Питане за проблем при Ford Fiesta 1.25 Zetec - РЕШЕН
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
- Status: Извън линия
Питане за проблем при Ford Fiesta 1.25 Zetec - РЕШЕН
Колеги, наскоро купих на жената много джиджана и запазена Фиестичка. След двуседмично търкаляне нямам забележки, но тъй като досега не съм карал никога в живота си такава (аз самият имам Ескорт 1.8 Zetec) открих особено поведение на двигателя, което не зная дали е проблематично или нормално за тази кола:
1. При каране в режим над 2000-2500 оборота, когато се освободи от скорост и колата върви по инерция на празен ход, се поддържат около 1200-1300 оборота, като около секунда след окончателното спиране оборотите падат на 900 и се поддържат без никакви проблеми.
2. При каране в режим около 1500 оборота, когато се освободи от скорост и се спре, оборотите са 900, след това за около секунда оборотите падат до около 650-700, след което отново се качват на 900 и се поддържат без никакви проблеми.
3. При смяна на предавките при достигнати 2000 и повече оборота колата не показва никакви особени признаци на пътя, но ако предавките (от по-ниска към по-висока) се сменят в режим около 1500 оборота, след смяната им се получава едно "приритване" на двигателя, докато не се достигнат около 2000 оборота. Иначе няма никакви подобни проблеми с поддържането на каквато и да било скорост на определена предавка, т. е. например, ако съм на пета предавка с 80 км в час и отпусна газта, колата си сваля до (примерно) 40 км/час на пета предавка без проблеми.
4. Подобно "приритване" се получава и без смяна на предавките, ако на четвърта или пета предавка съм със сравнително ниска скорост и натисна рязко газта с цел рязко ускоряване. Някак колата отказва да се "юрка" по този начин.
Питам всичко това, понеже подобни странности в поведението не съм наблюдавал при Ескорта. Не успях да открия точно такава тема във форума, затова я пускам като нова. Надявам се някой да може да ме осветли, за да зная дали да оставя хайванчето на мира или да ходя да го гледат има ли му нещо.
1. При каране в режим над 2000-2500 оборота, когато се освободи от скорост и колата върви по инерция на празен ход, се поддържат около 1200-1300 оборота, като около секунда след окончателното спиране оборотите падат на 900 и се поддържат без никакви проблеми.
2. При каране в режим около 1500 оборота, когато се освободи от скорост и се спре, оборотите са 900, след това за около секунда оборотите падат до около 650-700, след което отново се качват на 900 и се поддържат без никакви проблеми.
3. При смяна на предавките при достигнати 2000 и повече оборота колата не показва никакви особени признаци на пътя, но ако предавките (от по-ниска към по-висока) се сменят в режим около 1500 оборота, след смяната им се получава едно "приритване" на двигателя, докато не се достигнат около 2000 оборота. Иначе няма никакви подобни проблеми с поддържането на каквато и да било скорост на определена предавка, т. е. например, ако съм на пета предавка с 80 км в час и отпусна газта, колата си сваля до (примерно) 40 км/час на пета предавка без проблеми.
4. Подобно "приритване" се получава и без смяна на предавките, ако на четвърта или пета предавка съм със сравнително ниска скорост и натисна рязко газта с цел рязко ускоряване. Някак колата отказва да се "юрка" по този начин.
Питам всичко това, понеже подобни странности в поведението не съм наблюдавал при Ескорта. Не успях да открия точно такава тема във форума, затова я пускам като нова. Надявам се някой да може да ме осветли, за да зная дали да оставя хайванчето на мира или да ходя да го гледат има ли му нещо.
Последна промяна от bobongo на 17 яну 2011, 23:46, променено общо 1 път.
- Fiesta2001
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 08 яну 2011, 16:00
- Модел на автомобила: Ford fiesta 2001, 1.25, Zetek
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Питане за проблем (?) при Ford Fiesta 1.25 Zetec
Здрасти, имах подобен проблем - първото съмнение беше стъпковото моторче, или с други думи клапана за празен ход, при тези модели най-често то е виновникът, второто съмнение са ламбда сондите - по - специално горната, просто я закарай на диагностика и да ти проверят тези датчици, при моята - която е същата провериха и дроделовата клапа и потенциометъра й, и MAP, MAF, сензорите но не беше от тях, нека ти замерят и обогатяването на горивната смес, при мен се оказа точно това - свръх обогатяване и от там се получава лекото ""приритване"", аз му викам глъхнене, щото реално се дави, и падане на обороти при празен ход или намаляване на скоростта, за което говориш...пак казвам ламбдата е проклетията, върху която трябва да се съсредоточиш; за всеки случай виж свещи и въздушен, горивен филтри, ако свещите за черни - зацапани с гориво - горивната смес е богата и трябва да се разбере , защо, като цяло колата е добра, двигателя - супер - но много често дават този проблем...успех!
Последна промяна от Fiesta2001 на 20 яну 2011, 09:18, променено общо 1 път.
Автоновини от последния час http://kamuscoop.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
- Status: Извън линия
Re: Питане за проблем при Ford Fiesta 1.25 Zetec - РЕШЕН
Закарах колата на сервиз, описах проблема, дори нямаше нужда да я закачат на компютъра - майсторът отсече БОБИНА, смених и кабелите за всеки случай (свещите така или иначе ги бях сменил) и ... излезе прав човекът. Проблемът е само спомен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта