Питане за проблем при Ford Fiesta 1.25 Zetec - РЕШЕН
Публикувано: 14 яну 2011, 18:46
Колеги, наскоро купих на жената много джиджана и запазена Фиестичка. След двуседмично търкаляне нямам забележки, но тъй като досега не съм карал никога в живота си такава (аз самият имам Ескорт 1.8 Zetec) открих особено поведение на двигателя, което не зная дали е проблематично или нормално за тази кола:
1. При каране в режим над 2000-2500 оборота, когато се освободи от скорост и колата върви по инерция на празен ход, се поддържат около 1200-1300 оборота, като около секунда след окончателното спиране оборотите падат на 900 и се поддържат без никакви проблеми.
2. При каране в режим около 1500 оборота, когато се освободи от скорост и се спре, оборотите са 900, след това за около секунда оборотите падат до около 650-700, след което отново се качват на 900 и се поддържат без никакви проблеми.
3. При смяна на предавките при достигнати 2000 и повече оборота колата не показва никакви особени признаци на пътя, но ако предавките (от по-ниска към по-висока) се сменят в режим около 1500 оборота, след смяната им се получава едно "приритване" на двигателя, докато не се достигнат около 2000 оборота. Иначе няма никакви подобни проблеми с поддържането на каквато и да било скорост на определена предавка, т. е. например, ако съм на пета предавка с 80 км в час и отпусна газта, колата си сваля до (примерно) 40 км/час на пета предавка без проблеми.
4. Подобно "приритване" се получава и без смяна на предавките, ако на четвърта или пета предавка съм със сравнително ниска скорост и натисна рязко газта с цел рязко ускоряване. Някак колата отказва да се "юрка" по този начин.
Питам всичко това, понеже подобни странности в поведението не съм наблюдавал при Ескорта. Не успях да открия точно такава тема във форума, затова я пускам като нова. Надявам се някой да може да ме осветли, за да зная дали да оставя хайванчето на мира или да ходя да го гледат има ли му нещо.
1. При каране в режим над 2000-2500 оборота, когато се освободи от скорост и колата върви по инерция на празен ход, се поддържат около 1200-1300 оборота, като около секунда след окончателното спиране оборотите падат на 900 и се поддържат без никакви проблеми.
2. При каране в режим около 1500 оборота, когато се освободи от скорост и се спре, оборотите са 900, след това за около секунда оборотите падат до около 650-700, след което отново се качват на 900 и се поддържат без никакви проблеми.
3. При смяна на предавките при достигнати 2000 и повече оборота колата не показва никакви особени признаци на пътя, но ако предавките (от по-ниска към по-висока) се сменят в режим около 1500 оборота, след смяната им се получава едно "приритване" на двигателя, докато не се достигнат около 2000 оборота. Иначе няма никакви подобни проблеми с поддържането на каквато и да било скорост на определена предавка, т. е. например, ако съм на пета предавка с 80 км в час и отпусна газта, колата си сваля до (примерно) 40 км/час на пета предавка без проблеми.
4. Подобно "приритване" се получава и без смяна на предавките, ако на четвърта или пета предавка съм със сравнително ниска скорост и натисна рязко газта с цел рязко ускоряване. Някак колата отказва да се "юрка" по този начин.
Питам всичко това, понеже подобни странности в поведението не съм наблюдавал при Ескорта. Не успях да открия точно такава тема във форума, затова я пускам като нова. Надявам се някой да може да ме осветли, за да зная дали да оставя хайванчето на мира или да ходя да го гледат има ли му нещо.