизели. И аз го правя това нещо, много е удобен дизела в този случай. Ама я го направи, ако си на газ примерно и не са ти регулирани оборотите

. Не е невъзможно, но се иска вече по-голям майсторлък

. Навремето като млад шофьор, когато бяхме още с жигулата, горката си гаснеше направо като изключа от скорост и трябваше с опакото на десния крак да и поддържам газта, докато съм натиснал и спирачката...
А какво ги учат инструкторите вечене знам, надали ги карат на полигона да ги учат на паркиране и потегляне от естакада. Сигурно има още съвестни, които го правят с курсистите това нещо, но за по-голямата част ме съмнява. Тука може някой по-млад шофьор да каже, аз курсовете ги изкарах преди 13 г. някъде.
Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 11:32
от Pyrhel
То полигони няма, ти за естакади

Виж, че вече майсторите викат "Не, не, не! Аз ще ти вкарам колата на канала"

Те тия днешните ако ВЕДНЪЖ са ги накарали да включат задна - ей-на... Погледни мацките с новите коли, че паркират по звук... И не тоя звкук от парктроника
Иначе да - дизела е удобен, но и на газ (Лада 2107) и на малък бензин (1.25 е най-малкия, който съм карал - Фиеста) го правех тоя номер

Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 12:30
от escorttd1
Струва ми се, че колегите от различните градове имат различни разбирания за наклон. Ако за софиянци по нормалните за този град стръмнини спокойно можеш да държиш колата на полусъединител, то за Габрово повечето наклони са такива, че ще запалиш съединителя за по-малко от минута. За В.Търново пък не съединител, ами трансмисия може да скъсаш

Там повечето къщи имат мази с балкон.
Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 12:56
от diesel1.6
Стоенето на място или движението с приплъзващ съединител е направо забранено. Първо, че нормално се тръгва за секунда и по-малко, и елементарна сметка показва с колко си скъсяваш живота на съединителя, второ, че след тази първа секундаферодовият и притискателният диск се нагряват и увреждането за единица време е увеличено. Значи ако десет секунди стоиш на място, съединителят ти се износва колкото поне за десет или двадесет тръгвания. И не е само феродото - пружини, лагер, ..., ...
Човек без умението да потегли не е никакъв шофьор и е опасен за себе си и околните.
Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 13:18
от mrdds
Да,много правилно.И аз вече дори изключвам от скорост без съединител.Карам на скорост докато оборотите паднат до 1200 и бутам лоста без съединител.
Сиромашия...кво да се прави.
Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 13:24
от HACKO
Pyrhel написа:Е па полу натиснат съединител - на прага на отлепянето... Общо взето като си по нагорнище и държиш колата на едно място със съединителя. Или иначе казано - крайно непрепоръчително
На полу-съединител, колата се движи, но съединителя не е отпуснат напълно и приплъзва. При това положение се получава плавно бавно движение при сравнително високи обороти на д-ля. Много е удобно за маневриране и паркиране. Не е препоръчително за продължително каране.Това със стоенето на наклон, е разновидност но е крайно вредно за съединителя и е разумно само за 1-2сек, но пък трябва да се увладее за да може да се потегля без използване на ръчна по наклон.
Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 13:42
от Dani_Barabani
Хи хи каква интересна тема сте подхванали

Човек много неща може да научи от вас, ей!
Дано колегата ford1987 е разбрал какво е полусъединител в крайна сметка.
Аз с новата кола на баир понякога се налага да потеглям с ръчна. Още не съм й свикнала, май, и не мога да усетя винаги кога "захапва". Имала съм случаи, когато отпускам бавно съединителя, подавам газ, но колата тръгва назад, вместо напред и не става, тогава идва на помощ ръчната, че да не осакатя този, който е зад мен

Re: Какво е полусъединител?
Публикувано: 07 яну 2011, 14:31
от ford1987
Хората са прави, когато казват че всичко можеш да научиш от интернет.Благодаря ви много
